Skip to main content

Ik ben pas overgestapt naar KPN en heb hier een 200 mb internet abbo afgesloten. Helaas haalt KPN deze snelheid bij lange na niet. Volgens speedtest is mijn download snelheid 94,29 mbps (mijn upload is zelfs 94,43 mbps), dus de helft van de beloofde snelheid wordt niet eens geleverd terwijl mijn internet volledig bekabeld is. Ik heb verschillende malen de service tool doorlopen, modem herstart en gereset, maar dat veranderd niets. De bekabeling aan mijn kant is het niet, want die is nieuw, cat7 en mijn vorige provider haalde de snelheid wel.

Hoe kan dit opgelost worden zodat ik wel de beloofde snelheid krijg?

Hoi @Tuanur 
Waarschijnlijk heb je dan nog een 100 Mb glasvezel-NTU

Je kunt het snelste even gratis bellen met de KPN 0800 0402 
Of chatten via www.kpn.com/service (ik heb een andere vraag en wil graag contact > naar chat)

Beide opties ma-vr tussen 08:00 - 20:00. zat. - 17:00 en zondags gesloten

 

 


Hallo @Tuanur CAR7 kabel is een slechte keus, niet gecertificeerd, beter CAT5e of CAT6

Heb je een koper- of glasverbinding?

Indien koper, pairbonding?


Met die uploadsnelheid moet hij glasvezel hebben @JanD 


Hoi @Tuanur 
Waarschijnlijk heb je dan nog een 100 Mb glasvezel-NTU

Je kunt het snelste even gratis bellen met de KPN 0800 0402 
Of chatten via www.kpn.com/service (ik heb een andere vraag en wil graag contact > naar chat)

Beide opties ma-vr tussen 08:00 - 20:00. zat. - 17:00 en zondags gesloten

 

 

Ik zou het niet weten, maar de monteur is langs geweest om alles te installeren en aan te passen. Het lijkt mij dan toch dat KPN meteen de juiste spullen levert voor het type abonnement dat je hebt en dit dan ook installeert?


LIjkt mij ook @Tuanur 
Bel maar even dat is het snelste 0800 0402
 

Je kunt ook hier wachten op antwoord maar dat duurt wel langer, zo ja zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


LIjkt mij ook @Tuanur 
Bel maar even dat is het snelste 0800 0402
 

Je kunt ook hier wachten op antwoord maar dat duurt wel langer, zo ja zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Bedankt. 🙂 Ik heb alvast de gegevens bijgewerkt en zal even kijken of het lukt om te bellen. Sowieso wacht ik ook hier op antwoord. 


Hi @Tuanur, welkom op het forum. 

Ik zie in ieder geval dat je profiel technisch en administratief in ieder geval goed staat, op 200. Zou jij een foto hier willen plaatsen van je glasvezelkastje? En voor de zekerheid zowel het glasvezelkastje als je modem 10 seconden stroomloos willen maken? 

Ik hoor graag van je. 


Hi @Tuanur, welkom op het forum. 

Ik zie in ieder geval dat je profiel technisch en administratief in ieder geval goed staat, op 200. Zou jij een foto hier willen plaatsen van je glasvezelkastje? En voor de zekerheid zowel het glasvezelkastje als je modem 10 seconden stroomloos willen maken? 

Ik hoor graag van je. 

Dank je wel. Bij deze de foto van het glasvezelkastje en ook gelijk maar even van de modem, mocht dat relevant zijn. Ik heb ook beide 10 seconden stroomloos gehad, opnieuw aangesloten en verbonden. Nog steeds dezelfde snelheid.

 

 


Ik weet vrijwel zeker dat het in die CAT7 bekabeling zit. Niet iedere monteur is ervan op de hoogte dat dit geen officiële standaard is en wij controleren ook niet standaard ieder kabeltje op typenummer, een hoop fabrikanten van el-cheapo kabels zetten namelijk ook maar wat op de kabel dus ook die informatie is lang niet altijd betrouwbaar.

CAT7 volgt geen enkele standaard zoals CAT3 t/m CAT6a en CAT8 dat wel doen. Als KPN zelf kabels trekt dan is dat met CAT5e en ik geloof er heilig in dat hoger dan CAT6 in een thuissituatie echt niet nodig gaat zijn. CAT7 kan prima werken, ik heb er hier in huis ook een liggen uit de tijd dat ik nog niet zo veel wist over dit soort dingen maar in veel gevallen veroorzaakt het problemen.

