Skip to main content

Goedemiddag,

Vorige week maandag KPN thuis abo aangevraagd voor ons nieuwe woonadres. Later die week mail ontvangen dat er een monteur langs moet komen om de aansluiting aan te passen. Dit word kosteloos gedaan, helemaal super. Ik heb inmiddels zelf wat onderzoek gedaan en zie dat de glasvezel aansluiting NT al werkend is. De reden dat ik zelf al actie heb ondernomen is dat wij inmiddels al over zijn en mijn partner en ik beiden deels thuis werken en internet nodig zijn. De monteur staat gepland voor 4 mei.. Momenteel maken we gebruik van mijn 4g telefoon netwerk via hotspot maar dit is niet heel praktisch omdat we steeds over het maximale dagverbruik komen te zitten en ik continue 1gb bij moet sms’en.

Mijn vraag is dan ook of jullie met mij mee kunnen denken voor een (tijdelijke) oplossing?  
 

Mvg,

Joey Verduin

Die monteur moet in de centrale ook je lijn patchen, denk niet dat dat op deze korte termijn nog sneller kan ingepland worden.

Als de lampjes groenbranden kan het ook zijn dat de oude verbinding er nog opstaat, zou gewoon je modem aansluiten en kijken of het werkt.


Die monteur moet in de centrale ook je lijn patchen, denk niet dat dat op deze korte termijn nog sneller kan ingepland worden.

Als de lampjes groenbranden kan het ook zijn dat de oude verbinding er nog opstaat, zou gewoon je modem aansluiten en kijken of het werkt.

Inmiddels geprobeerd. Modem aangesloten. WiFi netwerk is te vinden en mee te verbinden maar helaas geen verbinding met het internet mogelijk. 


Goede kans dat er inderdaad nog een patch gezet moet worden ja, kan zijn dat er voorheen bijvoorbeeld een Youfone klant gezeten heeft, zelfde netwerk en apparatuur maar net iets ander profiel op de apparatuur. Dan moet er enkel een oude patchkabel weggehaald worden en een nieuwe geplaatst. Hoe ziet het NT eruit? Sommige types worden vaak nog wel vervangen omdat deze maat 100Mbps aan kunnen, dat zou natuurlijk ook nog het geval kunnen zijn. 
Welk type NT heb je?

Je zou eens met de klantenservice kunnen bellen op 0800-0402 en een Direct Online Pakket aanvragen, dan krijg je (tenzij je KPN mobiel hebt) een 4G MiFi router en Digitenne opgestuurd, als je KPN Mobiel hebt wordt er daarop 50GB bijgeschreven.


Even een foto van Google, maar hij lijkt sprekend op het kastje onder dit bericht.
 

Ik had dus al contact gehad met de klantenservice, maar zij zei dat ik gewoon beter kon wachten tot volgende week. Nu ik lees dat ze 50gb bij kunnen schrijven op mijn databundel vind ik het vreemd dat zij het niet heeft aangeboden, ook omdat wij in deze tijd veel thuis werken. Overigens was het verder een hele vriendelijke vrouw hoor! 
Uiteraard heb ik al jarenKPN mobiel met “onbeperkt” data wat tegenwoordig nog maar 5gb per dag is. 

 

 


Branden ook alle lampjes groen of brandt de onderste oranje? In ieder geval, in principe zou ik denken dat er patch aangepast moet worden. In dat geval hoeft de monteur ook niet thuis langs te komen. Als die belt dat ie eraan komt kun je ook aangeven dat het NT al werkt en dat enkel de aansluiting in de infrastructuur van KPN aangepast moet worden. Zodra de patch correct gezet is zou je binnen enkele minuten het internet op moeten kunnen. Normaal gesproken krijgt de monteur twee orders voor een dergelijke installatie, een is een infra-order en de ander de daadwerkelijke installatie. Mogelijk als de installatie niet nodig is kan ie eerder gezet worden, infra-bonnen krijg ik vaak als ik in de buurt ben van een mutatiepunt zoals een hoofdverdeler, kabelverdeler of PoP (het glasvezelhuisje). Als er enkel een infra-opdracht komt dan zou die dus misschien wel vervroegd kunnen worden maar de vraag is of dat mogelijk is. @Denise_ zou jij eens kunnen kijken of dat een optie is? Installatie eruit halen zodat enkel de infra-bon over blijft? Dan hoeft er ipv de gebruikelde 2 á 2.5 uur nog maar 15 minuten ingepland te worden. Als dat een optie is dan zou de klant daar natuurlijk zeker mee geholpen zijn!

