Skip to main content

hallo

Bij ons op de camping( stacaravan)  is er een kpn tv netwerk, heb ik nagevraagd

waarschijnlijk  hebben ze zelf het doorgelust of iets dergelijks naar coax omdat er

in de caravan een coax aansluiting zit

nu heeft mijn tv geen dvb c ontvanger panasonic van 2009 en geeft momenteel via anoloog wel beeld maar erg slecht 

kan ik er bv een universele ontvanger tussen zetten om zo toch digitaal te kijken 

dacht zelf aan de humax 5550 c

gr marcel

 

Je zou bij de campingbeheerder even moeten informeren. Die hebben dan meestal een contract met, in dit geval, kpn. Of er inderdaad dvb-c distributie is.

Indien ja, dan kan je elke dvb-c ontvanger die HD ondersteunt gebruiken. Ook de Humax 5550c. Informeer bij de beheerder wel even voor de instelfrequentie en netwerk-id. Dat te gokken is niet te doen.

Je kunt er ook een kopen bij de kringloop. Dat kost meestal zo'n € 15 .


Ik denk niet dat we het hier hebben over een KPN netwerk. KPN levert via het vaste net alleen interactieve TV en dat is niet o.b.v. DVB-C.


KPN levert ook over coax voor o.a. hotels. Het zal dan ongetwijfeld intern via dvb-c werken.

https://www.kpn-wholesale.com/producten-diensten/media-en-televisie/zakelijk-tv-een-tv-oplossing-voor-elk-bedrijf-kpn.htm

Van analoge naar digitale TV ?
Alle zakelijk TV diensten zijn digitaal en worden geleverd in HD-kwaliteit. Zo bent u zeker van goede kwaliteit tv en de beste kijkervaring. Of u nu ethernet, coax of glasvezel heeft, er is altijd een dienst die past bij uw situatie.

Bedankt voor de info 

ik heb gevraagd bij de camping en ze verzekeren mij dat het kpn is 

Het heeft gewoon altijd  gewerkt in de caravan met een  tv met ingebouwde dvb c ontvanger had ook geen id of instelfrequenties nodig ging automatisch het scannen van de kanalen 

maar die is stuk en heb ik onze oude tv van thuis meegenomen en die gaf alleen analoog signaal  vandaar mijn vraag over een bv humax ontvanger zonder smartcard

gr marcel


bv humax ontvanger zonder smartcard

Dat kun dus. Als het maar dvb-c voor HD is. Hoeft niet per sé ingebouwd in een tv te zijn.

Denk eraan dat de 5550c alleen met hdmi aangesloten kan. Die kabel zit er niet bij volgens mij.

Het heeft gewoon altijd  gewerkt in de caravan met een  tv met ingebouwde dvb c ontvanger

zal vast ook ooit met netwerkfrequentie en netwerk-id ingesteld zijn. Anders vindt ie de kanalen niet '’automatisch'’ want zonder deze gegevens weet een digitale ontvanger niet ‘waar en hoe’ de kanaalindeling te vinden.
Wat dat betreft is het anders dan met analoge tv in een ver verleden.


Ik ga het  het aankomend weekend proberen heb een humax 5550 c via marktplaats gevonden 

gr marcel