Skip to main content

Ik heb twee ronde Wifi-versterkers en een Experia Box v 10. Ik heb onderstaande raad opgevolgd:

 

“In dat geval, @honden zijn leuk, zou ik alles resetten en opnieuw aansluiten. Er wordt dan weer gebruik gemaakt van het standaard beheerderswachtwoord. Doe dit als volgt:

  • ontkoppel de Experia Wifi's
  • reset je Experia Box
  • reset de Experia Wifi's
  • verwijder de KPN Thuis app van je telefoon
  • herstart je telefoon (die moest je dus uitzetten? Dat heb ik gedaan en daarna weer ingeschakeld en de app geïnstalleerd- JB.)
  • herinstalleer de KPN Thuis app
  • herkoppel de Experia Wifi en herinstalleer ze via de app”

Einde citaat.

Als ik met de hand het beheerderswachtwoord dat staat op de Wifi-versterker die knippert, in de app  intoets, komt er een rode regel onder: “verkeerd wachtwoord". Ik kies voor wachtwoord vergeten en volg de adviezen op:

houdt de resetknop van de Wifi-versterker ingedrukt tot er lampje(s) (?) gaan branden en wacht dan twee minuten. Na die twee minuten moet ik met de KPN Thuis app de code op de versterker scannen. Dan verschijnt op de plaats van het beheerderwachtwoord het zelfde wachtwoord dat ik eerder met de hand invulde. Maar...ook nu staat er een rode regel onder: “wachtwoord verkeerd”. Ik heb deze handelingen vandaag ettelijke malen herhaald, maar zonder succes. Ik heb de “KPN Thuis app” van mijn iPhone afgehaald en zie van verdere pogingen af. Dan maar zonder die app leven….

Hi @12kinker34! Gelukkig kan alles ook gewoon mooi werken zonder gebruik van de KPN Thuis app. Wel denk ik dat ik een verklaring zie voor het niet kunnen inloggen. Zoals ik het van je lees heb je als beheerderswachtwoord het wachtwoord ingevuld dat achterop de versterker staat. Dit moet echter het Admin password zijn dat je gebruikt om in te loggen in het modem zelf. Mocht je alsnog geen gebruik willen maken van de KPN Thuis app zijn sommige functies ook terug te vinden via onze KPN Servicetools. Mocht je nog verdere vragen hebben hoor ik het uiteraard graag! :relaxed:


Dat wil ik nog wel eens proberen, maar ik weet niet hoe ik achter het Admin password van het modemkan komen. Er wordt nadrukkelijk gezegd, dat het niet het wachtwoord van je Wifi-netwerk is. Wat is het dan wel?

 

Overigens, bedankt voor de reactie.


@12kinker34 als je een reset van je Experiabox V10 doet dan is het beheerderswachtwoord ook gereset. Wat je dan kan doen is met een apparaat naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn gaan. Op deze pagina zal je gevraagd worden om in te loggen. Bij de inlognaam zal “Admin” staan, en blijven staan. Dit hoort daar. Als je het wachtwoord leeg laat en op inloggen drukt zal je gevraagd worden om een nieuw wachtwoord aan te maken. Dit is tot je het modem weer reset vanaf dat moment je beheerderswachtwoord. :relaxed:


Dat klinkt leuk maar als je daar een ander wachtwoord invoert wat voldoet wordt het niet meer herkend. Dan kan je weer opnieuw beginnen. Daar wordt je niet vrolijk van. Het werkt niet. En o ja het is een v10A

 


Bij mij precies hetzelfde probleem,  zelfs een nieuwe modem gekregen V12.

Probleem nog niet opgelost, niemand kan het beheerderswachtwoord vinden


Bij mij precies hetzelfde probleem,  zelfs een nieuwe modem gekregen V12.

Probleem nog niet opgelost, niemand kan het beheerderswachtwoord vinden

Gaat het om het modem of het wachtwoord van de wifipunten? Indien je de gebruikersinterface van de Box12 niet meer in kan omdat het wachtwoord vergeten is dan is een reset noodzakelijk. 

 

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de wifipunten. Alles loskoppelen, resetten en opnieuw aansluiten volgens de instructies in de Thuis App. Het kan ook zonder de Thuis App maar deze app maakt het wel gemakkelijk. 


Van alles geprobeerd samen met de kpn helpdesk, resetten, opnieuw wachtwoord veranderd, nieuwe modem. 

Maar elke keer een verkeerd wachtwoord, voor het beheerderswachtwoord.

Volgens de beschrijving is het wachtwoord de qr code op de achterkant van het superwifi punt bij de modem, dit werkt niet. 

Volgens de helpdesk is de KPN ID het wachtwoord,  dit werkt niet. 

Alles werkt hier goed modem en superwifi en alle wachtwoorden werken,  behalve de app KPN Thuis 

 

Het probleem is alleen het beheerderswachtwoord, waar kan ik deze vinden of aanmaken???


 

  • Beide superwifi’s resetten
  • Eerst eentje bekabeld aansluiten en 5 minuten laten gaan. (Zo maak hem hem master)
  • Dan de 2e erbij bekabeld aansluiten en 15min met rust laten.

Dan de thuisapp openen en kijken welke blauw knippert en die scannen. Als het klopt kun je gelijk een nieuw beheerderswachtwoord maken. Als hij "verkeerd wachtwoord" geeft, probeer dan de andere QR code eens te scannen. (Die niet blauw knippert) Heel soms werkt dat namelijk.