Skip to main content
Beantwoord

[KPN Netwerk + KPN] Glasvezel problemen, WAN poort brandt maar geen internet

• February 5, 2026
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Hoi,

Wij zijn overgestapt van Odido naar KPN met de overstapservice. De glasvezel aansluitpunt is aangebracht door monteurs van KPN, op hetzelfde dag dat ze de kabels trokken naar onze huishouden. Ook de TK01 (zwart omhulsel om het aansluitpunt heen) was ook op hetzelfde dag geinstalleerd door KPN monteurs.

Een aantal weken later hebben wij de installatiepakket ontvangen voor de modem (KPN Box 12) en KPN TV Box. Nadat mijn moeder een SMS heeft gekregen dat de glasvezel punt actief staat op het netwerk van KPN (WAN). Ben ik de modem gaan installeren volgens de beschreven stappen in de meegeleverde handleiding boekje uit het installatiepaket. Echter brand Power op groen en Alarm op consistent rood. Dit is al meerdere dagen zo na de activatie. 

Wij hebben contact opgenomen met KPN klantenservice, en werden gevraagd om het stroom voor 2-5min eruit te trekken (voor een soort reset op het glasvezelpunt) en nog brand indicator Alarm op het glasvezelkast (TK01) rood na het opnieuw activeren van stroom.

Belangrijk om aan te geven dat ik helder een oranje lampje zie branden van zowel de WAN port op het glasvezel kast (TK01) als op de modem. 

Zie bijbehorende foto's

Wij zijn erg gefrusteerd wij beschikken toevallig nog over internet in de woonkamer via DSL van Odido, (ver van de meterkast waar KPN modem zit), deze gaat binnekort waarschijnlijk uit, we weten er ook niet veel over aangezien wij gebruik maken van KPN overstapservice, waardoor verantwoording bij KPN zit. 

Aan de lijn vertelde uw klantenservice dat een monteur pas 17 februari langs zou kunnen komen. We zijn heel erg gefrusteerd hierdoor, we willen gewoon gebruik maken van het glasvezel. Is er iemand van KPN Network of KPN die de planning naar voren kan schuiven, we wachten al af sinds September 2025, ik de zoon wacht al sinds 2020 voor glasvezel van KPN. Telkens was de aanlegging met jaren uitgerekt tot 2026. Eindelijk is het zo ver en hebben we een glasvezelkast,  maar kunnen we er geen gebruik van maken.

Dit aankaart onprofessionaliteit, ik snap dat monteurs het erg druk hebben maar dit is niet netjes geregeld door KPN zelf. Ik heb verder niks gedaan buiten de handleiding omdat ik weet dat wij anders kosten ter rekkening worden gebracht. Alles zit op KPN garantie, en wij verwachten dat jullie dit zo snel mogelijk oplossen, want hier geniet je niet van. Ik en mijn zus studeren aan het universiteit en zodra Odido wifi uitvalt hebben we helemaal geen internet meer, bizar!

Beste antwoord door Flitsend

Wat een nare situatie! Als het goed is kun je tot die tijd je huidige aanbieder blijven gebruiken. Als je gebruik maakt van de overstapserivce ten minsten. 

De klantenservice moet werken met de mensen die ze hebben en ik denk dat de planning voor alle KPN medewerkers het zelfde is. 

Ik ben bang dat je even geduld moet hebben helaas.

3 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • February 5, 2026

Wat een nare situatie! Als het goed is kun je tot die tijd je huidige aanbieder blijven gebruiken. Als je gebruik maakt van de overstapserivce ten minsten. 

De klantenservice moet werken met de mensen die ze hebben en ik denk dat de planning voor alle KPN medewerkers het zelfde is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 5, 2026

Hoi dankjewel voor je reactie, ik heb snel de status van het bestelling gecheckt en zie inderdaad:

Je abonnement bij Odido stopt op de dag dat je internet bij ons werkt. We hebben je contract bij Odido opgezegd. En je krijgt vanzelf een opzegbevestiging hiervan. Dus je hoeft niks meer te doen.

Zal mijn post updaten na de monteur langs is geweest

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Efdal en welkom bij de KPN Community. Ook welkom bij KPN! Bedankt dat jullie voor ons gekozen hebben, al had ik de start ook liever anders gezien. 😅

Ik kan me goed voorstellen dat dit een frustrerende start van je abonnement is. Zeker als jullie al zo lang wachten op glasvezel.
Je kunt inderdaad je Odido abonnement blijven gebruiken tot wij onze verbinding bij jou werkend krijgen, dat is het voordeel van de overstapservice. Zo heb je in elk geval nog wel diensten in de tussentijd. 🙂

Hopelijk heeft de monteur het snel geregeld op de dag dat de afspraak is. 

Zal mijn post updaten na de monteur langs is geweest

Graag! Ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is.