Skip to main content
Vraag

KPN kondigt prijsverhoging internet en tv aan (per 1 juli 2025)

• 3 maart 2025
  • 28 reacties
  • 1116 keer bekeken

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Beste mede klanten,

KPN heeft eerder dan verwacht, al bekent gemaakt dat de prijzen van internet en televisie met 3,3 procent omhoog gaan per 1 juli 2025 aanstaande.
Het gaat hierbij om de jaarlijkse inflatiecorrectie, wat vast is gesteld door het CBS.

Dit staat los van de prijsverhoging van vaste telefonie, de extra TV+ ontvanger en onbeperkt bellen met de vaste lijn per 1 april 2025 aanstaande.

De prijsverhoging geldt voor alle bestaande klanten, met een internet (en televisie) abonnement.

Hoe de prijzen er exact voor jouw uit komt te zien, zie je in de mail die elke klant krijgt toegestuurd.

Ook heeft KPN al aangegeven, dat ook de mobiele abonnementen per 1 oktober 2025 ook omhoog gaan.

Je kunt alles lezen in dit nieuwsbericht: KPN kondigt prijsverhoging internet en tv aan
(Bron. TotaalTV - 3 maart 2025)

28 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 30 reacties
  • 3 maart 2025

Geweldige timing van KPN, op de dag dat Ziggo bekend maakt de tarieven te gaan verlagen 😂

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
wiigamer schreef:

Geweldige timing van KPN, op de dag dat Ziggo bekend maakt de tarieven te gaan verlagen 😂

Hoi ​@wiigamer 

Inderdaad!
KPN had eigenlijk nog even moeten wachten wat Ziggo zou gaan doen, zeker nu er heel veel klanten Ziggo de rug toe keren, en Ziggo wel iets zou moeten ondernemen.
Dan had KPN daar weer een tegen aanbod kunnen doen, maar wie weet stelt KPN de aangekondigde prijsverhoging nog bij, nu ze zien dat Ziggo de prijzen juist verlaagd.

Ziggo verlaagt prijs internet en komt met nieuwe abonnementen: instap nu goedkoper dan KPN

Kan (misschien) nog leuk gaan worden tussen de twee grootste providers, waar we als klant nog voordeel van krijgen.
Een echte concurrentie strijd!!

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 616 reacties
  • 3 maart 2025

Ik zou wel weer willen zien dat KPN weer iets gaat doen met de internetsnelheden van de bestaande pakketten. Dat staat ook al jaren stil. Of introduceer nieuwe internetpakketten.

We kunnen wel de prijs steeds gaan verhogen, maar als er niks tegenover staat dan wordt het voor de klanten er ook niet echt leuker op.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17597 reacties
  • 3 maart 2025

Ziggo zal de inflatiecorrectie dit jaar echt niet overslaan, KPN geeft alleen eerder duidelijkheid.

KPN kiest er dit jaar voor om alle prijswijzigingen in één keer te communiceren. “Met deze aankondiging, eerder dan je van ons gewend bent, willen we consumenten duidelijkheid geven over welke prijsaanpassingen zij dit jaar (2025) van ons kunnen verwachten. 

zelfde bron

• Slimmerik
  • 100 reacties
  • 3 maart 2025

KPN maakt alles maar duurder onder het mom van "inflatie"

Maar, je krijgt er ook minder voor. Slechte verbindingen,  nog geen fatsoenlijke aansluiting wat glasvezel betreft. 

Het draait alleen maar om dat rot geld! 

Ik ben er al over aan het nadenken om weg te gaan. Er kunnen nooit een fatsoenlijke afspraken gemaakt worden! Niet over glasvezel, niet over de snelheid, niet over tv (app) 

Er is altijd wel wat. En ik begrijp echt wel dat heel de wereld internet wil, goede snelheden etc! Maar als je iets beloofd en het niet na komt? Maar wel de prijzen weer!!! omhoog gooit?! 

Niet normaal..sorry

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22050 reacties
  • 3 maart 2025

Het netwerk van kpn behoort tot de beste netwerken ter wereld ​@Sylbi en inderdaad gaan dingen niet goed. De aanleg van glasvezel is een enorme klus en dat heeft tijd nodig. Zeker in een tijd waar nauwelijks mensen zijn die dit werk willen doen. 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Sebas14 schreef:

Ik zou wel weer willen zien dat KPN weer iets gaat doen met de internetsnelheden van de bestaande pakketten. Dat staat ook al jaren stil. Of introduceer nieuwe internetpakketten.

We kunnen wel de prijs steeds gaan verhogen, maar als er niks tegenover staat dan wordt het voor de klanten er ook niet echt leuker op.

Hoi ​@Sebas14 

Zou inderdaad geen slecht idee zijn.
Als voorbeeld:

• internet 100 Mbit - verhogen naar 150 Mbit (down- & upload)
  • internet 200 Mbit - verhogen naar 250 Mbit of 300 Mbit (down- & upload)
  • internet 1 Gbit - onveranderd
  • internet 4 Gbit - onveranderd (in gebieden waar het wordt aangeboden)
  • Nieuw abonnement toevoegen - internet 2 Gbit (zou perfect passen tussen de 1 Gbit en 4 Gbit abonnementen)

Dan ben je weer in lijn met de overige providers, en kan KPN er weer mee vooruit.
Hopelijk dat dit nog gebeuren, al weten we natuurlijk niet wanneer.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
RBxx schreef:

Ziggo zal de inflatiecorrectie dit jaar echt niet overslaan, KPN geeft alleen eerder duidelijkheid.

KPN kiest er dit jaar voor om alle prijswijzigingen in één keer te communiceren. “Met deze aankondiging, eerder dan je van ons gewend bent, willen we consumenten duidelijkheid geven over welke prijsaanpassingen zij dit jaar (2025) van ons kunnen verwachten. 

zelfde bron

Hoi ​@RBxx 

Klopt, want bij deze prijsverlagingen sinds vandaag (3 maart 2025) bij Ziggo, is de inflatiecorrectie nog niet toegepast, want daar wordt geen woord over gesproken in het nieuwsartikel op TotaalTV.
Plus het feit, dat Ziggo nog niets heeft medegedeeld over de aankomende inflatiecorrectie, wat KPN wel heeft gedaan.

Zou mij ook niets verbazen, dat ook Ziggo zijn prijzen per 1 Juli gaat verhogen met de inflatiecorrectie.

• 3317 reacties
  • 3 maart 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Als voorbeeld:

In een ander topic werd vorige week al gemeld dat da eigenlijk niet kon. Want op koper is 250/300 mbit niet of bijna niet haalbaar. Dus de meeste koper klanten met nu een 200 mbit abonnement zouden hier niets of bijna niets aan hebben. Het zou alleen maar tot een hoop ontevredenheid leiden met overstappers tot gevolg. En klanten die hun abonnement terug naar 150 mbit zullen zetten.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Marlon92 schreef:

Als voorbeeld:

In een ander topic werd vorige week al gemeld dat da eigenlijk niet kon. Want op koper is 250/300 mbit niet of bijna niet haalbaar. Dus de meeste koper klanten met nu een 200 mbit abonnement zouden hier niets of bijna niets aan hebben. Het zou alleen maar tot een hoop ontevredenheid leiden met overstappers tot gevolg. En klanten die hun abonnement terug naar 150 mbit zullen zetten.

Hoi ​@Michel.uit.Arnhem 

Zowel ​@Sebas14 als ik zelf hebben het over de glasvezelabonnementen van KPN, en niet over de internet abonnementen via het verouderde koper netwerk van KPN.
Het kopernetwerk heeft zijn eigen snelheden, die passen bij het woonadres waar het internet abonnement wordt afgesloten.

Daarnaast wordt het kopernetwerk steeds verder afgesloten/opgeheven in verband met migratie naar het glasvezelnetwerk van KPN.

• 3317 reacties
  • 3 maart 2025

Hoi ​@Michel.uit.Arnhem 

Zowel ​@Sebas14 als ik zelf hebben het over de glasvezelabonnementen van KPN, en niet over de internet abonnementen via het verouderde koper netwerk van KPN.

