Skip to main content

Mijn glasvezel aansluiting van Delta draait net een maand en nu blijkt dat Kpn in het dorp nog een kabel gaat aanleggen tot in de meterkast. Tot voor een maand had ik nog internet over de koperkabel. Moet ik nu Kpn weer door mijn tuin laten graven? Ik ben dit namelijk niet van plan..om 2 glasvezel kabels naar de woning te laten gaan is compleet nutteloos en gaat niet gebeuren. Kpn heeft mijns inziens de boot gemist en gaat maar over de Delta kabel mocht dit in de toekomst nodig zijn.

Waar is de overheid om dit te regelen?

Mijn glasvezel aansluiting van Delta draait net een maand en nu blijkt dat Kpn in het dorp nog een kabel gaat aanleggen tot in de meterkast. Tot voor een maand had ik nog internet over de koperkabel. Moet ik nu Kpn weer door mijn tuin laten graven? Ik ben dit namelijk niet van plan..om 2 glasvezel kabels naar de woning te laten gaan is compleet nutteloos en gaat niet gebeuren. Kpn heeft mijns inziens de boot gemist en gaat maar over de Delta kabel mocht dit in de toekomst nodig zijn.

Waar is de overheid om dit te regelen?

Hoeft niet hoor. U kunt de kabel van KPN ook weigeren. Dan komt die in een bosje onder de grond op de erfgrens te liggen. Maar dan kunt u op termijn. Geen abonnement meer afsluiten bij 1 van de providers op het KPN netwerk. Wilt u de kabel later alsnog naar binnen hebben, dan zult u hiervoor moeten betalen. 

De overheid gaat hier niets aan regelen. Dit gaat gewoon zoals het bedoeld is. Ziggo heeft toch ook een eigen kabel? Hier is niets mis mee. Het zijn concurrende bedrijven die gewoon hun eigen netwerk hebben.