Skip to main content

Als ik het goed begrijp levert KPN geen abo via het Delta glasvezelnetwerk?!

Ik heb nu KPN en dat bevalt goed behalve dat de verbinding zeer traag is (koperdraadje buitengebied).  En daarom nu gedwongen tot Delta. Waarom kan/wil KPN niet ‘gewoon’ via Delta leveren? Anderen leveren toch ook via  KPN? En zelf gaat KPN hier geen glasvezel aanleggen. Zou wel een stukje service zijn voor trouwe klanten sinds zeer lange tijd…..

 

Hallo @Skylge ,

KPN en Delta hebben daar geen overeenkomst voor. 


Hallo @Skylge onlangs stond in de pers, dat als Delta te koop is, KPN de intentie heeft om het over te nemen.

 


als dat zou kunnen….!!!!


Dat begrijp ik. Maar waarom niet?  Dat is toch efficiënt samenwerken voor een goede service aan de klant?!


Omdat het Delta netwerk vrij duur is om te huren @Skylge .Erg jammer natuurlijk

 

Maar wat @JanD zegt hoorde ik ook van de delta monteur die hier was.Als dat eenmaal zo is, zou ik ook zeker overwegen om dan weer KPN klant te worden

 


Omdat het Delta netwerk vrij duur is om te huren @Skylge .Erg jammer natuurlijk

 

Maar wat @JanD zegt hoorde ik ook van de delta monteur die hier was.Als dat eenmaal zo is, zou ik ook zeker overwegen om dan weer KPN klant te worden

 

Hallo @martijn197108 , als KPN Delta over neemt ben je automatisch pseudo-klant van KPN, net als bij Telfort en XS4ALL toentertijd.

 


Dat klopt @JanD !

Maar Delta hanteert hele andere apparatuur, klantenservice, abonnementsopbouw etc.Heb zelf liever gewoon '’puur'’ kpn.Denk dat meer mensen er zo over denken.

 


Dat klopt @JanD !

Maar Delta hanteert hele andere apparatuur, klantenservice, abonnementsopbouw etc.Heb zelf liever gewoon '’puur'’ kpn.Denk dat meer mensen er zo over denken.

 

Hallo @martijn197108 als het ooit een keer zover is kun je alsnog overstappen naar het 'echte' KPN, net als ik heb gedaan van TFT naar KPN.

 


Dat kan uiteraard @JanD , wacht het allemaal wel af.Voorlopig blijf ik bij Ziggo, mijn contract loopt ook nog wel een paar maanden.

Maar KPN glasvezel is wel beter dan koper, familie heeft dat, met een V10, en geheel probleemloos.


Waarom zou Kpn Delta willen overnemen? Een officieel nieuwsbericht kun je dat nou ook weer niet noemen,…

Daarnaast werkt Kpn met een nt unit om het glasvezelkastje op aan te sluiten. Delta plaatst gewoon een Attema FTU (is gewoon een dood aansluitpunt) . Bij Delta krijg je gewoon een glasvezelmodem geleverd die je rechtstreeks kunt aansluiten op de Attema en klaar is het

Zou dus betekenen dat Kpn bij overstap alle Delta aansluitingen zou moeten aanpassen als ze hun eigen nt willen plaatsen,.. Kost alleen maar geld

Delta heeft de intentie om ook ruim 2 miljoen aansluitingen te realiseren. In mijn regio de kernen en de 34 dorpen die onlangs ook de peiling hebben behaald. Dus kpn gaat zich er echt niet mee bemoeien. Laat ze die gare koperkabel Maar vervangen voor hun eigen spul. Maar tegen de tijd dat dat hier komt, zijn we jaar 2090.


Maar ja, 2 glasvezelnetwerken is ook niet handig @JB22_ .

En helden van nu levert een Mikrotik, met een Genexis NT die je op het attema FTU kan plaatsen.Een ombouw is dan niet nodig.

Edit: geen FB maar een mikrotik😁


Dat begrijp ik. Maar waarom niet?  Dat is toch efficiënt samenwerken voor een goede service aan de klant?!

Het zou ook veel efficiënter zijn als Ferrari en Red Bull samen 1 auto zouden ontwikkelen. Maar dat doen ze ook niet.

En "goede service aan de klant" is niet het doel van KPN, en ook niet het doel van Delta. Het doel is geld verdienen. 


Tuurlijk is een dubbel netwerk wel handig van diverse providers,... Heb je nog eens wat te kiezen. Ze willen niet op elkaars lijntje, dus regelen ze hun eigen vezeltje maar. Krijg je ook geen lijn bezet gedoe ivm overstappen ofzo. Die koperkabel gaat hier met isra en al toch onder de vloer zodra Delta komt klussen. Ruimt het lekker op, wil kpn komen vezelen. Dan is er nog wel ruimte voor. Simpel zat. 

Ik zie mezelf wel in het delta straatje passen hoor. Geen tussenliggende stroomvreter, lekker een 5530 glasmodem fixen, instellen, aansluiten en klaar. Internet-only 150mbit van Delta is €42,50. Mooi prijsje. Caiway 300mbit is €44,50. Tv boeit me niet komt hier al 10 jaar aaneengesloten ongecodeerd via de kabel van Ziggo binnen.

Heb om te proberen eerst voor Caiway gekozen, tv en internet over het eerste jaar €44,- per maand ofzo. En ze hebben een dedicated android tv app. En wie weet bieden ze tzt wel een optie aan met app/internetabonnement daar ben ik dan nog wel voor te porren. Zien we na het jaar wel weer verder. 


Hallo @Skylge onlangs stond in de pers, dat als Delta te koop is, KPN de intentie heeft om het over te nemen.

 

Nee. Het was andersom. EQT, de aandeelhouder van Delta, heeft geprobeerd samen met Stonepeak, KPN over te nemen. Zie:

https://nos.nl/artikel/2379129-kpn-verwerpt-twee-ongevraagde-overnamepogingen-van-investeerders