Skip to main content

Hallo,

mn iPhone en ipad 2018 hebben wel wifi verbinding,  maar in de thuis kpn app ziet het maar 5 devices, de box 12, 2 super wifi, oppo, ipad 2 en Galaxy A20, maar iphone en ipad 2018 niet?

ik heb 1g glas maar vind download op mn ipad 6e generatie traag download van app updates?

Als ik mn iphone Se 6 via gasten netwerk verbind ziet de box 12 geen iphone?


Ik zie de oorzaak al, hij herkent iphone se niet, laat Alleen het adres zien, is er een. Update beschikbaar?


Hallo @Rene Gieltjes 

Het kan zijn dat jouw iPhone ingesteld staat met een willekeurig MAC adres. Dit is een optie om jouw privacy te beschermen. Je bent dan niet herkenbaar op onbekende wifi-netwerken. Maar thuis is dat onhandig. Bekijk dit artikel op iculture.nl waar ook uitgelegd wordt hoe je dat aan- of uitzet.

Willekeurig MAC-adres instellen op je iPhone, iPad en Apple Watch (iculture.nl)


Beste Ruud,

je bent geweldig, dat is de reden, ziet er nu wel goed uit🤩

 

op mn iphone en ipad 6 duurt update van app wat lang, had verwacht met 1g dat het sneller zou zijn?

of is er een instelling of zo, het update rondje gaat stapje voor stapje


Graag gedaan Rene.

Is er een speciale reden om de gast wifi te gebruiken? Staat die soms (alleen) op 2,4 GHz ?
Gaat het beter als je ze gebruikt op de standaard wifi? 

Houd er rekening mee dat Wifi door externe (storings) invloeden altijd langzamer gaat dan via de kabel.


Nee, gasten netwerk was een test, ik heb de gasten al op 5 gb gezet.

Ik had hiervoor caiway 800 mb, daar was het downloaden sneller,en nu hier is het rustiger qua aantal huishouden 


Hallo @Rene Gieltjes 

 

Op het gastennetwerk heb je maar 20% van de beschikbare bandbreedte, zie ook dit artikel: