Skip to main content

Ik heb om verschillende reden besloten over te stappen van Ziggo naar KPN. Heb gebruik gemaakt van de overstapservice en op 6 april zou de overstap ingaan. Dus vanaf dan geen internet en TV meer via Ziggo maar via KPN. Krijg ik net een bericht dat de monteur pas op 12 april langs komt om de glasvezelverbinding in orde te maken.

Wil ik KPN terugmailen om te zeggen dat ik niet bijna een week zonder internet kan zitten aangezien mijn vrouw bedrijf aan huis heeft en ik zelf ook de helft van de week thuis. Zijn ze op geen enkele wijze bereikbaar. op de website wordt niks aangegeven behalve dan doorverwijzing naar antwoorden op algemene vragen. Weet iemand of KPN een klantenservice van vlees en bloed heeft en hoe ik daarmee in contact kan komen?

En voor KPN: Ik vind het bijzonder klantonvriendelijk dat in de mails of op de website nergens contactgegevens worden vermeld voor klanten.

Hallo @Barry W , KPN is bereikbaar via 0800 0402, Facebook, Twitter en dit forum.

Als je van de overstapservice gebruik maakt kom je nooit zonder diensten te zitten. Ziggo sluit je pas af als ze van KPN een seintje krijgen dat jouw abo bij KPN actief is.

 


Dat is fijn om te horen, maar ik zou het toch graag bevestigd zien door KPN zelf.

Ziggo heeft me overigens eerder al aangegeven dat zij al hebben doorgekregen dat de dienstverlening door hen op 6 april kon worden gestaakt en ze dat dus ook zullen doen.


Niet officieel van een forummoderator maar wel van een kpn monteur; als je de overstapservice gebruikt krijgt ziggo automatisch een signaal dat ze mogen opzeggen nadat het modem verbinding heeft gemaakt met ons netwerk. Dit gaat uiteraard niet gebeuren tot 12 april dus blijft ziggo actief.
 

Als je het zelfstandig installeert (dus zonder monteur) kan dit ook gebeuren na 2 weken als je het modem niet installeert. Maar dat is bij u niet van toepassing.


Ik bevestig, als moderator, ook graag wat Jan en Ik_Combineer al aangeven: je komt niet zonder internet te zitten, @Barry W.

Dat is ook juist het doel van overstapservice. Op het moment dat je bij ons bestelt met overstapservice geven wij aan je oude provider in eerste instantie een verwachte datum door. Dan weten zij dat er een opzegging aan zit te komen. Vervolgens wachten wij tot datum van de monteursafspraak of de afgesproken doe-het-zelf installatiedatum. Op die datum wordt ons signaal actief. Dit gebeurt op het moment dat het modem wordt aangesloten en verbinding maakt met ons netwerk. En dat is ook het moment dat wij de oude provider laten weten ‘alles is aan onze kant in orde, jullie kunnen afsluiten’. Waarop je oude provider dan per die datum je abonnement zal beëindigen.

 

Wil ik KPN terugmailen om te zeggen dat ik niet bijna een week zonder internet kan zitten aangezien mijn vrouw bedrijf aan huis heeft en ik zelf ook de helft van de week thuis. Zijn ze op geen enkele wijze bereikbaar. op de website wordt niks aangegeven behalve dan doorverwijzing naar antwoorden op algemene vragen. Weet iemand of KPN een klantenservice van vlees en bloed heeft en hoe ik daarmee in contact kan komen?

Verder, qua contact leggen met ons. Dit forum heb je al gevonden, fijn! 

Verder zijn we via telefoon te bereiken (0800-0402, gratis) en via onze social media kanalen op Twitter en Facebook. Maar er is geen algemeen e-mailadres beschikbaar. Er is een contactformulier op de website, maar die is niet geschikt voor een vraag waar je snel(ler) een antwoord op wilt.Â