Skip to main content

Ik had internet besteld bij KPN en er moest een monteur komen om het te installeren. Van KPN kreeg ik een datum en tijdvak waarin de monteur zal langskomen. Ik heb werk gemist om in mijn nieuwe huis zonder internet te wachten tot de monteur zou komen. De monteur is vervolgens nooit gekomenĀ  en er wordt ook geen contact met je opgenomen. Ik moest zelf de klantenservice bellen maar zij konden mij ook niet helpen. Het probleem is namelijk dat de monteurs niet direct in dienst zijn bij KPN en KPN ook geen contact kan opnemen met de monteurs om te vragen waar ze blijven. Sterker nog: KPN heeft geen idee wanneer de monteur komt. Na een week had ik nog niks van ze gehoord en ook de klantenservice kon niet aangeven of er ooit een monteur contact met me zou opnemen. Ze gaven wel steeds aan dat dit binnen een bepaalde periode zou gebeuren, eerst 24 uur, daarna 36 uur, maar de waarheid is dat ze het zelf gewoon niet weten en dat je dus eigenlijk niks aan de klantenservice hebt ook al proberen ze behulpzaam te zijn. Uiteindelijk heb ik maar een abonnement bij Ziggo genomen en mijn abonnement bij KPN afgezegd binnen de 14 dagen bedenktijd. Het opzeggen van mijn abonnement ging wel heel gemakkelijk. Er werd niet eens gevraagd wat de reden was. Hierdoor werd mij ook wel duidelijk dat KPN geen moer om haar klanten geeft. Het voordeel van Ziggo is dat het via de kabel loopt en er geen monteur hoeft langs te komen. Dit in tegenstelling tot glasvezel waar iets voor geinstalleerd moet worden. KPN zal het ongetwijfeld heel druk hebben met nieuwe glasvezel aansluitingen waardoor ze beloftes doen die ze niet kunnen waarmaken. Ik heb spijt dat ik ooit met KPN in zee ben gegaan maar het kon nog veel erger. Ik heb mijn les vrij snel geleerd.

Jammer van de ervaring. En volgens mij is dat aan alle kanten mis gelopen. In sommige gevallen lopen andere opdrachten zo uit dat we het niet halen om binnen een tijdvakĀ van twee uur te komen. Al helemaal aangezien een monteur die hoest of een snotneus heeft nu thuis moet zitten.

Normaal neemt iemand van de afdeling planning dan contact met u op om te vragen of het ook uit komt als we iets verlaat zijn.Ā  Spijtig om te horen dat het toen niet direct goed is opgepakt en dat u door deze ervaring bent overgestapt, helaas wel begrijpelijk.