Skip to main content

Bij het opstarten van het downloadbestand voor kpn veilig krijg ik de volgende melding.

C:\Program Files (x86)\KPN Veilig\ui\fsmainui.exe

D toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is.

Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace.exe voor meer informatie.


Wat moet ik nu precies doen en wat moet ik herstellen.

Hallo @kieboo95, kun je eens proberen het programma KPN Veilig te verwijderen van jouw computer en daarna opnieuw installeren? Op de KPN website vind je een instructie met afbeeldingen om je daarmee te helpen. 

 

 


Beste Jeroen,

 

Ik heb het programma KPN Veilig verwijderd van  laptop via de apps en onderdelen, maar als ik het dan weer installeer krijg ik de zelfde melding terug.

Ook heb ik gezien dat de map KPNVEILIG nog steeds op de laptop staat. Als ik die met de gehele inhoud wil deleten krijg ik de melding dat er ergens iets in gebruik is, zodat niet alles eraf kan.

 


Na het verwijderen de PC opnieuw opgestart?


IK heb de pc al meerder keren gestart maar het mpje veilig kpn blijft staan.

Als het mapje in zijn geheel wil verwijderen geeft de pc aan dat dat niet kan om dat het bestand ergens wordt gebruikt.


Hallo @kieboo95 

Doe je dat verwijderen wel op deze manier? : 

1. Open het Windows menu

2. Ga naar KPN Veilig

3. Kies sInstallatie ongedaan maken]

Het configuratiescherm wordt geopend.

 

 


Beste @Noordzee,

Het probleem is juist dat het programma niet meer in de menulijst voorkomt.

Het staat wel op de PC maar geen enkele koppeling meer naar startmenu of apps bij Windows Instelingen.

Met andere woorden ik kan er nergens meer aan.

Als ik het dan weer download krijg ik elke keer de reeds genoemde melding.

Groeten

Flip

 


ik  heb hetzelfde probleem


Gisteren is mijn KPN internet geactiveerd en prima werken. Ik heb F-secure van XS4All is nu gestopt en ik probeer nu KPN veilig te installeren. Dit lukt niet. Ik krijg onderstaande melding.

KPN Veilig

U hebt geen toegang tot de dienst "KPN Veilig", omdat deze niet in uw pakket zit of uit staat. Kijk in MijnKPN op kpn.com/mijnkpn voor uw mogelijkheden.

Ik heb al gelezen dat het soms 2 dagen duurt voordat de administratie dit op orde heeft maar ik zit nu dus zonder antivirus programma. Wilt u even checken wanneer ik KPN veilig kan downloaden. 

 

 


Hallo @Thnado , als je een Windows-computer gebruikt zit je nooit zonder antivirus, daarvoor is er bij Windows het programma Windows Defender, dat standaard altijd aan staat.

 


Hoi Jan, 

Ja dat weet ik maar defender is niet zo grondig als F-secure of KPN veilig. Bedankt voor je reactie.

 


Net als zoveel anderen probleem gehad met de overstap van KPN Veilig vanuit XS4ALL F-Secure.

  1. Te debiel voor woorden om (dezelfde!) applicatie te laten herinstalleren alleen omdat er dan KPN in de schermpjes staat (en alle instellingen weg en opnieuw doen)
  2. Problemen met activering? De debiele interface pakt, als je ooit in een MS browser (IE/Edge) een proxy had staan, de inlog niet, zelfs al gebruik je een volkomen andere browser die GEEN proxy gebruikt. Kudos KPN, hoe krijg je het voor elkaar! Oplossing: zet proxy uit in IE/Edge. Nergens op het forum te vinden die truuk. Kudos, again!
  3. Zelden zo'n tegen randdebiel aanliggende opzet gezien...
  4. Pas op met die zgn. Safe Browser die ze zonodig weer aan willen hebben, die verzamelt zowat alles van je dat je niet kwijt wou. Weer een voordeeltje van XS onder KPN vlag.
  5. Mijn geduld met dit geneuzel raakt echt steeds meer op…

Allemaal veel sterkte gewenst.


Ik was een beetje ongeduldig. Ik kon na een dag kpn veilig downloaden en op mijn computers installeren. Werkt allemaal prima.Â