Alle abonnementen zijn hetzelfde. Koper of glasvezel maakt niets uit. Dus glasvezel wel omhoog zetten en koper niet is geen optie. Sowieso zouden de koper klanten daar ook niet blij van worden. Aangezien zij hetzelfde betalen. 

• Slimmerik
  • 100 reacties
  • 3 maart 2025
Joep1965 schreef:

Het netwerk van kpn behoort tot de beste netwerken ter wereld ​@Sylbi en inderdaad gaan dingen niet goed. De aanleg van glasvezel is een enorme klus en dat heeft tijd nodig. Zeker in een tijd waar nauwelijks mensen zijn die dit werk willen doen. 

Dat het een grote klus is wat het glasvezel betreft? dat begrijp ik echt wel. Maar het zal toch wel een keer tijd worden dat ze eerst alles goed hebben doordacht eer ze aan iets gaan beginnen en uiteindelijk een drama is geworden?

Ze besteden het uit, aan een bedrijf dat geen verantwoordelijkheid neemt, de personen die dit uitvoeren, die het niet kunnen uitvoeren?

Dus, als het tijd kost? nogmaals, wat ik begrijp! Dan moeten ze het niet opdringen aan de klanten, ook de nieuwe, want ze hebben nog niet opgelost. 

Je kan gewoonweg niet iets aanprijzen als je totaal niks op orde hebt. 

• 3317 reacties
  • 3 maart 2025

@Sylbi het is helemaal geen drama. Jij maakt er een drama van omdat je geen geduld hebt.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Marlon92 schreef:

Alle abonnementen zijn hetzelfde. Koper of glasvezel maakt niets uit. Dus glasvezel wel omhoog zetten en koper niet is geen optie. Sowieso zouden de koper klanten daar ook niet blij van worden. Aangezien zij hetzelfde betalen. 

Hoi ​@Marlon92 

Ja, wat je zegt klopt helemaal.

Maar om de groep mede klanten die nog op een koper aansluiting zitten tegemoet te komen, zou KPN ook het abonnementsprijs wat kunnen verlagen, zodat deze klanten betalen voor wat ze krijgen en het ook een stuk eerlijker wordt.

Maar het kopernetwerk kun je in elk geval niet vergelijken met glasvezel, waar toch de meeste klanten hun internetabonnement op afnemen.

• 3317 reacties
  • 3 maart 2025

Hoi ​@Marlon92 

Ja, wat je zegt klopt helemaal.

Maar om de groep mede klanten die nog op een koper aansluiting zitten tegemoet te komen, zou KPN ook het abonnementsprijs wat kunnen verlagen, zodat deze klanten betalen voor wat ze krijgen en het ook een stuk eerlijker wordt.

Maar het kopernetwerk kun je in elk geval niet vergelijken met glasvezel, waar toch de meeste klanten hun internetabonnement op afnemen.

Ik vergelijk ook niks. Ik zeg alleen dat de prijzen nu gelijk zijn. En de abonnementen hetzelfde.

Bij koper de prijzen verlagen schiet KPN niets mee op. Dat kost KPN geld. En het gevolg is veel klanten dan niet meer over willen naar glasvezel. Want dan moeten ze meer betalen. Juist daarom zijn de prijzen nu gelijk.

Want wat jij zegt klopt wel: iemand die op glasvezel zit krijgt meer voor z'n geld dan iemand die op koper zit. Maar daar verschil in aanbrengen in prijs is geen optie. Als daar 3 euro verschil tussen zou zitten, dan heb je meteen een hele massa koperklanten die helemaal geen glasvezel willen.

Het is een porseleinkast. Bij elke aanraking breek je potjes.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 616 reacties
  • 3 maart 2025

Ik geloof niet dat dit stand houdt dat je de snelheid niet gaat verhogen van de 100mb/s en de 200mb/s pakketten als er nog klanten op koper zitten.

