Skip to main content

Hallo iedereen die dit leest. Ik geef jullie al een waarschuwing, KPN is geld verspilling. Wij hebben laatst het 55,50 abonnement gekocht met de KPN box 12. Dat was bijna een maand geleden EEN MAAND. Dat stomme ding viel steeds uit waardoor wij 2 WEKEN moesten wachten tot er een monteur langs kwam de klantenservice personeel hing een keer op op ons. Daarna was de monteur niet eens beleefd en wou gewoon snel weg en had een grote mond. We kregen in plaats van een nieuwe KPN box 12 een modum van 8 jaar geleden.  de Experia box v10 niet eens de nieuwste maar de v10 versie! Dat ding was nog trager en nog slechter. Dat wist die monteur wel. We hebben genoeg gezien van KPN zwaar teleurgesteld in jullie 

@blijflieveranoniem De v10 is een van de beste modems die je kan hebben.

Verder koop je de modem niet, je krijgt er een in bruikleen.

 

Werkt de verbinding nu wel goed?

 


Nu leg eens uit wat traag is, je wifi, je glasvezel-internet, ?


Als je goed leest dan je lees je dat de modum slecht is 


@blijflieveranoniem De v10 is een van de beste modems die je kan hebben.

Verder koop je de modem niet, je krijgt er een in bruikleen.

 

Werkt de verbinding nu wel goed?

 

Je begrijpt wat ik bedoel toch? En nee de verbinding  is nog steeds slecht 


Welke snelheid heeft u bij een speedtest op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Welke snelheid heeft u bij een speedtest op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Met de kpn box 12 ook al viel die uit had ik 450mbps en 500 upload speed. Met de Experia  v10 heb ik 100 misschien 200 als ik geluk heb en wanneer ik in de zolder ben heb ik 1.2 mbps en soms gaat het gewoon weg 

 


1,2mbps op zolder, is dus wifi, nooit gehoord van SuperWifi?

Die snelheid heeft dus niks te maken met de kwaliteit van je modem, maar met een wifi-netwerk met invloed van de afstand, muren, etc in je woning. En de snelheden die je voorheen noemt kunnen geen bekabelde snelheden zijn, beide modems hebben 1 Gb poorten. En de wifi 2,5Ghz is bij de v10 begrensd tot 300mb. Zet hem maar eens op 5Ghz. Scheelt ook iets.

 


Valt bekabeld ook uit @blijflieveranoniem ?

Via de wifimanager kan je voor relatief weinig Superwifi 2 aanschaffen, voor 39,50 per stuk uit mijn hoofd zoals @jojootje al aangeeft.

Hier vind je de wifimanager: kpn.com/wifimanager

Ik ben alleen wel bang dat als er eenmaal mesh software op de V10 komt(waar ze mee bezig zijn), dat de wifi 6 functionaliteit zal stoppen.

Als je veel om wifi 6 geeft, is het misschien beter een ander mesh setje aan te schaffen.Of je moet tegen die tijd nog aan eigen modem, box 12 of V8/V9 zien te komen.Daarbij blijft wifi 6 wel actief.

 


Valt bekabeld ook uit @blijflieveranoniem ?

Via de wifimanager kan je voor relatief weinig Superwifi 2 aanschaffen, voor 39,50 per stuk uit mijn hoofd zoals @jojootje al aangeeft.

Hier vind je de wifimanager: kpn.com/wifimanager

Ik ben alleen wel bang dat als er eenmaal mesh software op de V10 komt(waar ze mee bezig zijn), dat de wifi 6 functionaliteit zal stoppen.

Als je veel om wifi 6 geeft, is het misschien beter een ander mesh setje aan te schaffen.Of je moet tegen die tijd nog aan eigen modem, box 12 of V8/V9 zien te komen.Daarbij blijft wifi 6 wel actief.