De snelheden die je benoemt zijn snelheden die horen bij een 100Mbit-verbinding tussen twee poortjes, het kan ook zijn dat er ergens een kabel defect is, als er één adertje onderbroken is dan is een kabel direct gedegradeerd tot 100Mbit.

Ik zou eerst alle binnenkabels controleren, als er een monteur komt en het blijkt in de bekabeling te zitten dan worden er voorrijkosten gerekend.


Ik weet vrijwel zeker dat het in die CAT7 bekabeling zit. Niet iedere monteur is ervan op de hoogte dat dit geen officiële standaard is en wij controleren ook niet standaard ieder kabeltje op typenummer, een hoop fabrikanten van el-cheapo kabels zetten namelijk ook maar wat op de kabel dus ook die informatie is lang niet altijd betrouwbaar.

CAT7 volgt geen enkele standaard zoals CAT3 t/m CAT6a en CAT8 dat wel doen. Als KPN zelf kabels trekt dan is dat met CAT5e en ik geloof er heilig in dat hoger dan CAT6 in een thuissituatie echt niet nodig gaat zijn. CAT7 kan prima werken, ik heb er hier in huis ook een liggen uit de tijd dat ik nog niet zo veel wist over dit soort dingen maar in veel gevallen veroorzaakt het problemen.

De snelheden die je benoemt zijn snelheden die horen bij een 100Mbit-verbinding tussen twee poortjes, het kan ook zijn dat er ergens een kabel defect is, als er één adertje onderbroken is dan is een kabel direct gedegradeerd tot 100Mbit.

Ik zou eerst alle binnenkabels controleren, als er een monteur komt en het blijkt in de bekabeling te zitten dan worden er voorrijkosten gerekend.

 

Lijkt mij sterk dat het aan de kabels ligt, gezien er geen problemen waren voordat de kpn monteur langs is geweest. Wat zou dus een andere oorzaak kunnen zijn?

Ik zal van de week even kijken of ik een laptop kan fixen die ik direct met kabel op de modem kan aansluiten. Dan kan ik testen of de beoogde snelheden wel gehaald worden.


Ik weet vrijwel zeker dat het in die CAT7 bekabeling zit. Niet iedere monteur is ervan op de hoogte dat dit geen officiële standaard is en wij controleren ook niet standaard ieder kabeltje op typenummer, een hoop fabrikanten van el-cheapo kabels zetten namelijk ook maar wat op de kabel dus ook die informatie is lang niet altijd betrouwbaar.

CAT7 volgt geen enkele standaard zoals CAT3 t/m CAT6a en CAT8 dat wel doen. Als KPN zelf kabels trekt dan is dat met CAT5e en ik geloof er heilig in dat hoger dan CAT6 in een thuissituatie echt niet nodig gaat zijn. CAT7 kan prima werken, ik heb er hier in huis ook een liggen uit de tijd dat ik nog niet zo veel wist over dit soort dingen maar in veel gevallen veroorzaakt het problemen.

De snelheden die je benoemt zijn snelheden die horen bij een 100Mbit-verbinding tussen twee poortjes, het kan ook zijn dat er ergens een kabel defect is, als er één adertje onderbroken is dan is een kabel direct gedegradeerd tot 100Mbit.

Ik zou eerst alle binnenkabels controleren, als er een monteur komt en het blijkt in de bekabeling te zitten dan worden er voorrijkosten gerekend.

 

Lijkt mij sterk dat het aan de kabels ligt, gezien er geen problemen waren voordat de kpn monteur langs is geweest. Wat zou dus een andere oorzaak kunnen zijn?

Ik zal van de week even kijken of ik een laptop kan fixen die ik direct met kabel op de modem kan aansluiten. Dan kan ik testen of de beoogde snelheden wel gehaald worden.

Laat het ons even weten.


Lijkt mij sterk dat het aan de kabels ligt, gezien er geen problemen waren voordat de kpn monteur langs is geweest.

Wat heeft de monteur gedaan? Als het een nieuwe installatie was dan kan dat een hoop verklaren, de ene router/modem kan prima overweg met CAT7, de ander heeft er soms wat meer moeite mee. De Box12 kan er helaas niet zo goed mee overweg.

Ik vraag het niet snel, heb je al eens getest op de wifi van het modem? Ik ga er namelijk wel van uit dat de monteur de inkomende snelheid heeft gecontroleerd.

 

94Mbps is echt kenmerkend voor iets wat 100Mbps als limiet heeft. Ook het 100Mbps-profiel van KPN komt op 122Mbps uit qua download dus dat is het sowieso niet.