Skip to main content

Ik heb een afspraak met een KPN monteur. In verband met overstap van Ziggo naar KPN glasvezel. Ik begrijp dat slechts een TV wordt aangesloten. Hiervoor is nieuwe kabel nodig. De andere TV wil ik ook aansluiten. Vraag welk type UTP kabel gebruikt de monteur tussen meterkast en nieuwe wandcontactdoos- flexibele of vaste kern -cat 60 of een ander type. Welke wandcontactdoos moet ik aanschaffen voor aansluiting tweede TV. Kan computer op dezelfde kabel?


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Vogelvink KPN gebruikt CAT5e of CAT6 flexibele kabels. Stugge kabels dienen alleen gebruikt te worden voor vaste verbinding via buizen e.d.

De monteur kan alles voor je aansluiten, standaard wordt 1 pc, 1 tv en 1 telefoon werkend opgeleverd.

Tegen eventuele meerprijs kan een monteur extra dingen voor je doen, zie hieronder de link voor de bijkomende kosten.

Als je een abo hebt afgesloten met internet en voor 2 tv's krijg je een paar dagen voor de activatie van je abonnement een modem en 2 tv-decoders thuisgestuurd. De monteur heeft de glasvezelkast bij zich en kan de door jou reeds ontvangen spullen dan netjes aansluiten en werkend opleveren.

https://www.kpn.com/service/monteur.htm

succes,


Hallo @Vogelvink KPN gebruikt CAT5e of CAT6 flexibele kabels. Stugge kabels dienen alleen gebruikt te worden voor vaste verbinding via buizen e.d.

En daar is sprake van:

Welke wandcontactdoos moet ik aanschaffen ...

In een wandcontactdoos met LSA strook mag je aannemen dat de monteur een kabel met harde kern gebruikt.


 

Monteur sluit niet maar 1 tv aan, maar sluit 1 tv gratis aan. Een extra tv valt onder meerwerk. In dit geval 25euro per extra tv.

 

Monteur heeft cat5e kabel bij zich, en ook muuraansluitingen.

1e 15 meter kabel is gratis, daarna 4 euro per 5 meter.

Muuraansluitingen zijn enkele (vierkant) met 1 x rj45. Kosten 12euro.

 

Computer kan op zo'n zelfde kabel / muuraansluiting. Evt switch op de muuraansluiting zodat je je tv, en je pc (en evt wifiversterker) enz kunt aansluiten heeft de monteur ook bij zich. Kosten 29euro.

 

 

 


Muuraansluitingen zijn enkele (vierkant) met 1 x rj45. Kosten 12euro.

Wel even een toevoeging, dit is exclusief montagetijd, tevens meerwerk.


@NHendriks 60 euro per uur?


€15 per kwartier

 


30 euro per half uur.


45 euro per drie kwartier?


 

Monteur sluit niet maar 1 tv aan, maar sluit 1 tv gratis aan. Een extra tv valt onder meerwerk. In dit geval 25euro per extra tv.

 

Monteur heeft cat5e kabel bij zich, en ook muuraansluitingen.

1e 15 meter kabel is gratis, daarna 4 euro per 5 meter.

Muuraansluitingen zijn enkele (vierkant) met 1 x rj45. Kosten 12euro.

 

Computer kan op zo'n zelfde kabel / muuraansluiting. Evt switch op de muuraansluiting zodat je je tv, en je pc (en evt wifiversterker) enz kunt aansluiten heeft de monteur ook bij zich. Kosten 29euro.

 

 

 

Muuraansluitingen zijn enkele (vierkant) met 1 x rj45. Kosten 12euro.

Wel even een toevoeging, dit is exclusief montagetijd, tevens meerwerk.

Nog een toevoeging: Meerwerk kost € 15,00 per kwartier.Â