Skip to main content

Toen wij ons glasvezel internet via KPN hadden lopen en SuperWifi op de markt kwam was dat nog geen 'bruikleen'-optie, maar simpelweg aanschaf. Daardoor heb ik 150,- betaald voor 2 superwifi punten waarvan mij verzekerd werd dat deze ook zonder KPN en een Experia Router zouden werken.
We zitten nu alweer een tijdje bij T-Mobile met een Fritzbox router, en inderdaad, het werkt verder prima. Echter is er wel een probleempje.

Ik kan mijn superwifi punten alleen instellen met de KPN-app, en die werkt alleen als ik klant ben. Er is ooit eens automatisch een update geweest waardoor het lampje, wat ik 's nachts uit had staan, 24/7 weer is gaan branden, waardoor ik nu geruime tijd groen licht in de slaapkamer heb. Daar heb ik mij intussen aan geconformeerd, maar nu is het probleem dat zonder aantoonbare reden de internetsnelheid op mijn zolder, waar ik na veel spelen met de positie van de wifipunten geruime tijd meer dan 100 / 100 haalde (zit op 500 / 500 bandbreedte bekabeld), ik nu terug zit op een luttele 16 / 50.

Er liep laatst een mannetje van T-Mobile door de straat, dus ik vermoed dat het probleem iets te maken heeft met een te druk kanaal, maar ik kan dus niet in de instellingen komen. Is er een mogelijkheid, een webinterface, of andere app, om alsnog mijn instellingen te kunnen wijzigen, zonder klant bij KPN te hoeven zijn?

Toen wij ons glasvezel internet via KPN hadden lopen en SuperWifi op de markt kwam was dat nog geen 'bruikleen'-optie, maar simpelweg aanschaf.

Er is nog steeds geen "breekleen"-optie. SuperWiFi's worden altijd eigendom van de klant, KPN hoeft ze niet terug.

Daardoor heb ik 150,- betaald voor 2 superwifi punten waarvan mij verzekerd werd dat deze ook zonder KPN en een Experia Router zouden werken.
We zitten nu alweer een tijdje bij T-Mobile met een Fritzbox router, en inderdaad, het werkt verder prima. Echter is er wel een probleempje.

Ik kan mijn superwifi punten alleen instellen met de KPN-app, en die werkt alleen als ik klant ben.

Waarom? Wat lukt er niet bij u?

Er is ooit eens automatisch een update geweest waardoor het lampje, wat ik 's nachts uit had staan, 24/7 weer is gaan branden, waardoor ik nu geruime tijd groen licht in de slaapkamer heb. Daar heb ik mij intussen aan geconformeerd, maar nu is het probleem dat zonder aantoonbare reden de internetsnelheid op mijn zolder, waar ik na veel spelen met de positie van de wifipunten geruime tijd meer dan 100 / 100 haalde (zit op 500 / 500 bandbreedte bekabeld), ik nu terug zit op een luttele 16 / 50.

Er liep laatst een mannetje van T-Mobile door de straat, dus ik vermoed dat het probleem iets te maken heeft met een te druk kanaal, maar ik kan dus niet in de instellingen komen. Is er een mogelijkheid, een webinterface, of andere app, om alsnog mijn instellingen te kunnen wijzigen, zonder klant bij KPN te hoeven zijn?

Ja. Inloggen op de Fritzbox. Kijk daar bij de aangesloten apparaten. Daar ziet u de SuperWiFi's staan als het goed is. Met het ip adres er bij.

Open een nieuw tabblad en vul op de adresbalk het ip adres in het "http://" er voor. Dan kunt u inloggen.

Lukt het tot zover? Krijgt u het inlogvenster te zien?


@JoshuaWeidema Een snelle oplossing voor het lampje is het WPS knopje aan de achterzijde van de SuperWiFi. Druk daar een paar keer kort op, dan gaat het lampje van 100% → 50% → uit (0%).