Skip to main content

Sinds gisteren hebben wij internet en tv van KPN. De monteur heeft (in onze woonkamer) een xgs pon box geplaatst en daaraan verbonden (met een rode kabel) zit de kpn box 12.

Ik wil via KPN thuis mijn WiFi netwerk beheren (wachtwoord wijzigen etc etc) echter de app geeft geen xgs pon kastje als optie weer. Er staan vier andere opties die vragen om drie groene lampjes (en een oranje lampje). Dat is hier echter niet van toepassing (geloof ik).

Kan ik de thuis app niet gebruiken met xgs pon? En hoe kan ik wel WiFi beheren?

De thuis app heeft niets te maken met het PON kastje. Kunt u een schermafdruk plaatsen van wat u ziet?


Ik krijg na het kiezen van de kpn box 12 dit scherm te zien. We hebben geen van deze terminals want er zit een pon aan de muur waar de kabel het huis binnenkomt. 


Hoi @clentjes, welkom.

Je kan kiezen voor non of the above. Kom je er dan verder mee? Want jouw aansluiting ziet er net weer wat anders uit inderdaad.


Wanneer ik kies voor “none of the above” dan krijg ik een melding dat er een monteur moet komen om mijn modem te installeren, maar dat heeft een monteur vorige week al gedaan (en alles werkt naar behoren).


Hallo @clentjes ik heb dat soort vragen over het glasvezelmodem nog nooit gezien, en zeker niet in het Engels.

 


Dat het op m’n iPhone in het Engels staat komt omdat dat mijn instellingen zijn op m’n iPhone 😅


Je zit verkeerd, dat had ik je meteen kunnen vertellen. Maar zie het nu pas. Onderin kun je kiezen voor ooverview/internet/service. Jij zit bij de laatste terwijl je bij internet moet zijn om jouw wifi te beheren. 


Helaas levert dat tabblad hetzelfde resultaat op… 


Hallo @clentjes ik heb dat soort vragen over het glasvezelmodem nog nooit gezien, en zeker niet in het Engels.

Ik heb dat soort vragen ook nog nooit gezien. Ik vraag me bijna af of dit niet een verkeerde app is. Is dit wel de thuis app?


Dat het op m’n iPhone in het Engels staat komt omdat dat mijn instellingen zijn op m’n iPhone 😅

Ja, maar dat wil niet zeggen dat een app ook gelijk helemaal Engelstalig is.


Jawel, want zo heb ik het ingesteld.


Inmiddels werkt de KPN thuis app (ineens). Wellicht zijn er instellingen bij KPN goed gezet of zo. Belangrijkste is: de app werkt nu ☺️
 

dit topic mag gesloten worden.


Dan had de app nog niet goed de connectie met het netwerk geverifieerd. Want bij actieve diensten zou deze vraag niet gesteld moeten worden. 

Fijn dat het nu werkt. Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan weten. 


Dank voor het meedenken allemaal. 


Graag gedaan. :)