Skip to main content

Wij wonen ****  Amdsterdam-Slotermeer

Al dagen lang problemen dat internet + tv kort uitvallen,  We hebben EXPERIA BOX, steeds blauw licht, soms knipperend, duurt soms wat langer en dan toch weer de juiste kleur groen.

Bij KPN-storingen postcode + hs nr ingevuld, tekst volgt  ' ''er is 1 storing gevonden''

Vraag:  zit storing bij KPN of bv in mijn modem EXPERIA .   WIE WEET MAG HET ZEGGEN

 

Heb begrip voor storingen maar hoor graag wat en hoe. 

3 mnd geleden:   3-4 dagen zonder internet+TV 

Geen enkele toelichting over wat en hoe.   

ook geen enkele excuses! 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hoi @henkvanrij, die storing die je daar zag staan ging over onderhoud aan het netwerk. De wegvallende verbinding bij jou staat daar los van, dat is iets anders.  

Welke Experia Box heb je precies (er zijn verschillende versies)? Heb je glasvezel of een koperverbinding? Als het glasvezel is, wat gebeurt er dan met de lampjes op het glasvezelkastje als de verbinding wegvalt? Veranderen die ook of blijven ze gelijk?

Je kunt ons hier ook over bellen, als je contact hebt met de klantenservice (0800-0402) terwijl de verbinding is weggevallen kunnen zij sneller zien hoe en wat er aan de hand is.


KPN geeft dus aan:   Er is 1 storing gevonden 'in de regio'.    Dus onduidelijk of men bedoelt onze aansluiting / modem of meerdere aansluitingen in postcode gebied,  1063.

Wij hebben een EXPERIA BOX  v10A

Er is NU nog steeds geen verbetering, vele keren per dag staat TV beeld korte tijd stil en/of valt ook internet uit.   De experia kleurt dan soms blauw voor paar minuten.

Dat 'onderhoud netwerk' is wellicht juist om deze storing in de regio aan te pakken…….?? 


Nee, zo'n melding gaat vrijwel altijd over meerdere aansluitingen. Het is geen bericht dat er voor jou specifiek iets worden gedaan @henkvanrij. Vandaar ook dat ik meerdere vragen stelde. Je hebt het nu over het lampje op de Experia Box, maar wat doen de lampjes op het glasvezelkastje? Vergeet niet dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt.

 

Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat natuurlijk ook nog steeds. Dat is voor zulke situaties het snelste.


Er is hier nog helemaal geen glasvezel. Wij ontvangen via koper heet dat geloof ik.  Dus internet gewoon via telefoonnetwerk.  Met lampje bedoel ik het smalle led-streepje, ca. 2 cm breed, dat brand standaard altijd in kleur groen.  Bij wegvallen internet blauw en andere kleuren.  Dat gaat nu regelmatig (tientallen keren per dag) kort in blauw, soms knipperend..  TV beeld staat dan stil.  We wachten nu tot eind van de week als dat z.g. onderhoud klaar is  (zou 1 week duren las ik) als storing nog niet over is gaan we aktie nemen.  (misschien harde actie zeggen we hier in amsterdam)  Dank Jasper voor je bijdrage.


Ik zou wel eerder bellen @henkvanrij. Zo'n melding op de website gaat over het algemeen niet over een aansluiting, die gaan over meer. Het kan zijn dat het onderhoud er invloed op heeft, maar het kan ook zijn dat het er los van staat. Daar kom je het snelste achter door te bellen, mocht er iets anders spelen (wat ik vermoed) dan kan er al meteen al actie worden ondernomen. Dan kan het mogelijk nog voor het einde van de week worden aangepakt.