Skip to main content

Beste,

 

Bij ons in de voortuin staat een manipulatiekast van de PTT. Drze kast is volgens ons al jaren niet open geweest, aangezien deze helemaal is dichtgegroeid in een beukenhaag. 

Graag zou ik willen weten of deze kast verwijdert kan worden? We willen nl onze oprit vernieuwen en zoals deze nu staat, staat hij in de weg.

Graag hoor ik van u.

 

Raymond

Beste @Ray18,

zou je eens een foto hier willen plaatsen van die kast? 


Hallo @Ray18 ,

Je zou eens kunnen bellen met 0800-0150. Daar zitten de mensen die zich met de wijk/straatkasten bezig houden. Die kunnen bepalen of dit ptt-kastje nog nut heeft en of verwijderen mogelijk is.

 


Hallo @Ray18 ,

Je zou eens kunnen bellen met 0800-0150. Daar zitten de mensen die zich met de wijk/straatkasten bezig houden. Die kunnen bepalen of dit ptt-kastje nog nut heeft en of verwijderen mogelijk is.

 

@Noordzee ik zou eerst eens willen weten wat voor kast het is voordat ik de klant naar dit nummer verwijst. 😉👍🏼


Beste, 

Ik ben begonnen met nummer 0800 0402 klantenservice, zij verwezen mij idd door naar 0800 0150 echter kreeg ik daar te horen dat zij daar niets mee doen. Ik zat dus verkeerd. Letterlijk van het kastje naar de muur. 

Daarom heb ik hier op dit forum een bericht geplaatst. Iemand nig andere ideeën? Ik hoor het graag, toch bedankt alvast.

Groet Raymond 


@Dennis Schreve ,

Ray18 mag natuurlijk ook bellen en los daarvan hier alsnog die foto plaatsen. 
 

Maar moderator Lisa heeft onlangs aangegeven dat wij de klanten bij dit soort vragen direct naar dat nummer mogen verwijzen. Dus dan doe ik dat maar….😉🤞😋


Beste @Ray18,

Zou je een foto kunnen plaatsen van die desbetreffende kast?


@Dennis Schreve ,

Ray18 mag natuurlijk ook bellen en los daarvan hier alsnog die foto plaatsen. 
 

Maar moderator Lisa heeft onlangs aangegeven dat wij de klanten bij dit soort vragen direct naar dat nummer mogen verwijzen. Dus dan doe ik dat maar….😉🤞😋

Dat klopt @Noordzee, maar als het geen KPN kast maar van Ziggo, dan heeft die verwijzing naar 0800 - 0150 ook geen zin. Blijkbaar niet want @Ray18 heeft er al naar gebeld. 


Beste, 

Ik ben begonnen met nummer 0800 0402 klantenservice, zij verwezen mij idd door naar 0800 0150 echter kreeg ik daar te horen dat zij daar niets mee doen. Ik zat dus verkeerd. Letterlijk van het kastje naar de muur. 

Daarom heb ik hier op dit forum een bericht geplaatst. Iemand nig andere ideeën? Ik hoor het graag, toch bedankt alvast.

Groet Raymond 

O @Ray18 , apart.

Dat is inderdaad van het kastje naar de muur en weer terug. 
 

Nou, dan toch maar beginnen met die foto plaatsen. 
 

@Lisa : Wie doet nu wat bij KPN? 


Het is iig een PTT kast want dat staat er op. Ik zal proberen morgen even een foto te maken. 

Toen ik 0800 0150 belde weet ik niet of dit helemaal goed is gegaan. De man vroeg niet eens naar een adres. Wel heb ik al eens eerder navraag gedaan bij kpn maar die zien op geen enkele tekening in het systeem een kast geplaatst staan. Dus er is al zeker heel lang geen onderhoud aan gedaan. Sterker nog dat was helemaal niet mogelijk geweest ivm het eromheen groeien van een haag. Ook heb ik verschillende berichten gehoord over het verwijderen van monteurs, de een zegt gewoon weg trekken en de andere zegt absoluut niet doen ??

Dus tja waar doe je goed aan


Kijk het is heel simpel, als je hem weg trekt en hij is nog in gebruikt heb je binnen korte tijd een paar KPN busjes er bij staan, is die niet in gebruik had die allang weggehaald moeten worden, dus je zit in een spagaat, durf je de gok aan, kan een dure worden.


Inderdaad een hele dure als hij nog In gebruik is. 

Wij kunnen hier best het een en ander uitzoeken voor je. Vul in ieder geval je profiel in. Dan kan een moderator ook mee kijken. Verder is het verstandig om een foto te plaatsen, heeft google maps die niet? Dit kan ons enorm helpen om er achter te komen wat het eventueel doet. 