Dan hebben we over 3 jaar (of nog wel langer) nog geen verhogingen en heeft de concurrentie de snelheden al verder verhoogd. Met als gevolg dat de klanten ergens anders gaan kijken.

Dan zou KPN toch echt aparte pakketten moeten introduceren voor glasvezelklanten.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 maart 2025

Goh, wat een gezeur hier. Prijzen gaan door inflatie omhoog, zoals ook de diverse salarissen en CAO’s. Ik ben sinds november klant bij KPN en meer als tevreden over snelheden, maar ook de prijzen. Kom als klant bij ZIGGO vandaan, waar ik voor het pakket wat wij hadden bijna eens zoveel betaalde als bij KPN en de internet snelheid lager was. ZIGGO wilde niet een tegemoet komen met een korting, zelfs niet na meer als 12 jaar vaste klant te zijn geweest. KPN, ga zo door, wij zijn erg blij als KPN klant!!

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Sebas14 schreef:

Ik geloof niet dat dit stand houdt dat je de snelheid niet gaat verhogen van de 100mb/s en de 200mb/s pakketten als er nog klanten op koper zitten.

Dan hebben we over 3 jaar (of nog wel langer) nog geen verhogingen en heeft de concurrentie de snelheden al verder verhoogd. Met als gevolg dat de klanten ergens anders gaan kijken.

Dan zou KPN toch echt aparte pakketten moeten introduceren voor glasvezelklanten.

Hoi ​@Sebas14 

Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn.
Want met postcode en huisnummer weet het systeem welke verbinding bij jouw woning hoort, heb je een koper aansluiting dan zie je de abonnementen die bij koper horen, en heb je glasvezel dan zie je automatisch de glasvezel abonnementen.

Want wachten totdat iedereen van het koper af is, kan nog jaren duren, en dan zouden de huidige snelheden tot dan niet verhoogd kunnen worden, dat lijkt mij onlogisch en uit concurrentie overwegingen ook niet verstandig vanuit KPN.

Dus de snelheden voor koper aansluitingen kunnen gewoon TOT 100 Mbit of 200 Mbit blijven, en voor glasvezel kunnen die omhoog bijgesteld worden, zodat ze weer in lijn lopen zoals bij de concurrentie.

KPN moet vooruit blijven denken, en meebewegen met de concurrentie.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Bert v Holst schreef:

Goh, wat een gezeur hier. Prijzen gaan door inflatie omhoog, zoals ook de diverse salarissen en CAO’s. Ik ben sinds november klant bij KPN en meer als tevreden over snelheden, maar ook de prijzen. Kom als klant bij ZIGGO vandaan, waar ik voor het pakket wat wij hadden bijna eens zoveel betaalde als bij KPN en de internet snelheid lager was. ZIGGO wilde niet een tegemoet komen met een korting, zelfs niet na meer als 12 jaar vaste klant te zijn geweest. KPN, ga zo door, wij zijn erg blij als KPN klant!!

Hoi ​@Bert v Holst 

Ik kan mij helemaal vinden in jouw reactie.
Zelf ben ik ook een zeer tevreden klant van KPN, en denk er niet aan om weer terug te gaan naar Ziggo, die tijd ligt inmiddels achter mij.
Ziggo is inderdaad zeer terughoudend geworden met kortingen, als je als bestaande klant wilt verlengen, tenzij je volhoudt dan wilt het nog wel eens lukken.

• 3317 reacties
  • 3 maart 2025

Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn.
Want met postcode en huisnummer weet het systeem welke verbinding bij jouw woning hoort, heb je een koper aansluiting dan zie je de abonnementen die bij koper horen, en heb je glasvezel dan zie je automatisch de glasvezel abonnementen.

Er zijn geen verschillen in abonnement tussen koper of glasvezel. 

• 783 reacties
  • 3 maart 2025
Marlon92 schreef:

In de prijzen niet meer inderdaad dit is een aantal jaar geleden in het nadeel van de DSL klanten gelijk getrokken. Toch zouden klanten op een DSL lijntje waar nog geen 20 Mbps mogelijk is nooit hetzelfde mogen betalen als dsl klanten die meer halen.

