Skip to main content

Afgelopen vrijdag heeft een monteur van KPN bij ons thuis Internet, TV en Telefonie aangesloten naar alle tevredenheid. Alleen kon ik toen nog niet in de KPN Thuis app omdat het wachtwoord achterop het modem een paar tekens bevat die op de iPhone niet terug te vinden zijn. Deze monteur heeft toen het wachtwoord gewijzigd in iets eenvoudigers, maar ook daarmee kom ik niet in de KPN Thuis app. Ik heb wel kunnen inloggen op het modem en daar de SSID gewijzigd, alleen blijft de KPN Thuis app zeggen dat ik verbonden ben met KPNA320D6 ipv de nieuwe SSID.

Wat ik ook probeer het wil maar niet lukken om in de KPN Thuis app in te loggen. Ook niet na het resetten van de modem naar de fabrieksinstelling, zodat je met het wachtwoord dat achterop de modem staat erin kan.

Is er iemand die mij nu kan vertellen hoe ik dit wel werkend krijg, zodat ik ook bij de instellingen van de 3 Superwifi punten kan? 

Alvast bedankt.

Groetjes Edwin

U vertelt een heel verhaal en het belangrijkste vertelt u pas als laatste: u heeft 3 SuperWiFi's. 

Het wachtwoord dat u dan in de thuis app in moet voeren is het Admin Password van de SuperWiFi's. Niet dat van de KPN Box. Het is me ook nog steeds een raadsel waarom dat in de thuis app niet gewoon gezegd word. En waarom de monteur dat kennelijk niet weet …

Probeer eerst eens http://192.168.2.151 te openen. Dat is de webinterface van de SuperWiFi's. Vergelijkbaar met http://192.168.2.254 voor de KPN Box. Lukt dat?

Als je die login pagina open hebt staan, dan gaat er 1 SuperWiFi blauw knipperen. Het Admin Password wat hier achterop staat probeer je mee in te loggen. 


Hoi Nick,

Dank je wel voor je hulp. Er gaat idd 1 Superwifi punt blauw knipperen maar als ik daarvan het wachtwoord invoer zegt die link die jij stuurde wederom dat het wachtwoord niet juist is. Ik kan ook geen gebruikersnaam invoeren. Alleen maar het wachtwoord. 


Hoi Nick,

Dank je wel voor je hulp. Er gaat idd 1 Superwifi punt blauw knipperen maar als ik daarvan het wachtwoord invoer zegt die link die jij stuurde wederom dat het wachtwoord niet juist is. Ik kan ook geen gebruikersnaam invoeren. Alleen maar het wachtwoord. 

U ziet dit login formulier? 

U voer wel het juiste wachtwoord in?

Echt het Admin Password dus, niet de Wireless Key.

Probeer anders de Admin Passwords van de 2 andere SuperWiFi's. 


Ik zie idd wel dat formulier, maar dan staat er bij gebruikersnaam geen admin ingevuld. Dat veld is bij mij leeg en kan ik ook niet invullen. Ik zal de wachtwoorden van de andere Superwifipunten ook nog eens proberen. 


Ik zie idd wel dat formulier, maar dan staat er bij gebruikersnaam geen admin ingevuld. Dat veld is bij mij leeg en kan ik ook niet invullen.

Het ziet er verder precies hetzelfde uit?


Ik heb nu de Admin wachtwoorden van alle 3 de Superwifi punten geprobeerd maar die werken niet. Er komt bij mij bij ook geen admin te staan achter gebruikersnaam. 


Hi @Edwin Breemes, welkom! Staar je niet blind op het ontbreken van ‘Admin’ bij de gebruikersnaam. Je kijkt waarschijnlijk op een mobiel device, kan dat kloppen? Als ik ga inloggen via m'n iPhone zie ik het ook niet staan, maar staat het er stiekem wel. Puur een weergave fout.

Alles wat Nick zegt klopt. Je gaat dus naar http://192.168.2.151. Dan begint er een blauw lampje te knipperen op de bekabelde SuperWifi. Het ‘Admin password’ (= beheerderswachtwoord) op de achterkant is het juiste wachtwoord om in te loggen. Let op de vreemde tekens en hoofdletters, dus check dat goed. Klopt ‘ie echt niet? Dan is die al een keer aangepast (wellicht de monteur?). Kan eigenlijk niet anders. Als dat niet werkt, dan zit er niets anders op dan de SuperWifi te resetten. Het gaat ook dan om degene met het blauw knipperende lampje (de master), en de rest niet. Daarna (geef het even de tijd om te resetten) moet het weer het wachtwoord zijn die achter op de SuperWifi staat.

 Ik heb wel kunnen inloggen op het modem en daar de SSID gewijzigd, alleen blijft de KPN Thuis app zeggen dat ik verbonden ben met KPNA320D6 ipv de nieuwe SSID.

Wat goed is om te weten is dat je waarschijnlijk nu 2 verschillende netwerken hebt. 1 van het modem (de box 12 denk ik?). En die van de SuperWifi punten. Die synchroniseren nog niet namelijk, en zijn los van elkaar in te stellen. Je kunt eventueel de wifi van de box 12 uitzetten, en dan kijken of het wel goed gaat. Of dus echt 2 verschillende netwerken houden, met verschillende namen (SSID's).

Het wachtwoord dat u dan in de thuis app in moet voeren is het Admin Password van de SuperWiFi's. Niet dat van de KPN Box. Het is me ook nog steeds een raadsel waarom dat in de thuis app niet gewoon gezegd word.

@Nick83, terechte opmerking. ‘Binnenkort’ komt er een update voor de V10A/box 12 waarbij de modems mee gaan draaien in het meshnetwerk. Dan worden die modems de ‘master’, en moet je dus wel dat wachtwoord gaan gebruiken. Waarom dat in de tussentijd niet duidelijker is benoemd…?

 


Ik wil even melden dat het mij is gelukt. Ik scande telkens de QR code van de SuperWifi die blauw oplichtte (conform instructies). Echter toen ik mijn andere SuperWifi scande werkte het en kon in een wachtwoord instellen en inloggen op de app. 

Nu zie ik dat op 1 SuperWifi punt 12 apparaten zitten en op de andere maar 1. Hoe kan dit? Moet dit niet beter verdeeld worden?Â