Skip to main content

Beste lezers, 

Onlangs heb ik een huis gekocht dat bij de verkoop gesplitst is in twee woningen: boven en beneden. In het huis waren reeds twee telefoonlijnaansluitingen van KPN Netwerk (DSL) aanwezig, aangezien de woning eerder al eens gesplitst is geweest.

Aangezien ik mobiel bij T-Mobile zit, leek het voordelig om tevens Internet Only af te sluiten bij T-Mobile. Na het ontvangen van het modem bleek er geen verbinding mogelijk te zijn met mijn DSL lijn.

Na een kort bezoek van een T-Mobile monteur bleek al snel dat er een monteur van KPN Netwerk moest komen om het signaal te controleren/traceren. 

Een week later kwam een monteur van KPN Netwerk. Na een bezoek van een aantal uur werd zowel mijn aansluiting als de aansluiting van mijn nieuwe bovenburen getraceerd tot in de verdeelkast in de wijk. Inmiddels weet ik zelfs de exacte positie die wij beide hebben in het rek van de verdeelkast. Vanaf dit moment heeft mijn internetverbinding via de DSL prima gewerkt.

Hoewel mijn contract bij T-Mobile al was ingegaan, was het contract van mijn bovenburen nog niet ingegaan. De KPN Netwerk monteur vertelde mij dat het zou kunnen gebeuren dat wanneer het contract van mijn bovenburen in zou gaan, dat ik dan mogelijk mijn signaal zou kunnen verliezen. De monteur gaf aan dat dit te maken zou kunnen hebben met een mogelijke kruising van de twee lijnen in de KPN Netwerk administratie, die nog zou moeten worden aangepast.

Nu bleek dit inderdaad het geval te zijn. Na het ingaan van het contract van mijn bovenburen werkte mijn internetverbinding niet meer. Het is dus administratief niet aangepast ben ik bang.

Helaas wil/kan KPN Netwerk mij hierbij niet helpen, contact moest verlopen via T-Mobile aangezien ik daar een contract heb; begrijpelijk maar frustrerend.

Echter bij het benaderen van T-Mobile en het aanmaken van een storingsmelding kreeg T-Mobile later het bericht terug van KPN Netwerk dat ik geen aansluiting zou hebben en las-en graafwerkzaamheden benodigd zouden zijn. T-Mobile reageerde hierop dat ze deze kosten niet willen dragen en stelde voor mijn contract dan maar te beëindigen. Erg frappant, aangezien de verbinding twee weken perfect heeft gewerkt.

Ik ben hiermee niet akkoord gegaan, omdat het simpelweg niet correct is: ik heb immers twee weken lang internet ontvangen op mijn eigen DSL lijn. De ‘storing’ is wederom (na 5 uur aan de telefoon te hebben gezeten met T-Mobile) weer aangemeld bij KPN Netwerk. T-Mobile meldde dat als KPN Netwerk wederom het zelfde antwoord zou geven dat ze genoodzaakt zijn het contract te beëindigen omdat ik respectievelijk geen aansluiting zou hebben.

Een lang verhaal kort: het voelt alsof ik in een spiraal ben beland waar ik niet uit kom. Ik kan geen contact krijgen met iemand van KPN Netwerk die iets voor mij mag doen, omdat het via T-Mobile moet lopen, maar T-Mobile krijgt foutieve informatie terug van KPN Netwerk (ondanks het eerdere bezoek van de KPN Netwerk monteur).

Overstappen naar een 4G oplossing kan natuurlijk nog altijd, maar ik zou het graag werkend hebben via de DSL verbinding. 

Heeft iemand tips hoe ik deze kwestie het beste kan aanvliegen? 

Alvast bedankt voor uw reactie.

Lastig, je zal dan toch bij T-Mobile en/of KPNnetwerk door moeten dringen hoe het zit, hier kunnen ze helemaal niks voor je doen, je bent hier bij de provider tak van KPN en dat is gescheiden van Netwerk, misschien kan @Ward_ iets voor je doen, hij werkt bij netwerk.

(Hoop dat ik de goede ward heb gepakt..)

 


Lastig, je zal dan toch bij T-Mobile en/of KPNnetwerk door moeten dringen hoe het zit, hier kunnen ze helemaal niks voor je doen, je bent hier bij de provider tak van KPN en dat is gescheiden van Netwerk, misschien kan @Ward_ iets voor je doen, hij werkt bij netwerk.

