Skip to main content

Goeden dag, 

Ik had een Telfort abonnement, nu dus KPN. Ik zag dat bij het kpn abbo 2 account voor KPN veilig, gratis zijn en wil je er meer dan betaal je 4,99 pm. Als ik de 2 wil activeren krijg ik de melding dat dit niet in mijn abonnement zit, klopt dat? 

Hallo @Nick3336 ,

Ja klopt.

op de site staat:

Had je eerst een Telfort abonnement en ben je overgezet naar KPN?

Gratis gebruik van KPN Veilig is geen onderdeel van de Telfort abonnementen. Je blijft profiteren van de voordelen die je voorheen ook had bij Telfort. Wil je wel gebruik maken van deze dienst? Dan kun je KPN Veilig in MijnKPN aanzetten voor 4,99/mnd.

Gratis is niets, ja de zon. In een “oud” KPN abonnement wordt dat verrekend met de hogere prijs voor een KPN abonnement.

Groet Bart


Dank je wel dat is dus 60e per jaar dus is het goedkoper zelf een virusscanner voor een paar tientjes aan te schaffen.


Hallo @Nick3336 ,

10 Licenties voor 60 Euro per jaar een goede deal, als je er maar 3 nodig hebt kun je beter bij een externe leverancier F-secure SAFE kopen voor 23 Euro (F-secure prijs 60 Euro)

F-Secure Safe (2021) - Test, Reviews & Prijzen | Consumentenbond

 

Groet Bart


Dank je wel dat is dus 60e per jaar dus is het goedkoper zelf een virusscanner voor een paar tientjes aan te schaffen.

Windows heeft zelf ook een hele goede virusscanner aan boord. Volgens mij bied een extra virusscanner weinig meerwaarde…

Even er vanuit gaande dat je Windows hebt…

https://www.security.nl/posting/619076/Test%3A+twintig+virusscanners+voor+Windows+10+vergeleken

Citaat:

Microsofts gratis virusscanner die in Windows 10 zit ingebouwd presteert beter dan mening betaald product, zo blijkt uit de nieuwste test van het Duitse testlab AV-Test waar Windows Defender de maximale score haalde.

Ok, het is een artikel uit 2019... maar toch...


Hallo @Nick3336 ,

Defender is niet de beste. Zie AV-TEST | Antivirus & Security Software & AntiMalware Reviews (av-test.org)

 

Groet Bart


Hallo @Nick3336 ,

Defender is niet de beste. Zie AV-TEST | Antivirus & Security Software & AntiMalware Reviews (av-test.org)

 

Groet Bart

Dan kom ik op de homepage uit. Daar zijn geen test resultaten te zien.


Maar als ik de laatste test op zoek, die van december 2020, dan zie ik dit:

3 × 6 dus, en ik zie nergens iets hoger staan dan 6.


Hallo @Nick83 ,

Klopt. Volgens AV test is het een top product. Ik had de verkeerde link meegestuurd. Defender is de laatste jaren verbeterd, voordeel het is gratis.

Volgens de consumentenbond scoort het een 7,0 en dat is lager dan F-secure, met name op malware.

Daar is een filter voor, maar dat werkt nog niet voor ex-Telfort klanten. Het is eenvoudig in te stellen, maar dan moet je wel je router kunnen beheren.

Defender is beter als niets.

Groet Bart


Je kunt je afvragen hoeveel waarde je moet hechten aan de test van antivirussoftware van de consumentenbond...