 

Ja wij wouden kpn mesh wifi maar toen we zagen hoe ver we gedowngrade zijn gegaan werden we wel echt geïrriteerd. De v10 heeft nu misschien nog geen mesh wifi maar we hebben het nu wel nodig. En ik kan geen kabel van beneden naar boven trekken zonder dat er 20 kabels in onze woonkamer liggen. Was het zo lastig voor kpn om een nieuwe box 12 te sturen? Dat wil ik weten 


Ze doen moeilijk met specifieke modemtypes opsturen helaas @blijflieveranoniem , maar het is nu zo, als je superwifi hebt en een monteur plaatst een V10 of ouder, dat je een extra superwifi punt moet krijgen.

Je krijgt dan dus 3 punten, waarbij je er eentje naast het modem zet met een korte ethernet kabel.Heb jij de mogelijkheid om naast het modem een superwifi punt te zetten?

Ik snap wel dat je boos bent hoor, als er een monteur met zo'n houding bij mij zou komen zou ik daar ook niet blij mee zijn.

Maar het is wel zo dat de V10 een zeer goed modem is, en daar is zeker ook wel een goede verbinding mee te realiseren op dit moment.


Mesh wifi heeft geen moer te maken met een modem, maar met je aanvullende hardware en hoe slim je die plaatst. Ik heb nog een ouderwets v8 modem met Ziggo Mesh Wifi 5. 3 muren en rolluik verder op 6 meter nog steeds 80/80 van de 100/100 glas. En van mijn 3 Mesh-dozen is alleen de 1e bekabeld aangesloten.

Vorige week bij mijn zwager zijn repeater aangesloten, 70/60 op 5Ghz van zijn 250/25 of zo wat Ziggo heeft. Op 10 meter van zijn repeater punt. En dat heb ik hem buiten onder zijn veranda geplaatst en zijn modem staat ook achter 3 muren.

Plaats je 1e punt maar eens bekabeld in de buurt van je modem, het 2e op de gang en het derde bovenop de gang of een slaapkamer in de buurt van je locatie op de zolder.


1,2mbps op zolder, is dus wifi, nooit gehoord van SuperWifi?

Die snelheid heeft dus niks te maken met de kwaliteit van je modem, maar met een wifi-netwerk met invloed van de afstand, muren, etc in je woning. En de snelheden die je voorheen noemt kunnen geen bekabelde snelheden zijn, beide modems hebben 1 Gb poorten. En de wifi 2,5Ghz is bij de v10 begrensd tot 300mb. Zet hem maar eens op 5Ghz. Scheelt ook iets.

 

Juist wel de modum de wifi op beneden en boven is goed maar de zolder gaat het bijna weg. Ik ga geen Ethernet kabel helemaal naar boven trekken en een gat door mijn plafond boren voor niks. De Experia box v10 heeft geen mesh wifi dus dat is al een probleem  


@jojootje ,

Jij hebt denk ik bewust de V8 gehouden denk ik?😉

Bij de V10a is het op dit moment zo, dat als je Superwifi 2.0 aansluit, deze op wifi 5 gaat werken i.p.v. wifi 6.En waarschijnlijk als de V10 mesh krijgt is het met dat modem hetzelfde verhaal.

Je hebt dan nog enkel wifi 6 met een V8, V9 , fritzbox en Box 12 bij KPN of een eigen modem.


@jojootje,

Jij hebt denk ik bewust de V8 gehouden denk ik?😉

Bij de V10a is het op dit moment zo, dat als je Superwifi 2.0 aansluit, deze op wifi 5 gaat werken i.p.v. wifi 6.En waarschijnlijk als de V10 mesh krijgt is het met dat modem hetzelfde verhaal.

Je hebt dan nog enkel wifi 6 met een V8, V9 , fritzbox en Box 12 bij KPN of een eigen modem.

Gezien de problemen met de v12 hoeft het voor mij niet. Het is in mijn opstelling een doorgeefpunt van bekabeld ethernet en een ongebruikte vaste telefoon en die oude tv-dozen van KPN. Wifi staat al jaren uit op dat ding. 


