Skip to main content

Beste KPN medewerkers,

 

Op 11 februari zou mijn VDSL verbinding door KPN worden overgenomen. Voorheen werd VDSL geleverd door Budget/NLE.

Omdat ik technisch goed onderlegd ben, had ik geen installatiemonteur besteld. Helaas bleek de verbinding op 11 februari niet te werken. De experiabox v10a gaf aan dat de link “down” was.

De klantenservice die ik direct belde kwam er ook niet uit, maar vermoedde dat er een administratieve fout was gemaakt. Om het probleem op te lossen zou er een installatiemonteur langs moeten komen. Dit bevreemdde mij enigszins, maar als dat de procedure is; akkoord.

Vandaag 20 februari is de monteur langs geweest. Deze constateerde dat er inderdaad geen signaal op de lijn meer aanwezig was en heeft daarop verschillende KPN afdelingen gebeld. Uiteindelijk is de monteur weer vertrokken zonder de verbinding aan de praat te krijgen.

De monteur liet mij achter met de mededeling dat “een KPN afdeling” met dit probleem aan de slag zou gaan en dat het wel enige dagen zal kunnen duren voordat dit probleem wordt opgelost.
Ik moet zeggen dat ik er nu absoluut niet van overtuigd ben dat er nu gedegen werk wordt gemaakt van de oplevering van mijn VDSL aansluiting. Graag zou ik van KPN op dagelijkse basis vernemen wat de status is, wat er is onderzocht en wat de verwachting is op welke termijn de verbinding actief kan worden.

 

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank voor een snelle reactie, mrG

Vervelend dat het niet in één gelukt is om de verbinding te realiseren. Een medewerker pakt dit zeker op. Doorgaans reageren ze binnen 48uur.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor u aan de slag. Overigens ben ik ervan overtuigd dat ze er alles aan doen om u te helpen. Kpn  heeft liever tevreden klanten dan ontevreden klanten. Maar het zal niet een kwestie zijn van druk even op de knop ben ik bang.


Joep, ik hoop dat je gelijk hebt. Maar aangezien ik het idee had dat zelfs de monteur door verschillende afdelingen van het kastje naar de muur werd gestuurd, hoop ik niet dat dit ergens tussen twee afdelingen in blijft liggen. Ik ga even afwachten of ik op de hoogte wordt gehouden...


En vergeet uw profiel niet in te vullen want er mag niet naar uw gegevens gezocht worden. Privacywetgeving.


Beste @mrGanesha, welkom! Wat een slechte start dit, zeg 😞. Ik zie inderdaad dat de monteur aan de slag geweest is en het niet aan de praat gekregen heeft. Hij heeft het intern doorgezet en er is inderdaad een melding van gemaakt. Ik ga er dan ook vanuit dat we dit voor je op gaan lossen, echter weet ik niet precies wanneer dit zal zijn. Het zal dit weekend niet meer zijn, ben ik bang.. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten!


Dank voor je antwoord @Marcia_  .Op dit moment heb ik een noodpakket met 4G modem. In een gezin met kinderen gaan die GB’s helaas erg hard (ondanks dat ik alle netflix streams al op de laagste resolutie heb gezet).
Op welke manier kan ik de GB’s laten opwaarderen als ik er doorheen ben?


Dat kan via ons. Wij sturen een formulier en dan wordt het binnen één werkdag bijgeschreven. 

Wat dat betreft is de timing ongelukkig want het weekend is net begonnen. Ik heb zojuist het formulier voor je ingevuld en maandag zal dus nieuwe data worden bijgeschreven.

Mocht de storing nu langer duren ( wat we niet hopen) is het dus raadzaam om ons hier halverwege de week een seintje te geven, zodat wij binnen een werkdag dat saldo kunnen aanvullen.

Uiteraard hoop ik dat een monteur het euvel snel gefixt heeft. :-)


@Erwin_ , Dank voor de snelle actie m.b.t. de data voor het 4G modem.

