Skip to main content

Al sinds de eerste installatie van KPN WIFI niet te spreken over de snelheid.

Een KPN WIFI test van zojuist bevestigt dat van beide kanten.

WIFI manager heeft kanalen gewisseld en idd het verbetert ietwat maar voor beiden nog niet naar behoren. En wat is nu de oplossing van KPN….

Ik moet een WIFI versterker kopen van 150 Euro .

Het moet niet gekker worden met onze hofleverancier

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @RoccovdS, leuk dat je ons hier weer hebt gevonden en een vraag stelt aan de KPN Community 🙂 Super snel en stabiel wifi overal in huis? Dat is mogelijk, maar de meeste huizen kunnen dat niet bereiken met alleen het modem dat je van ons in bruikleen ontvangt bij je abonnement. Hoe dat kan? Dat leg ik graag uit. 

Eerst is het belangrijk om erachter te komen wat je in huis hebt. Heb je kopen of glasvezel? Je komt er achter door je postcode + huisnummer in te vullen: postcodechecker
Daarnaast is het afhankelijk welk abonnement en/of extra snelheidspakket je bij ons afneemt. Stel je neemt met glasvezel een kpn Hussel 100 / 100 af, dan kun je met de juiste omstandigheden maximaal 100 Mbit/s bekabeld meten. 

Stabiliteit en snelheid wifi hoe zit dat?
Voor draadloos internet kunnen wij de snelheid niet garanderen. Het succes van een goed wifi-signaal is afhankelijk van vele (externe) factoren in en rondom jouw woning. Het draadloze netwerkverkeer gaat door de lucht over een bepaalde frequentie. Wifi wordt onderweg gehinderd door signalen van andere apparaten. Kijk maar eens om je heen in huis: er zijn vast ‘wifiverstoorders’ aanwezig, zoals de magnetron en tv. Ook obstakels zoals; muren, staal en beton moet het netwerk doorheen gaan. Isolatiemateriaal hebben ook een negatief effect op het wifi-signaal. Zo kun je in elke ruimte, ook verschillende uitkomsten van snelheden meten. Dat is afhankelijk van de afstand van het apparaat tot het modem en alle bovengenoemde storingsbronnen die het draadloze signaal moet overbruggen. Ieder huis en huishouden is verschillend, de een heeft meerdere storingsbronnen dan de ander. Je zult begrijpen dat het daardoor onmogelijk is om de snelheid die wij jou tot aan het modem leveren ook kunnen garanderen op wifi.

Wat we wel kunnen doen is jou zou goed mogelijk adviseren. Je kunt je wifi optimaliseren met een aantal tips en adviezen. Meer daarover weten? lees daarvoor: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi :)

Optimaliseer je wifi met de KPN Wifi Manager. Dit is een online tool speciaal ontwikkeld voor onze klanten om bij je thuis de wifi te verbeteren. Je krijgt een analyse van je wifi op iedere etage, en met de tips en adviezen kun je aan de slag om wifi een boost te geven. Jij hebt het advies gekregen om de wifi thuis te verbeteren met KPN Super Wifi. Daarmee kun je op meerdere plekken in huis stabiel en sneller internetten


Quote 

Jij hebt het advies gekregen om de wifi thuis te verbeteren met KPN Super Wifi. Daarmee kun je op meerdere plekken in huis stabiel en sneller internetten 

unquote 

en daar ging het nu vanaf het

begin om, we zijn terug bij af omdat kpn wenst dat ik ze moet aanschaffen en betalen

kpn gebruikt wel erg veel tekst om geen verantwoordelijkheid te nemen wat betreft de wifi

 

M vr gr

Rocco van der stelt


Hey Rocco,

De wifi manager kan je adviseren om extra apparatuur aan te schaffen, zoals de KPN Super Wifi, om het gewenste resultaat te behalen. Dat is alleen niet kosteloos. 

Van ons ontvang je een startpakket: modem, tv-ontvanger(s) en kabels bij je abonnement in huur of bruikleen. Heeft je huis meer nodig? Heb je bijvoorbeeld op de eerste verdieping geen snelle wifi? Dan helpen we je graag met online tools: de KPN Wifi Manager. Daarmee meet je de wifisnelheid in jouw huis en krijg je advies op maat hoe jij je wifi netwerk kunt verbeteren. Zo regel je overal in huis goede wifi :)


Beste Nadia,

bedank voor je snelle reactie 

ik zal nogmaals de WiFi manager consulteren en dat programma doorlopen

zal zelfs de router op een centrale plaats in het huis plaatsen om te zien wat voor effect het heeft

mocht ik me nog steeds van slechte WiFi voorzien voelen, zal er echt een andere oplossing moeten komen

m vr gr

Rocco


zal zelfs de router op een centrale plaats in het huis plaatsen om te zien wat voor effect het heeft

Dat kan het verschil zeker maken. Succes met de meting. Mocht je nog meer advies nodig hebben dan weet je ons te vinden :) 


Tuurlijk, Nadia

wie tot tien kan tellen kan Nadia bellen 😉

dank zover 

M vr gr

Rocco


Hoi Rocco, En, is het gelukt? Ik hoop dat het verplaatsen van je modem tot het gewenste resultaat heeft geleid :)


Attent van je Nadia.

ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar zal het je melden 

gr

Rocco 


Zeker, was wel erg benieuwd 😃 Ik wacht geduldig je reactie af. Succes :fingers_crossed_tone2:  


Hay Ricco, het is hier al een tijdje stil. Is er al een oplossing? :)