Skip to main content

Nu word bij mij de 25e deze maand , mijn glasvezel kabel aangesloten De modem word dan verhuist naar mijn meterkast .Ik moet dan gaan werken met super wifi punten , om verbinding te blijven houden met mijn netwerk tuner.Krijgen nu alleen nieuwe klanten van KPN wifi punten cadeau , of kunnen bestaande (goede klanten ) ook in aanmerking komen voor een leuk presentje van KPN?.Ik ben nu tenslotte al een aantal jaren klant , en zou nu ook wel eens , een leuke aanbieding willen ontvangen .Of moet ik dan eerst mijn abonnement opzeggen , en weer opnieuw klant worden ?

U krijgt bij slecht Wi-Fi, onder de 20Mbit/s, de experia wifi's via de wifimanager . Om nieuwe klant te worden moet je zes maanden geen klant bent geweest dus dat gaat niet werken. De experia wifi's moeten met een kabel aangesloten op de experiabox. Dat is natuurlijk altijd het beste.


Helaas gaat bij mij de bekabelde versie niet werken Joep , anders had ik de glasvezel ook naar de woonkamer laten trekken 


Hoe heb je nu de tv ontvanger aangesloten??


Er kan bij mij absoluut niet in de vloer geboord worden ivm vloerverwarming , en een utp kabel langs alle muren en plinten vind ik geen optie Ik weet dat bekabeld altijd beter is , maar wil het proberen met de Super wifi van KPN

Gaat dit niet werken dan toch helaas naar een andere provider of te wel terug naar hoe het was


Tv ontvanger staat nu nog op de modem , deze is momenteel nog aangesloten op de oude koperen aansluiting van KPN


Boven staat de TV aangesloten met de witte stekker , die ik heb aangeschaft in de KPN winkel


Heb middels een extra stekkerset aangeschaft , omdat straks de TV ontvanger beneden hier ook op aangesloten moet worden Ik ben benieuwd of het straks allemaal gaat werken


Ik neem aan dat je glasvezel hebt genomen omdat het de beste verbinding is die er bestaat. Als je dan na het modem verder gaat met draadloze verbindingsets en draadloze Wi-Fi versterkers heeft het geen zin. Je krijgt dan nooit de snelheid en stabiliteit die zo kenmerkend zijn voor glasvezel. 


@Dianaphilipp  

Er kan bij mij absoluut niet in de vloer geboord worden ivm vloerverwarming , en een utp kabel langs alle muren en plinten vind ik geen optie Ik weet dat bekabeld altijd beter is , maar wil het proberen met de Super wifi van KPN

Gaat dit niet werken dan toch helaas naar een andere provider of te wel terug naar hoe het was

Hoe het was ? bedoelt u daar via de telefoonlijn mee ? Waar komt die uit dan ? Is het geen optie om die telefoonleiding te gebruiken om er een UTP kabel door te (laten) trekken. De telefoonkabel heeft u straks niet meer nodig. Bij mij is dat prima gegaan en heeft de monteur zelf de telefoonkabel afgeknipt en die mocht de kliko in. :wink:


Gaat dit niet werken dan toch helaas naar een andere provider ...

En hoe denkt u dat een tv ontvanger bij een andere provider aangesloten word?


Maakt het enigzins met glasvezel uit hoe lang je de utp kabels houd? ivm signaal verlies

anders moet ik er toch over na gaan denken om utp kabels te gaan trekken , helaas wonen wij in een al wat oudere woning . Meestal zijn de nieuwe woningen al voorbereid zodat kabels trekken meestal geen probleem opleverd.Zou ik aan twwe wifi ixperia versterkers genoeg hebben om een woning met 3 etages goed te kunnen voorzien van wifi?.Ik kan er nm 1 direct buiten de meterkast bekabeld plaatsen


En hebben de draadloze stekkers ook invloed met tv kijken , als men glasvezel gebruikt .Ik dacht nm dat de glasvezel puur voor sneller internet bedoeld was


Goeie vragen! De utp kabel mag maximaal 100mtr zijn. Draadloze verbindingsets kunnen werken maar zijn heel gevoelig voor storingen en dan kunnen ze het hele netwerk verstoren.  Meer dan 3 stekkers is absoluut af te raden. Het is best veel werk allemaal maar het beste zou zijn vanuit de meterkast een kabel te leggen naar de woonkamer,  1ste verdieping en eventueel 2de verdieping.  Als je daar dan op ieder punt een Wi-Fi versterker zet dan heb je het echt super!! Iets minder maar ook goed is één buiten de meterkast en 1 op de overloop.  Uiteraard is de wifi snelheid dan wat lager. Misschien is er ruimte langs verwarmingsbuizen waar een kabel door kan.


