Skip to main content

Ik ben gebeld door KPN Netwerken (0850814810) voor een Glasvezel controle. Als ik hen bel, weten ze van niks. Kastje-muur spelletje begint dan.

Het nummer dat mij belde 0850814810 blijkt (volgens dit forum) van Fiber Control te zijn. Echter wordt dit nummer niet beantwoord.

Vreemde is bovendien, dat ik niet eens een KPN-abonnement heb. Bij oplevering is de glasverbinding getest en goed bevonden.

Kortom: vreemde actie NU. Dit kan later ALS ik over zou gaan naar KPN alsnog gedaan worden en evt.hersteld worden. (Trekken ze dan een nieuwe glasvezel? OF moet je dan genoegen nemen met een slechte kwaliteit?)

 

Hoi @Mo Tard . Welkom op het forum.

Dit forum is van KPN de provider.  Niet van de netwerkbeheerder. Dat is KPNNetwerk. 

Ik kan je hier dus verder niet bij helpen. Ik heb geen idee wat ze van plan zijn.


KPN Netwerken is inmiddels langs geweest. Zij controleren steekproefsgewijs de Glasverbindingen door hun onderaannemer aangelegd op ongewenste demping (slechte / mindere kwaliteit van de verbinding).

De oorzaak kan zijn, dat de glasvezel niet goed afgemonteerd is in de glasbox, een kabel beschadigd is, de kabel niet goed door de grond is aangebracht enz.

Een aansluiting controleren die niet geabonneerd is, is eenvoudiger. Dan vervalt immers de verbinding met telefoon, tv, internet niet omdat de glasbox opengemaakt zou moeten worden waaraan het modem/router gekoppeld is.

Er wordt een lichtsignaal met een bepaalde frequentie door de glasverbinding gestuurd die aan de andere kant met een apparaat op kwaliteit gemeten wordt .