Skip to main content

Weet iemand een manier om KPN aan zijn afspraken te houden? Mijn gehandicapte dochter gaat verhuizen en omdat internet haar enige verbinding met de buitenwereld is hebben we 3 maanden van te voren al glasvezel besteld. Liever alvast abonnement betalen dan geen internet.
De glasvezel is al in het gebouw - er rest een paar meter naar haar meterkast. Al 3 keer is beloofd dat men langs kwam - maar ook vandaag weer voor niks zitten wachten. En dat gaat nu al 2 maanden zo. De klantenservice zucht iedere keer diep en weet het ook niet meer.  Als oud KPN’er wi ik niet naar Ziggo maar jongens wat gaat dit slecht. 
Iemand een idee of ingang?
 

Wat zegt de site van kpnnetwerk over de status van de aansluiting? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul je postcode en huisnummer in. 


Dag Joep, 

 

De eerst volgende stap volgens de status is woning aansluiten. En daarvoor zou dus vandaag iemand langs komen.

alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Wim


Dat klinkt als werk wat door een onderaannemer moet gebeuren. Die hebben geen planning volgens mij. En trekken zich niks aan van wat KPN inpland. Hebben andere bewoners in het gebouw wel al internet? 


Ja, die hebben al wel internet. 

Wel bijzonder als onderaannemers zich niks van kpn aantrekken. 


Ja, die hebben al wel internet. 

Wel bijzonder als onderaannemers zich niks van kpn aantrekken. 

Tja, er is werk zat. Ze verzuipen er zo ongeveer in. Ze hebben het werk voor het uitkiezen. En dat doen ze dan dus ook. De klussen die het meest opbrengen nemen ze als eerste aan. Het zijn allemaal zzpers tegenwoordig. Dus die doen waar ze zelf zin in hebben.


Hallo @wimwijl, wat jammer om te lezen dat het zo lang moet duren! Wat Nick83 zegt klopt: het lijkt erop dat de onderaannemer aan de beurt is. Dat gezegd hebbende, wil ik natuurlijk even meekijken naar de stand van zaken. Wil je het nieuwe adres van je dochter in jouw profiel zetten? Dat kan het beste onder de ‘persoonlijke opmerkingen'. Laat even weten dat je dat hebt gedaan, dan kijk ik met je mee. 


Dag Marcia,

Dank dat je mee wil kijken. Ondertussen heeft KPN Netwerk zich ook gemeld en me in contact gebracht met de aannemer. Die heeft beloofd vrijdag as te komen. Ik wacht dat even af.

Prettige paasdagen - Wim


Dag Marcia,

Vandaag is inderdaad de aannemer langs geweest. Niets dan lof: ze hebben de glasvezelkabel binnengebracht en keurig in de meterkast aangesloten. Helaas stopt het goede nieuws daar.

Er bleek in de wijkverdeler een probleem waardoor de glasvezel nog niet werkt. Ik vroeg de aannemer of hij dit kon oplossen. Ja, dat kon hij wel maar dat mocht hij niet want daar had hij een bon voor nodig en die kreeg hij niet. Het pleit voor de man dat hij daar erg meezat.

Het is toch altijd weer bijzonder om goedwillende mensen tegen te komen die worden beperkt door het systeem. Zucht.

Kortom: als je mee kunt kijken dan graag - alvast heel hartelijk dank.

Goed weekend,
Wim


Ha Wim, goed dat je weer aan de bel trekt. Ik heb een ticket aangemaakt voor de backoffice. Zij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op. Hopelijk kunnen ze een monteur aansturen en is het snel opgelost!


Nogmaals dank voor de hulp. Het is vandaag opgelost met de komst van een vierde monteur. Uiteindelijk was het een administratieve fout: in het systeem stond een ander kabelnummer dan het juist kabelnummer. Ze hadden eindeloos kunnen zoeken, maar vandaag kwam een echte oude rot in het vak die dit eerder had meegemaakt en gewoon alle patch aansluitingen is afgegaan. Wellicht iets om in de opleiding van monteurs mee te nemen?

Maar eind goed al goed - mijn dochter kan verhuizen!


Een goed signaal! Ik ga het intern zeker doorgeven. Fijn dat het nu allemaal opgelost is, dank voor jullie geduld!