Maakt het enigzins met glasvezel uit hoe lang je de utp kabels houd? ivm signaal verlies

Een utp kabel kan 100 meter lang zijn zonder signaal verlies.

 


En hebben de draadloze stekkers ook invloed met tv kijken , als men glasvezel gebruikt .Ik dacht nm dat de glasvezel puur voor sneller internet bedoeld was

Voor tv kijken heb je maar 15 mbit nodig ofzo. En wel of geen glasvezel maakt daarbij geen bal uit.


Sorry even het bericht terug gelezen , en idd misschien een idee om de oude kpn kabel eruit te trekken en gelijk een nieuwe UTP kabel mee trekken


Goede tekst en uitleg Joep ik ga dan toch maar eens door het huis speuren hoe ik de kabels zo mooi mogelijk weggewerkt krijg .Ik zal in ieder geval af zien op de super wifi schotels die ik in gedachte had .Hartelijk dank voor de reactie’s


Nick 83 ook hartelijk dank voor de uitleg


Nog een tip; Als je een kabel naar de woonkamer trekt kan je daar een experia wifi plaatsen. In de tweede poort van de experia wifi doe je dan de tv ontvanger met een korte kabel. Dan hoef je maar één kabel te trekken naar de woonkamer. Hetzelfde doe je dan ook in de slaapkamer. Mocht het nodig zijn om een switch te gebruiken neem dan deze (klik op de groene link)


Perfect Joep , wist ik dus ook niet , dat dit mogelijk was Bedankt voor de waanzinnig goede tip Was idd al aan het brainstormen hoe ik twee kabels moest gaan trekken Bedankt👍


Als je nog ergens tegenaan loopt roep je maar. Graag gedaan!


Joep 1965 heb toch nog even een vraag , stel nu ik trek een utp kabel naar de woonkamer , daar sluit ik dan de Expiria wifiversterker op aan 

Zou ik nu in de tweede poort van de wifiversterker een netwerksplitter kunnen plaatsen , met daarop 1 het tv kastje , en 2 mijn netwerktuner

Ik hoor graag nog even je mening hier over 

En dan zeg maar in de meterkast een switch die jij al aan gaf , dan kan ik daar bijv de netwerkversterkers 2x aansluiten die naar boven gaan , en mijn alarminstallatie

Ben zeer benieuwd naar jouw mening .Alvast hartelijk dank en vriendelijke groet


Joep 1965 heb toch nog even een vraag , stel nu ik trek een utp kabel naar de woonkamer , daar sluit ik dan de Expiria wifiversterker op aan 

Zou ik nu in de tweede poort van de wifiversterker een netwerksplitter kunnen plaatsen , met daarop 1 het tv kastje , en 2 mijn netwerktuner

Splitter is een vies woord in een computernetwerk. Switch is het juiste woord.

En wat u zegt kan. Maar mooier is om de switch als eerste aan te sluiten op die kabel. En op de switch vervolgens de tv, de netwerktuner (wat dat ook moge zijn) en de versterker aan te sluiten.

Ik hoor graag nog even je mening hier over 

En dan zeg maar in de meterkast een switch die jij al aan gaf , dan kan ik daar bijv de netwerkversterkers 2x aansluiten die naar boven gaan , en mijn alarminstallatie

Ben zeer benieuwd naar jouw mening .Alvast hartelijk dank en vriendelijke groet

Euhm... hier volg ik het niet meer. Wat zijn "netwerkversterkers" in vredesnaam? 😳


Goeie vragen weer! Vanuit de meterkast kabel naar woonkamer. Daar zet je een switch die ik aangaf. Op die switch sluit je dan de randapparatuur aan zoals Wi-Fi versterker,  tv ontvanger etc. Ik ken de situatie natuurlijk niet maar één kabel naar de éérste verdieping, daar ook een switch en vandaar een kabel naar de tweede verdieping.  Dan gebruik je 2 poorten van het modem voor de bekabeling en dan kan je het alarmsysteem gewoon aansluiten op het modem. Helder zo?


De KPN monteur kan ook kabels trekken voor je en jou goed advies geven over jou wifi. Alleen sommige werkzaamheden zijn kosten klant. Maar je weet dan wel dat goed is.