(Hoop dat ik de goede ward heb gepakt..)

 

Dankjewel voor je reactie. Ik ben mij daarvan bewust, maar ik dring niet door na meermaals contact met beide partijen. Opgeven doen we (nog) niet :)


T-mobile is degene die aan zet is, en die kan ook een "gewone" kpn monteur sturen om de kruising eruit te halen. Ik wordt vaak zat voor t-mobile aangestuurd. Dit is dan niet voor installatie maar om eventueel een isra te herstellen en daar signaal op te krijgen.

Heb je wel gewoon een ISRA punt? In dat geval zou ik bellen dat je hond hem kapot heeft gebeten en er een monteur moet komen. Dan sturen ze een kpn monteur om het isra te herstellen. 


Heb je wel gewoon een ISRA punt? In dat geval zou ik bellen dat je hond hem kapot heeft gebeten en er een monteur moet komen. Dan sturen ze een kpn monteur om het isra te herstellen. 

Sorry voor de TS, ik leef met je mee, maar van bovenstaande reactie kreeg ik ongelofelijk de slappe lach. 😅😂


Heb je wel gewoon een ISRA punt? In dat geval zou ik bellen dat je hond hem kapot heeft gebeten en er een monteur moet komen. Dan sturen ze een kpn monteur om het isra te herstellen. 

Sorry voor de TS, ik leef met je mee, maar van bovenstaande reactie kreeg ik ongelofelijk de slappe lach. 😅😂

'T is gewoon triest, als het heeft gewerkt moet er geen probleem zijn en dan moet T-Mobile ons aansturen om het te laten repareren. En als het komt door foutieve netwerkadministratie aan onze kant zitten er voor T-Mobile ook geen kosten aan vast zo ver ik weet.


@Ik_Hussel Is dat niet een Test en Label opdracht?

 


@Ik_Hussel Is dat niet een Test en Label opdracht?

 

Ook, maar als een monteur bijvoorbeeld een draadje verkeerd verwijderd komen we ook om dat te herstellen, maar ben ook wel eens letterlijk voor een kapot gebeten ISRA gekomen 😅 

Wholesale monteurs kunnen volgens mij niet altijd het KPN domein in. Maar dat zal jij beter weten. 


T-mobile is degene die aan zet is, en die kan ook een "gewone" kpn monteur sturen om de kruising eruit te halen. Ik wordt vaak zat voor t-mobile aangestuurd. Dit is dan niet voor installatie maar om eventueel een isra te herstellen en daar signaal op te krijgen.

Heb je wel gewoon een ISRA punt? In dat geval zou ik bellen dat je hond hem kapot heeft gebeten en er een monteur moet komen. Dan sturen ze een kpn monteur om het isra te herstellen. 

Zowel mijn buren als ikzelf hebben beide een eigen ISRA punt die dus beide herleid zijn naar de verdeelkast hier in de wijk. Ik kan zelfs het rek en nummer doorgeven, maar het mag niet baten. 

Het heeft inderdaad gewoon twee weken gewerkt, dus er zou geen fysiek probleem moeten zijn, zeker nu mijn buurman ook gewoon verbinding heeft via zijn eigen ISRA punt. 
 

Daarom vermoed ik dat het inderdaad een administratieve handeling is mbt de splitsing en dus mogelijke kruising. Hierbij speelt namelijk ook dat de huisnummertoevoeging door de vorige eigenaar verkeerd is doorgegeven.
In het systeem van KPN netwerk ben ik bekend als toevoeging R (rood) en de bovenburen als A. Rood en A suggereren echter allebei de bovenwoning. In de BAG is het namelijk geregistreerd als het nummer zonder toevoeging en het nummer met toevoeging A. Na dit meermaals herhaald te hebben bij KPN netwerk is mij verteld dat het niet verstandig is om het nummer te wijzigen nu deze ‘storing’ nog loopt…

Er loopt nu een nieuwe ticket vanuit TMobile bij KPN netwerk waar ik as maandag meer over zou horen. Echter vrees ik dat ze weer zullen melden dat ik geen aansluiting heb en laswerkzaamheden nodig zijn… Goede tip, wellicht dat ik geen hond nodig heb en zelf het ISRA punt op eet  :-)