 

Dat die 50GB niet is aangeboden vind ik inderdaad ook jammer, de achterliggende reden kan ik natuurlijk niet achterhalen. Heb je je profiel al aangevuld? Zodra een moderator online komt zou deze naar mijn weten de 50GB direct bij kunnen schrijven. Nou weet ik niet precies wat de regeling is wat betreft dat bijschrijven bij KPN Unlimited data, ik weet namelijk niet hoe dat in zijn werking gaat. 


Onderstaande foto is mijn situatie in de meterkast. Nu meende ik dat het lampje glas voorheen wel brandde maar inmiddels niet meer dus. Als het inderdaad een kwestie is van een patch correct zetten zou het zonde zijn om een monteur hier heen te sturen. Installatie van het thuispakket is voor mij geen probleem om zelf te doen.

 Als er geen andere mogelijkheid is dan wachten tot dinsdag, dan zou ik al heel erg geholpen zijn om het de resterende week te doen met een extra databundel.

Ik heb mijn profiel inmiddels ook aangevuld, bedankt voor de goede reacties trouwens! 

 

 


.


Dat ziet er inderdaad niet uit alsof er een monteur nodig. is. Het enige wat de monteur dan zou moeten checken is of er een verbinding ontstaat maar zodra het modem licht binnen krijgt en ‘glas’ graat branden kan hij de verbinding op afstand doormeten.

 

In jouw situatie is er inderdaad geen monteur nodig om bij jou thuis te installeren. Ik denk dat het snelste is om even met de klantenservice te bellen en kort uit te leggen wat ik hier ook heb verteld, geef aan dat er een werkende NT hangt en dat er enkel nog een aansluiting in de PoP gemaakt hoeft te worden. Je mag er gerust bij zeggen dat je dit van mij hebt op het forum. Daar kunnen ze dan gelijk die databundel voor je toekennen. Gewoon even bellen met 0800-0402 dus 🙂.

Ik heb mijn profiel inmiddels ook aangevuld, bedankt voor de goede reacties trouwens! 

Graag gedaan! Succes ermee nog!


De klantenservice is vandaag niet telefonisch bereikbaar vanwege Koningsdag gok ik. Ik probeer het morgen nog eens en of wacht verdere reacties af op dit forum. Bedankt!


Ahja dat is waar ook! Dat wordt dan morgen inderdaad :)


De klantenservice is 24/7 bereikbaar, @Joeyv, ook op feestdagen 🙂 Wel kan het zijn dat op een feestdag niet alle achterliggende afdelingen bereikbaar of aan het werk zijn. In ieder geval welkom op het forum, en welkom bij KPN.

Ik heb gekeken naar je aansluiting, en het is inderdaad zoals NHendriks al aangeeft, de patching in de centrale moet nog gedaan worden. Het is, helaas, dan ook een kwestie van de monteursafspraak afwachten. Je kunt de suggestie van NHendriks volgen en even met de monteur overleggen als hij belt of huisbezoek echt nodig is. Ik kan dit verder niet uit de afspraak halen. Het enige wat ik (en mijn overige klantenservice collega's) kunnen is de afspraak in z'n geheel annuleren of herplannen. En dat is hier ook geen optie, want dan wordt de patching ook niet gedaan en ben je nog verder van huis. 

 

Wat extra mobiele data betreft, dat kunnen we niet toevoegen aan een Unlimited abonnement, die heeft immers al onbeperkt data dus dan heeft meer data toevoegen geen zin. Als je de eerste 5GB op een dag verbruikt hebt kun je daarna zo vaak als je wilt 1 GB extra toevoegen via sms of MijnKPN. Je kunt ook, een aantal aanvragen achter elkaar sturen om meerdere GB's vrij te maken. Wacht dan wel even een minuutje ofzo tussen de aanvragen zodat ze goed verwerkt kunnen worden. Als je het te snel achter elkaar doet kun je foutmeldingen krijgen.


Bedankt voor je reactie en hulp! Dan wacht ik het gewoon af en zal ik tot die tijd gebruik maken van je sms tip! ;)