Skip to main content

Goedemiddag, 

Voor ons huis staat een kpn kast die niet meer wordt gebruikt. De grond is geen gemeentegrond en hoort bij ons huis. Postcode 1075BX. Kan deze kast worden verwijderd? 

 

Je kan het navragen bij Infra, de beheerder van technische gebouwen en kabelverdelers van KPN. Dit kan via het gratis nummer 0800-0150.


Het kan ook een kast van de lokale kabelboer zijn, Ziggo bijvoorbeeld @Kieks 

 


Het lijkt niet op een verdeel kast van KPN volgensmij


Ik twijfel ook, maar Infra kan dit snel bevestigen.


Er zou een straatkant van KPN bij nummer 20 staan maar dat is een andere kast.

 


De kast op het plaatje van @Kieks zou ook van de riolering kunnen zijn.


De kast op het plaatje van @Kieks zou ook van de riolering kunnen zijn.

?????????????????????????????????

 


De kast op het plaatje van @Kieks zou ook van de riolering kunnen zijn.

?????????????????????????????????

Wat bedoelt u?


De kast op het plaatje van @Kieks zou ook van de riolering kunnen zijn.

Ehm, een rioolgemaal staat voor zover ik weet nooit tegen de gevel van een woning aan en is ook over het algemeen voorzien van een klep voor het gemaal dus van een rioolgemaal is hier geen sprake.

De getoonde kast op de foto van @Kieks lijkt op een groepsversterker van een kabelboer zoals bijvoorbeeld Ziggo.

 


De kast op het plaatje van @Kieks zou ook van de riolering kunnen zijn.

Ehm, een rioolgemaal staat voor zover ik weet nooit tegen de gevel van een woning aan en is ook over het algemeen voorzien van een klep voor het gemaal dus van een rioolgemaal is hier geen sprake.

In het rioleringnetwerk zitten ook 1000en kleinere pompen die bijvoorbeeld in zo'n put zitten.

Vlak in de buurt staat er dan een kast om die pomp aan te sturen.


Levendige fantasie, daar ontbreekt het niet aan😎

 


Kasten van de riolering zijn groen en hebben meestal een lamp aan de bovenzijde.

 


Kasten van de riolering zijn groen en hebben meestal een lamp aan de bovenzijde.

 

Bij mij naast het huis staat gewoon een grijze. Ze hoeven zeker niet groen te zijn.