Skip to main content

Onlangs is Telfort overgezet naar KPN. Vandaag kreeg ik de melding dat ik mijn abonnement kan verlengen. Ik ben eens gaan grasduinen op de site en kwam een mooi toestel tegen, wat mij wel past. Maar tot mijn schrik ben ik qua abonnement ineens veel duurder uit. Ik betaal nu voor mijn abonnement (afgesloten bij Telfort) 12,75 + de kosten van mijn mobiel en spotify van 8,99. Bij KPN ben ik voor hetzelfde abonnement maar liefst 19 euro en 9,99 voor spotify kwijt. Ik kreeg een korting van 1,00 nadat ik hierover had gebeld, maar dan betaal ik nog steeds zo'n 7,- per maand meer. Dat is toch een belachelijk hoog bedrag?! Waarom is dat? Als je dat over twee jaar berekent, mogen ze het nieuwe toestel er wel gratis bij doen!

Voor het abonnement van mijn dochter betaal ik nu bij het Telfort abonnement zelfs minder, inclusief kosten voor het toestel, dan wanneer ik verleng bij KPN zónder toestel!

Wat voor een abonnement heb je dan nu bij Telfort (KPN)?

Hoeveel belminuten heb je daarbij en hoe groot is je databundel?

Heb je ook een Internet aansluiting van Telfort of KPN?


Dat maakt eigenlijk niet uit, het gaat namelijk om exact hetzelfde abonnement, maar het betreft 2Gb, 150 min en onbeperkt sms. Ik heb geen internet van Kpn, maar dathad ik bij Telfort ook niet.


Als je geen vast internet bij KPN hebt, dan kun je beter naar een ander gaan. Of gewoon niet verlengen, je huide abonnement gewoon door laten lopen en elders een nieuw toestel kopen.


Hallo @fonnie , maar er is ook niemand die zegt dat je moet verlengen, als het niet voordeliger is, moet je dat vooral niet doen en gewoon een losse nieuwe telefoon ergens kopen en dan loopt je huidige abo door als sim only met 1 maand opzegtermijn.

 


Dan ben ik aan de telefoon verkeerd geïnformeerd. De mevrouw aan de telefoon zei dat, na het aflopen van dit abonnement, het abonnement duurder wordt, naar de prijzen van KPN.

Daarbij blijft het natuurlijk belachelijk dat het zoveel duurder wordt, dat is geen klantenbinding maar klanten wegjagen.


Hallo @fonnie , die mevrouw van KPN heeft het verkeerd of ze probeert je over te halen tot een ‘ècht’ KPN-abo, niet intrappen.


@fonnie Welkom op het forum. Het komt inderdaad wel eens voor dat je huidige abonnement super gunstig is 🙂 . Zoals hierboven al staat genoteerd ben je echt niet verplicht om te verlengen na het aflopen van je huidige contract als dat niet gunstig voor je uitpakt. Je kan dan gewoon het huidige abonnement door laten lopen onder de geldende voorwaarden. Sorry dat dit in eerste instantie dan niet duidelijk is gecommuniceerd. Mocht je nog vragen hebben voor mij stel ze dan gerust!


Onlangs is Telfort overgezet naar KPN. Vandaag kreeg ik de melding dat ik mijn abonnement kan verlengen. Ik ben eens gaan grasduinen op de site en kwam een mooi toestel tegen, wat mij wel past. Maar tot mijn schrik ben ik qua abonnement ineens veel duurder uit. Ik betaal nu voor mijn abonnement (afgesloten bij Telfort) 12,75 + de kosten van mijn mobiel en spotify van 8,99. Bij KPN ben ik voor hetzelfde abonnement maar liefst 19 euro en 9,99 voor spotify kwijt. Ik kreeg een korting van 1,00 nadat ik hierover had gebeld, maar dan betaal ik nog steeds zo'n 7,- per maand meer. Dat is toch een belachelijk hoog bedrag?! Waarom is dat? Als je dat over twee jaar berekent, mogen ze het nieuwe toestel er wel gratis bij doen!

Voor het abonnement van mijn dochter betaal ik nu bij het Telfort abonnement zelfs minder, inclusief kosten voor het toestel, dan wanneer ik verleng bij KPN zónder toestel!

Hier hetzelfde ik betaalde bij telfort alles in een 42.50 en nu 71 euro wat wekt mijn verbazing als ik een zakelijk abonnement neem betaal ik 35 euro volgens mij klopt iets niet


Hallo @Student , dat KPN duurder is dan TFT is bekend, maar een verschil van €28.50 lijkt me een te groot verschil voor als je precies hetzelfde pakket hebt als bij TFT.

Dat kan dus niet kloppen, volgens mij heb je dan bij KPN 1 of meer diensten extra dan je bij TFT had om dat grote verschil te verklaren.

Zakelijke abo's en particuliere abo's is appels met peren vergelijken omdat bij zakelijke abo's de prijzen exclusief BTW vermeld worden.

Ik zou wel eens een vergelijkstaatje KPN-TFT van je willen zien binnen dit topic om de verschillen te kunnen verklaren.

Iets in de trant van:

Internet TFT €30 internet KPN €40 

enz. enz.

 

 

 


Besef je dat Telfort achteraf factureerde terwijl KPN vooraf factureert.

Dat betekent dat het bij de overgang lijkt alsof je veel duurder uit bent, maar weet dan dat op die factuur de laatste maand bij Telfort en de eerste maand bij KPN gefactureerd worden.


Hallo @wjb , dan ben ik niet met je eens, bij TFT betaal je ook je abo vooraf en je variabele kosten achteraf. Ik ben sinds november 2018 TFT-klant en ik weet niet anders.

 


Hallo @wjb , dan ben ik niet met je eens, bij TFT betaal je ook je abo vooraf en je variabele kosten achteraf. Ik ben sinds november 2018 TFT-klant en ik weet niet anders.

Plaats hier eens een screenshot van de kostenspecificatie die op jouw factuur staat.


Hallo @wjb bijgaand de laatst ontvangen thuisfactuur, privégegevens verwijderd:

 


My mistake, Telfort factureerde mobiele abonnementen achteraf.


My mistake, Telfort factureerde mobiele abonnementen achteraf.

Hallo @wjb , ook mobiel factureerde TFT abo vooraf en variabel achteraf, zojuist de laatste factuur van TFT in januari 2020 even gecontroleerd.

 


Tja, als je nooit over die 150 belminuten ging en gestresst belde omdat zo te houden kun je die stress bij kpn laten varen met onbeperkt bellen/sms. Dat is maar 1 euro meer dan met 150 belminuten/sms.

Mijn moeders abonnement is daardoor in maandelijkse kosten gekelderd hoewel ze nu véél meer en langer belt. Duurder abonnement, maar toch veel goedkoper uit. Het kan.

Maar als je geen vaste KPN aansluiting hebt zal voor mobielen de roze concurrent gunstiger uitpakken bij jullie.


Reageer