Ik meen dat ook KPN in het verleden op adressen met dusdanig lage bandbreedtes iets korting bood. En zich niet volledig verschool achter het magische woordje Tot.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Marlon92 schreef:

Hoi ​@Marlon92 

Die bestaan inderdaad nog niet, en dat schreef ik ook niet mijn vorige reactie.
Het is een idee om daar onderscheid in te gaan maken, door internet abonnementen (met een lagere prijs) beschikbaar te stellen voor mede klanten op koper, en daarnaast internet abonnementen voor glasvezel klanten met daarbij ook een verhoging van de snelheden.

Zodra een nieuwe klant zich aanmeld op de website met zijn of haar postcode en huisnummer, weet het systeem direct of je op een koperlijn zit of op glasvezel, en laat daarna de beschikbare abonnementen zien die bij die aansluiting horen.

Dit kan heel gemakkelijk geïnterpreteerd worden, en op de website zet je beschikbare abonnementen op een rijtje, die je onderscheid tussen koper of glasvezel, daar is niets moeilijk of ingewikkelds aan.

Maar ik ben wel heel eerlijk, dat ik het KPN niet zie doen!!

• 3317 reacties
  • 3 maart 2025

Die bestaan inderdaad nog niet, en dat schreef ik ook niet mijn vorige reactie.
Het is een idee om daar onderscheid in te gaan maken...

Zoals ik al meerdere malen aangevoerd heb: dat is geen optie. Want dan willen klanten niet meer over op glasvezel als dat duurder is. 

De prijzen voor koper en glasvezel zijn niet voor niets gelijk. Dat heeft KPN bewust gedaan om te voorkomen dat klanten geen glasvezel willen. KPN wil alle argumenten om niet op glasvezel over te stappen wegnemen. Dus geen verschillende abonnementen met verschillende prijzen. 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Marlon92 schreef:

Zoals ik al meerdere malen aangevoerd heb: dat is geen optie. Want dan willen klanten niet meer over op glasvezel als dat duurder is. 

De prijzen voor koper en glasvezel zijn niet voor niets gelijk. Dat heeft KPN bewust gedaan om te voorkomen dat klanten geen glasvezel willen. KPN wil alle argumenten om niet op glasvezel over te stappen wegnemen. Dus geen verschillende abonnementen met verschillende prijzen. 

Hoi ​@Marlon92 

Hier kan ik mij zeker in vinden, en is ook een goed onderbouwde argument.
Vandaar dat ik het KPN ook niet zie doen, om koper- en glasvezelklanten aparte abonnementen aan te beiden.

Maar dat staat voor de rest helemaal los, dat de snelheden op het glasvezelnetwerk gewoon verhoogd kunnen worden door KPN, daarvoor staat niets in de weg.
De prijzen kunnen dan ook gelijk blijven.

Klanten met een koperaansluiting weten dat bij voorbaat al, dat ze nooit de snelheden gaan krijgen zoals op het glasvezelnetwerk, en dat is ook algemeen bekend.
Maar het is wel een mooi vooruitzicht voor koperklanten, die uiteindelijk over kunnen naar glasvezel.

Dus wat ook ​@Sebas14 al schreef, kun je de snelheden op het glasvezelnetwerk gewoon omhoog gooien, want dit netwerk staat helemaal los van het kopernetwerk van KPN.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 maart 2025

Ik erger me al jaren aan de automatische inflatiecorrectie op de KPN-tarieven. De inflatie wordt in Nederland veroorzaakt door hogere huren voor particuliere bewoners, verhoogde accijns op sigaretten of shag, een suikertaks of hogere prijzen voor voedingsmiddelen. Geen enkele reden voor KPN om deze verhogingen integraal door te berekenen. Dit is een ordinaire prijsverhoging die bovendien als een spiraal de inflatie verder aanwakkert. Mogelijk gemaakt door de bijna-monopoliepositie van KPN in de markt. Het wordt echt tijd dat de AC&M ingrijpt.

Reageer