Gaat het bijvoorbeeld om zo'n kast? Hier staat vaak nog PTT op. Helaas weet KPN niet altijd de precieze locatie van deze en als hij nog goed werkt kan hij zomaar tientallen jaren dicht blijven zonder problemen.

 


 


Dit is het betreffende kastje. 

 


Hoi @Ray18 ,

Ik heb er echt geen verstand van, maar ik kan zo maar bedenken dat het een '’blijf af kastje'’ is.
Naar aanleiding van het berichtje van @Ik_Hussel 
 


Nou @Ray18 ,

Dat is dus precies zo’n kastje als @Ik_Hussel bedoelt. Volgens hem kunnen die tientallen jaren werken zonder dat ze geopend hoeven te worden.  Die zou ik niet zomaar even omver walsen….


Dit kastje zou ik zeker niet zomaar weg halen. Vroeger werden ze er nog weleens uitgelast maar dan werd de kast ook verwijderd. 0800-0150 kan je hier waarschijnlijk niet mee helpen. Ze zijn vaak niet goed zichtbaar in ons systeem.

Mogelijk kan een moderator dit wel nakijken als je je profiel hebt aangevuld. En in het ergste geval zal een monteur ter plekke moeten nakijken of deze ingelast is. Weet niet of we dit zomaar doen. 


Hoi @Ik_Hussel en anderen.

Even een tussenvraag.

Dit kastje zou ik zeker niet zomaar weg halen. Vroeger werden ze er nog weleens uitgelast maar dan werd de kast ook verwijderd

Mogelijk kan een moderator dit wel nakijken als je je profiel hebt aangevuld. En in het ergste geval zal een monteur ter plekke moeten nakijken of deze ingelast is. Weet niet of we dit zomaar doen. 

Wat is de betekenis van uitgelast en ingelast ?
Ik heb dit wel gevonden, maar niets over uit en ingelast.
Met andere woorden wat gebeurd er dan.:slight_smile:


Heel simpel uitgelegd; of het nog deel uit maakt van ons netwerk of niet. 


@Ik_Hussel waarom werden die kastjes dan in de tuinen van bewoners geplaatst, en waarom niet gewoon op gemeentegrond? 🤔


@Ik_Hussel waarom werden die kastjes dan in de tuinen van bewoners geplaatst, en waarom niet gewoon op gemeentegrond? 🤔

Goeie vraag maar daar is niet echt een eenduidig antwoord op, je komt ze ook op de vreemdste plekken tegen: van zijgevels tot voortuinen tot achtertuinen tot ergens aan de straat. Deze kasten maken deel uit van het Standaard Aansluitpuntennet 1958 en werden tussen 1958 en 1968 geplaatst door PTT. Ik vraag me oprecht af of er nog mensen bij KPN rondlopen die precies weten wat de eisen waren aan de plaatsing van dergelijke manipulatiekasten.


Dergelijke manipulatiekasten??? @Ik_Hussel & @NHendriks ze manipuleren gewoon de boel die kasten!!! 😂🤣😜


@Ik_Hussel waarom werden die kastjes dan in de tuinen van bewoners geplaatst, en waarom niet gewoon op gemeentegrond? 🤔

Omdat ze dan misschien op de stoep staan, en dat is denk ik niet zo handig.


@Ik_Hussel waarom werden die kastjes dan in de tuinen van bewoners geplaatst, en waarom niet gewoon op gemeentegrond? 🤔

Omdat ze dan misschien op de stoep staan, en dat is denk ik niet zo handig.

Nee dat klopt, maar beetje vreemd is het wel dat ze het dan maar in de tuin van de bewoners plaatsen. 😉


@Ik_Hussel waarom werden die kastjes dan in de tuinen van bewoners geplaatst, en waarom niet gewoon op gemeentegrond? 🤔

Omdat ze dan misschien op de stoep staan, en dat is denk ik niet zo handig.

Ze staan ook wel eens in de achtertuin. Waar dan een hek omheen staat. En als bewoner dan niet thuis is ==> of niet open doet, maakt dat ons werk erg lastig. 


Hallo @Ray18 Blijkbaar heb je een zogenaamde stap 58 straatkast in je heg staan. Of deze nog in gebruik is of niet kan ik zo niet zeggen. Als je je profiel invult dan kan ik je vraag doorzetten naar de juiste mensen. Zij handelen het dan verder af en nemen ook contact met je op. Laat je ff weten wanneer je je profiel hebt aangevuld?