Skip to main content
Vraag

KPN Prepaid uit noodpakket inzetten als backup?

• September 19, 2026
  • 1 reactie
  • 10 keer bekeken

Vanwege een grote storing heb ik een internee noodpakket thuisgestuurd gekregen.
Storing is uiteindelijk hersteld toen deze nog onderweg was. Ik heb wel een paar dagen zonder internet gezet en dus wil in kijken of ik een wat permanentere oplossing kan implementeren voor een eventuele volgende storing.

Nu heb ik thuis een Unifi netwerk. Hiervoor heeft Unifi een mooie oplossing in de zin van een Unifi 5G Backup. Dit lijkt mij een perfecte oplossing i.c.m. mijn Unifi  Cloud Gateway Max.

Nu kreeg ik bij mijn noodpakket een Data only sim kaart met 100GB prepaid tegoed.
Die lijkt me dan ook ideaal om in te zetten hiervoor. De vraag is of dit is toegestaan door KPN om deze SIM in te zetten voor een meer permanente oploossing.

In principe lijkt me dit geen probleem. Die gekregen 100GB is immers prepaid. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft of weet wat de voorwaarden zijn.

Ik hoor het graag!

1 reactie

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 19, 2026

De noodpakket-bundel is 1week geldig en kan verlengd worden als de storing toch langer duurt. Aangezien je storing als opgelost is, kan je straks niet meer gebruik maken van de bundel.