Skip to main content

Ik ben al jaren klant bij KPN en de verbinding is allerbelabberst. Door de klantenservice is bevestigd dat het niet boven de 2 mbit komt. Het beeld van mijn nieuwe televisie staat ruim de helft van de tijd stil.

Ik heb gevraagd naar de 4G buitengebiedoplossing, maar daar kom ik niet voor in aanmerking.

Ziggo garandeerd mij het behalen van 500 mbit en het is dus logisch dat ik nu, na jaren klant te zijn geweest bij KPN, z.s.m. wil overstappen.

Vorig jaar sept. heb ik echter een aanbieding geaccepteerd en KPN houdt mij nu dus aan mijn contract terwijl zij, naar eigen zeggen, niet in staat is de dienst waarvoor ik betaal daadwerkelijk te leveren. 

Ik heb de klantenservice meerdere malen gebeld, maar dat levert niets op. Ze erkennen dat ik gelijk heb, maar kunnen niets voor me doen. De afdeling 'paarse krokodillen' (sorry hoor) gaat hierover. Ok, verbind mij dan door. Nee, die komen alleen in actie n.a.v. klacht.. BINNEN 10 WERKDAGEN?!

Men ziet en erkent het probleem, maar komt niet in beweging. Maar als ik traag ben met betalen hoef ik ook niet te stellen dat er nog wel even 10 werkdagen kan worden gewacht?!

Het is simpel; KPN erkent niet te kunnen leveren, laat mij dan na al die jaren gebrekkige dienstverlening gaan en jaag me niet op de kast. Nergens goed voor. Zelfs met een falende dienstverlening kun je op klantvriendelijkheid scoren hoor. 

Hallo Roger, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je graag meer snelheid wilt dan 2 Mbit, en dat je hiervoor dan zou willen overstappen. Echter, als jij akkoord bent gegaan met een nieuwe aanbieding en het daarbij behorende jaarcontract, dan kunnen we daar ook niets aan doen. Je zult of die tijd moeten volmaken, of voortijdig opzeggen met afkoopsom van de resterende maanden.

De snelheid van de abonnementen is, bij een koperverbinding, ook altijd een tot-snelheid, gelimiteerd door wat er fysiek haalbaar is.  Op moment van bestellen geven we aan wat de maximaal haalbare snelheid is op jouw adres. Dat heeft dan ook in je bevestiging gestaan. Als er een negatief verschil is tussen wat daar staat en wat je haalt, en we kunnen dat niet verhelpen, dan kan het zijn dat je kosteloos kunt opzeggen. 

Ik begrijp verder dat er een klacht is ingediend, van daaruit wordt er dan contact opgenomen. Als je wilt kan ik de status verder nakijken, en hoe het zit met jou specifieke situatie. Vul daarvoor dan je forumprofiel in en laat even weten als je dat gedaan hebt. 


Beste Erik, 

 

Dankjewel voor je reactie. Ik heb het nodige ingevuld. 

In de basis ben ik het met je eens. Het is wel erg flauw om iemand die al jaren klant is, op het moment dat de vaste telefonie komt te vervallen, als nieuwe klant te zien, maar dat is mijn persoonlijke mening. 

In het 'nieuwe' contract staat vermeldt dat ik maximaal 8 mbit mag verwachten, maar ook dat het over het algemeen minimaal 85% tot 90% van die 8mbit zal zijn. Op basis daarvan concludeer ik dat KPN haar deel van de overeenkomst niet nakomt. Dit hele onderwerp is bij mijn oorspronkelijke contract nooit aan de orde geweest, maar dat terzijde. 

Inmiddels hebben 4 medewerkers van KPN zich uitgesproken.. het is onmogelijk om de snelheid bij mij te verbeteren en eigenlijk had het huidige contract niet moeten worden aangeboden. Dit waren 2 medewerkers van de klantenservice en 2 personen op de afdeling waar de monteurs worden ingepland.

De zaak is klip en klaar, maar ik moet toch even 10 werkdagen wachten tot iemand tijd heeft om dit op te lossen?! De huidge factuur heb ik maar weer betaald, want daarmee heeft KPN niet zo heel veel geduld. Een opmerking als: "Wacht maar even 10 werkdagen!" of "Ik betaal pas als ik ontvang waar ik al jaren voor betaal." wordt vast niet begripvol ontvangen. 

 

Met vriendelijke groet, 

Roger Schelvis 

 


Ter aanvulling.. 

 

Volgens Tomas van de KPN chat ben ik minimaal sinds 3 oktober 2011 klant. Dat ben ik al langer, maar hij kan niet verder terugkijken. Dit betreft vermoedelijk de verhuizing naar mijn huidige adres. 

 

Ik heb facturen van voor en na de wijziging in september 2019 vergeleken. De enige wijziging die ik zie is het vervallen van vaste telefonie. Ik zie na de wijziging geen kortingen staan die ik daarvoor niet genoot.

Nou ja.. op eigen initiatief heeft KPN mij vanaf dat moment een korting van 5 euro p.m. toegekend i.v.m. Het niet halen van de beoogde snelheid en de maximum te realiseren snelheid aan de overeenkomt toegevoegd. Voordien was er geen enkele sprake van informatie over het niet behalen van snelheden. Daarmee heeft zij zichzelf t.o.v. de dienstverlening tot dat moment (7 jaar!), juridisch in willen dekken. Gezien de werkelijk gerealiseerde snelheid vs de in de overeenkomst vastgelegde te  verwachten snelheid is dit echt niet afdoende geweest.

 

Ik voel me serieus in het ootje genomen

 

 


Opgelost!

 

Een medewerker van klantreacties heeft zojuist contact opgenomen. Hij had mij voor voor het contact al contractvrij gemaakt.

Hij was het met de andere 4 medewerkers eens; dit contract had nooit mogen worden aangeboden. Zeker bij de wijziging in sept. 2019, toen ik vaste telefonie liet vallen, had moeten worden ingegrepen i.p.v. een (nog steeds te rooskleurige voorstelling van zaken) max. snelheid aan de lopende overeenkomst toe te voegen.

Ik ga nu dus per direct over naar Ziggo zonder kosten of verdere irritaties en/of onzin. Het kan ook wel, maar het kost bij grote bedrijven altijd wat moeite om de realiteitszin terug te brengen.

 

Over en uit


Top, goed dat het is opgelost! Ik heb ook nog even gespiekt en de wijziging afgelopen september had niet tot een verlenging moeten leiden. Er zit namelijk geen actiekorting bij die wijziging. De locatiekorting die gegeven wordt telt niet als actiekorting omdat het een permanente is. In de zin dat die korting actief blijft zolang de internetsnelheid op het adres lager is dan 12 Mbit en komt te vervallen als er wel netwerkverbetering zou komen. Dus al met al goed dat je een klacht hebt ingediend zodat hier naar gekeken is. Rest mij niets anders dan je veel plezier te wensen bij Ziggo :)