Het blijft echter wel behelpen, want mijn wired thuisnetwerk kan ik er niet op aansluiten 😞 Kunnen jullie ook nagaan of er al een monteur is ingepland om de storing uit te zoeken en op te lossen? Graag zou ik ook een update en/of bevestiging van de verantwoordelijke afdeling ontvangen dat er werk van gemaakt gaat worden.


@mrGanesha 

Op zich zou het wel moeten lukken om van je mobiele telefoon een “hotspot” te maken t.b.v. het thuisnetwerk.

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/thuisnetwerk-maken-met-je-smartphone/


@mrGanesha 

Op zich zou het wel moeten lukken om van je mobiele telefoon een “hotspot” te maken t.b.v. het thuisnetwerk.

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/thuisnetwerk-maken-met-je-smartphone/

De 4G router, die KPN levert als “noodpakket” is in feite zo’n hotspot. Alleen heb je daar niets aan voor het aansluiten van bedraadde zaken zoals een NAS, mailserver en alarmsysteem.:slight_frown:


Ik zie dat 20-2 een belpoging is geweest. Is er daarna nog een sms/e-mail binnen gekomen? Ik vermoed namelijk dat hierin een contact nummer staat. Laat je weten of je die gehad hebt?


Ik zie dat 20-2 een belpoging is geweest. Is er daarna nog een sms/e-mail binnen gekomen? Ik vermoed namelijk dat hierin een contact nummer staat. Laat je weten of je die gehad hebt?

Net even gechecked en ja! Ik had dat mailtje helemaal gemist :flushed:

Ik kreeg een medewerker aan de lijn die geen wijs kon worden van de status van de storing, maar hij gaat het uitzoeken en belt mij morgenochted terug. Ik wacht af...


Jammer dat je nog geen duidelijkheid hebt. Je hebt nu in ieder geval wel een korter lijntje naar de technische dienst. Ik hoop dat de collega morgen goed nieuws heeft.


@Erwin_, het gaat dus helemaal niet goed!

HELP!!!

Ik heb net met de technische dienst gesproken en ze willen nu weer een monteur bij mij thuis langssturen. Dat heeft geen zin! De vorige monteur heeft mij beloofd dat de oorzaak van de storing onderzocht zou gaan worden, maar de medewerker die ik zojuist heb gesproken zegt dat er helemaal geen acties uitstaan.

Ik ben op donderdag thuis, maar de eerste afspraak op donderdag kan pas op 12 maart gemaakt worden. En dan komt er weer een installatiemonteur. Die gaat dan dus weer hetzelfde doen: tien afdelingen afbellen en beloven dat “men” de storing gaat verhelpen.

Wat moet ik hier nu mee?

 

HELP!!!

 

PS @Marcia_ meldde eerder in deze thread dat er wel iets intern was doorgezet. Wat is het nou?


Beste @mrGanesha, wat jammer om te lezen dat dit allemaal zo stroef verloopt 😞. De monteur had inderdaad intern doorgezet dat hij dit niet op kon lossen en de betreffende afdeling heeft dit opgepakt. Als zij aangeven dat er opnieuw een monteur moet komen, heb je grote kans dat dit een monteur met meer mogelijkheden is, maar ik durf dit niet te zeggen. Belangrijk is wel dat er een afspraak ingepland wordt, hoe vervelend dit ook is. Ik zie dat je deze inderdaad op de 12e hebt staan. Ik kan voorlopig niets anders voor je betekenen, ben ik bang. Excuses hiervoor!


HOERA!

We hebben verbinding. Vanmorgen is er opnieuw een monteur langsgeweest om de aansluiting aan de praat te krijgen. Voordat de deurbel ging zag ik het LEDje op de modem al op groen springen.

Volgens de monteur was het een klusje van 5 minuten om de “juiste schakelaars” in de straatkast om te zetten. Hij verbaasde zich erover waarom de vorige monteur dit niet gedaan had.

Nou ja, het heeft lang moeten duren, maar uiteindelijk toch goedgekomen.

Dank @Erwin_ voor het snelle bijschrijven van het extra databudget. Hiermee hebben we de overbrugging precies gered.


Wat goed om dit te lezen! Fijn dat het gelukt is en nogmaals excuses dat het een tijdje geduurd heeft.