Gezien de problemen met de v12 hoeft het voor mij niet. Het is in mijn opstelling een doorgeefpunt van bekabeld ethernet en een ongebruikte vaste telefoon en die oude tv-dozen van KPN. Wifi staat al jaren uit op dat ding. 

Precies!

V8 is op wifi na nog prima, maar je moet geen hele hoge snelheden hebben wat ie niet aankan.Maar zolang je de snelheid haalt en een los wifi systeem heb voldoet het echt nog prima.

V8 is inderdaad stabieler dan de Box 12.


Was het zo lastig voor kpn om een nieuwe box 12 te sturen? Dat wil ik weten 

U had een KPN Box 12. Maar daar had u klachten over. Dan word er dus heel vaak een Experiabox v10 geplaatst. 

Monteurs hebben volgens mij heel geen KPN Box 12 bij zich. Alleen Experiabox v10. Zoiets heb ik volgens mij hier wel eens gelezen. 

WiFi is uw eigen verantwoordelijkheid. Het maakt geen onderdeel uit van het abonnement. U betaalt voor internet. Niet voor WiFi.

U zult zelf voor WiFi punten moeten zorgen. Maar als u deze niet bekabeld aan wilt sluiten word goed WiFi met voldoende snelheid heel moeilijk op zolder. Dat kan ik u nu al vast voorspellen. 


Hoi @blijflieveranoniem, welkom hier. De V10 is een modem dat wij nog actief uitleveren. Het is een goed functionerend apparaat. Bekabeld haal je daarmee dezelfde snelheden als je met de Box 12 haalt.

Wifi is alleen een ander verhaal. Daarin speelt de omgeving een rol, dingen als afstand, obstakels, etc… Het is mogelijk dat je op zolder eerst beter wifi had dan nu, maar met alleen een modem kunnen wij over zo'n afstand geen goede wifi garanderen. Ik raad je dan ook de Wifi Manager aan. Daarmee doorloop je het huis en je huidige opstelling. De tool zal je tips geven, eventueel instellingen aanpassen. En als dat niet voldoende is om in je hele huis goede wifi te krijgen, dan heb je de mogelijkheid om (aanvullende) Wifipunten aan te schaffen.


Was het zo lastig voor kpn om een nieuwe box 12 te sturen? Dat wil ik weten 

U had een KPN Box 12. Maar daar had u klachten over. Dan word er dus heel vaak een Experiabox v10 geplaatst. 

Monteurs hebben volgens mij heel geen KPN Box 12 bij zich. Alleen Experiabox v10. Zoiets heb ik volgens mij hier wel eens gelezen. 

Standaard heeft een monteur meer box12's op voorraad dan V10's en is ons beleid om een v12 te vervangen voor een v12 en bij bijvoorbeeld pairbonding naar een v10. Wel is het zo dat er bij klachten over de box12 we vaker een v10 proberen. In uitzonderlijke gevallen is de box12 op alleen dan moet je er erg veel hebben uitgegeven op 1 dag en we krijgen elke nacht een nieuwe levering. 

Valt bekabeld ook uit @blijflieveranoniem ?

Via de wifimanager kan je voor relatief weinig Superwifi 2 aanschaffen, voor 39,50 per stuk uit mijn hoofd zoals @jojootje al aangeeft.

54,95 is het tegenwoordig bij de monteur of via de wifimanager. 


 

Valt bekabeld ook uit @blijflieveranoniem ?

Via de wifimanager kan je voor relatief weinig Superwifi 2 aanschaffen, voor 39,50 per stuk uit mijn hoofd zoals @jojootje al aangeeft.

54,95 is het tegenwoordig bij de monteur of via de wifimanager. 

Ah ok, dit zal wel door de overgang van SW1 naar SW2 en inflatie komen dan😉

Lang geleden dat ik de wifimanager heb gedraaid.