Skip to main content

Beste KPN medewerkers, Allen die lezen, 

 

Ik was vandaag niet thuis dus mijn vrouw was hier en ik had via de telefoon al een afspraak gemaakt voor een monteur die een kabel wel van beneden naar boven kon trekken of via loze leiding of gewoon via de trap naar boven.  De monteur die heeft tegen me vrouw gezegt neem een powerline adapter is ook snel. 

Ik heb 1Gbit  en raad is wat ik krijg kwa upload (25Mpbs) -  download(19Mbps) - ping (14ms) 
 

Dit is natuurlijk bizar voor worden dat een medewerker van KPN die dagelijks alleen maar dit doet zo een advies kan geven? Ik wil dan ook graag de gemaakte kosten voor monteur retour hebben want dit was de reden waarom ik een monteur wou die netjes een kabel van beneden naar boven kon trekken. 

Powerline adapter mag van mij per direct retour.   Kunnen jullie via hier of telefonish met mij contact nemen om dit verder te overleggen over hoe wij tot een oplossing kunnen komen.

 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit opgelost word. Want een draadloze verbindingset is voor iemand die echt absoluut geen kabel wil. Maar daar is hier dus geen sprake van.

Maar een moeilijk verhaal natuurlijk. Want uw vrouw heeft toegestemd. Zulke dingen gebeuren als je er zelf niet bij bent.


Gelukkig hebben we wettelijk herroepingsrecht van de powerline adapters dus ik maak me niet echt zorgen daarover maar de feit dat van een kabel overschakeld wordt naar een powerline adapter wat overigens bekend is dat ze niet zo snel zijn. 


Allereerst vind je het retourbeleid van KPN op deze site. Onderstaande screenshot is voor u van toepassing.

Dat een monteur klakkeloos een dvs verkoopt verbaast me, ik weiger ze in me bus te hebben aangezien er geen enkele situatie is die ik kan bedenken waarbij ik dvs wil verkopen. Maar in theorie zou het moeten werken, en volgens mij is de dvs1200 geschikt voor 1200mb.

Mijn advies zou zijn om naar de winkel te gaan, de dvs en monteurskosten daar te laten crediteren en opnieuw een monteur inplannen. 

 


Allereerst vind je het retourbeleid van KPN op deze site. Onderstaande screenshot is voor u van toepassing.

Dat een monteur klakkeloos een dvs verkoopt verbaast me, ik weiger ze in me bus te hebben aangezien er geen enkele situatie is die ik kan bedenken waarbij ik dvs wil verkopen. Maar in theorie zou het moeten werken, en volgens mij is de dvs1200 geschikt voor 1200mb.

Mijn advies zou zijn om naar de winkel te gaan, de dvs en monteurskosten daar te laten crediteren en opnieuw een monteur inplannen. 

 

Bedankt ik ben gelukkig weekend vrij,  dus ga even morgen langs de zaak om de adapters terug te geven. vrage noe en wat. 


Is het nog gelukt in de winkel?


Het is gelukt, powerline adapters zijn retour gegeven, helaas wel monteur kosten in rekening gebracht dat wordt nu opgelost.  

Moet wel helaas een extern partij inschakelen om de kabel van modem beneden naar de zolder te krijgen maar dat is niet een moeilijk geval. 

 

 

Bedankt voor je snelle terugkoppeling.