Skip to main content

Geregeld valt ineens de wifi uit. Via de thuisapp geprobeerd te verhelpen maar hier wordt steeds aangegeven dat het beheerderswachtwoord niet juist is. Ook als ik de qr code scan blijft dit het antwoord. Weet niet meer wat ik nog meer moet doen om een stabiele verbinding te krijgen.

Dag @Anpi. Van harte welkom hier. Vervelend dat de KPN Thuis app het wachtwoord niet herkent. Heb je de zwarte Experia WiFi's of de witte, ronde SuperWifi punten? Het beheerderswachtwoord is hetzelfde wachtwoord dat je voor de versterkers gebruikt. Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen, is je modem resetten en ook de WiFi-versterkers eens resetten door het resetknopje ingedrukt te houden. Als je na het uitvoeren van de reset de adapters weer aansluit, dan wordt één apparaat het “master apparaat”. Hier moet je dan het wachtwoord van gebruiken voor de app. 

Verder wil ik je aanraden om het topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi goed door te lezen en de tips die worden gegeven te proberen. Als je daarna geen verbetering merkt, kun je dan aangeven waar je precies tegenaan loopt, welke apparaten er zijn aangesloten op je Experia Box, wat je hebt geprobeerd en wat er uit de WiFi Manager naar voren kwam? 
 
Vul ook alvast je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder. Geef me een seintje als je dit hebt gedaan.


Hallo @Anpi. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels (via een andere weg) is opgelost. Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag.


Beste Natasja,

 

Het probleem is helaas nog niet verholpen. We hebben 2 zwarte wifi versterkers en kunnen dus  niet het beheerderswachtwoord ingegeven. Ook valt zo nu en dan de wifi nog steeds uit. 

De online colleges zijn inmiddels achter de rug en de vakantie begonnen dus als nu het internet uitvalt is dat vervelend maar niet zoals tijdens de online colleges en toetsen.

Alles resetten hebben we ook al meerdere keren gedaan maar dat helpt niet. 

Als jenog een oplossing weet dan hoor ik dat graag


Beste Natasja,

 

Het probleem is helaas nog niet verholpen. We hebben 2 zwarte wifi versterkers en kunnen dus  niet het beheerderswachtwoord ingegeven.

Waarom niet? Het admin password staat achterop de versterkers. Probeer ze beide. Dat zou moeten werken. Welke Experiabox heeft u?


Nick83, we hebben die passwords ingevoerd maar dan geeft de app dat dat onjuist is. Op aanraden van een meelezer heb ik de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd waardoor het invoeren van een wachtwoord niet meer hoeft maar je de qr code die ook achterop staat kunt scannen. Maar ook dan geeft het aan dat het onjuist is.


Dag @Anpi. Jammer om te lezen dat het nog niet is opgelost. Het is mij niet duidelijk of je de stappen uit mijn voorgaande bericht hebt uitgevoerd. Heb je wel al geprobeerd om de Experia WiFi's te resetten, vervolgens je Experia Box te resetten zoals op deze pagina bij ‘stap 2’ beschreven staat en daarna de Experia WiFi's opnieuw aan te sluiten? Resetten houdt concreet in dat je de apparaten terugzet naar fabrieksinstellingen. Als dit niet helpt, wil je de KPN Thuis app dan eens op een ander apparaat installeren en proberen of het dan wel lukt?

En verder: je geeft aan dat WiFi nog steeds af en toe uitvalt, maar ik mis een antwoord op de vragen die ik stelde. Heb je het topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi al doorgenomen? Als je geen verbetering merkt, kun je dan aangeven waar je precies tegenaan loopt, welke apparaten er zijn aangesloten op je Experia Box, wat je al hebt geprobeerd en wat er uit de WiFi Manager naar voren kwam? 


Beste Natasja,

 

Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf hebben we alles al meerdere malen gereset. Ook hebben we de thuis app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Hierdoor hoef je niet meer het beheerderswachtwoord in te voeren maar kun je de qr code scannen maar ook dan geeft hij aan dat het onjuist is.

Mijn vraag is dus heel simpel hoe kan dat en hoe los ik dat op?

Hebben al 2x een monteur in huis gehad die oa de wifi versterkers heeft aangelegd en het halve huis voorzien van kabels, de andere heeft de poorten verwisseld.

Ook telefonisch contact gehad met een medewerker maar die kon ook niet verder helpen. Hij zei dat het lag aan verouderde apparatuur. Maar na die van de wifi te hebben gehaald is het probleem nog niet opgelost.

Wanneer de wifi wegvalt, blijft de tv het gewoon doen maar de computers en mobieltjes geven aan geen internettoegang te hebben.

Ook blijven dan de lampjes van de versterkers gewoon branden.

Ik hoopte op dit forum misschien tips te krijgen van gebruikers met een oplossing

 


Hallo @Anpi. Vreemd dat je zelfs na het resetten van je WiFi-versterkers, de Experia Box en het opnieuw installeren van de app, niet kunt inloggen. Zou je de app eens op een ander apparaat kunnen installeren en kunnen proberen of je dan wel kunt inloggen?

Laat ik trouwens wel benadrukken dat je met de KPN Thuis app eventuele WiFi-problemen niet kunt oplossen. Ik wil je graag helpen, maar ik mis nog steeds antwoord op de vragen die ik je eerder stelde. Vandaar ook mijn vraag om de stappen in dit topic te doorlopen. Te beginnen met de WiFi Manager. Wat komt daar uit? Verder ben ik benieuwd of je bijvoorbeeld al hebt geprobeerd om het WiFi-kanaal aan te passen en je Experia Box te verplaatsen. En kun je nog aangeven welke apparaten er zijn aangesloten op je Experia Box? 


Hallo Natasja,

Ik geef wel antwoord op je vragen. De monteurs hebben alles gecheckt. Dus ook de Wifi manager. Hebben met hun laptop alle ruimtes gecheckt hoe het er voor stond. Hebben het wifikanaal aangepast en ook de poorten omgeruild zodat alles optimaal zou werken. De experia box verplaatsen kan niet want die zit bij de meterkast. (was de meest ideale plek volgens de monteurs).

Ik ga de app proberen op en ander apparaat. Misschien dat het dat wel lukt. 

Bedankt voor je hulp. 

 


Zoals eerder aangegeven is de KPN Thuis app er niet voor bedoeld om WiFi-problemen op te lossen. Als er naar aanleiding van de WiFi-problemen al twee monteurs zijn geweest om je WiFi te verbeteren, dan kan ik je niets anders adviseren dan de oplossingen voor wegvallende WiFi te proberen en de WiFi Manager nogmaals te doorlopen om te kijken wat daar nu uitkomt. Voor zover ik begrijp heb je die namelijk nog niet opnieuw doorlopen.


Hallo @Anpi. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat je vraag zo is beantwoord/de situatie zo duidelijk is. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, stel die dan gerust.


hoi natascha het  probleem zit waarschijnlijk in dat er een apparaat op het netwerk zit dat een ip conflict veroorzaakt. dit kan je alleen op lossen door alleen de versterkers. en tv aan te sluiten op de experiabox. 

en elke apparaat 1 voor een aansluiten bv elk uur tot dat het probleem gevonden is. 


Reageer