Skip to main content

Beste KPN,

Vandaag ontving ik dit bericht:
“Uw Telfort Veilig stopt op 31 december 2020. We hebben dit omgezet naar KPN Veilig. Met dit pakket kunt u 12 apparaten beschermen, zodat u zorgeloos kunt internetten. Hiervoor dient u wel voor die dag Telfort Veilig te verwijderen en KPN Veilig te installeren.”

  • Volgens mij heb ik nooit iets dat lijkt op Telfort Veilig geïnstalleerd.
  • Zo ja, waar kan ik dat vinden (om te verwijderen)?
  • Waarom moet ik iets installeren van KPN? 

Hoi @Oscar_ex_Telfort . Welkom op het forum.

Als jij nooit gebruik hebt gemaakt van telfort veilig staat het jou uiteraard vrij om wel of niet KPN veilig te gaan gebruiken. Het is in ieder geval een gratis dienst waarbij je 2 licenties kunt gebruiken voor 2 apparaten naar keuze: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm


Hoi @Oscar_ex_Telfort . Welkom op het forum.

Als jij nooit gebruik hebt gemaakt van telfort veilig staat het jou uiteraard vrij om wel of niet KPN veilig te gaan gebruiken. Het is in ieder geval een gratis dienst waarbij je 2 licenties kunt gebruiken voor 2 apparaten naar keuze: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm

Hallo @Erwin_ , die gratis licentie geldt toch alléén voor ‘echte’ KPN-klanten of kunnen ex-TFT-klanten daar nu ook ineens gebruik van maken?

 


Het is mij nog niet duidelijk, @JanD . Ik heb de vraag uitstaan bij mijn achterban. Intern is (nog) te vinden over deze mails. 

Ik kom er zo snel mogelijk op terug. 


Hoi @Erwin_ , dank voor je reactie.

Maar het geeft nog geen antwoord op mijn vraag. Ik ben ex-TFT inderdaad en daarvoor zelfs Tiscali. 
Destijds had Tiscali een (gratis) anti-spamtoepassing op mijn account. Toen Tiscali werd overgenomen door Telfort, besloot Telfort om deze gratis service om te zetten naar een betaalde service. Ik betaal sindsdien €5 per maand geloof ik, maar dan heb ik ook een goed werkende anti-spamtoepassing en ze noemden het Telfort Veilig. 

In de email die ik ontving is af te leiden dat KPN weet dat ik gebruik heb gemaakt van Telfort Veilig en dat KPN dit zou overzetten. Dus ja, ik heb altijd al gebruik gemaakt van Telfort Veilig.

Ik wil dus nu eigenlijk weten:
1. Waar vind ik Telfort Veilig op mijn systeem? Volgens KPN moet ik die eerst verwijderen.
2. Wat wordt er op mijn systeem geïnstalleerd wat betreft KPN Veilig? Ik neem aan dat de automatische omzetting niet zal werken wanneer dat niet geïnstalleerd is en dus dat ik geen KPN Veilig heb…

Dank voor je antwoord.


Hallo @Oscar_ex_Telfort , als je Telfort-veilig nooit geïnstalleerd hebt op je systeem valt er ook niets te verwijderen.

KPN-veilig is in feite een antivirus programma van F-Secure met een KPN-sausje er overheen en werkt goed samen met het standaard antivirusprogramma op een Windows10-platform.

Zeer goed vind ik de ingebouwde bankierbeveiliging.

Gebruik je een ander antivirus-programma dan Windows10, die dan wel even verwijderen.

 

 


Hallo @JanD en @Erwin_ , dank voor jullie antwoorden. Ik ga me even beraden. :grinning:


Ik betaal sindsdien €5 per maand geloof ik, maar dan heb ik ook een goed werkende anti-spamtoepassing en ze noemden het Telfort Veilig. 

En je weet niet waar Telfort Veilig op jouw apparaten staat?

Vreemd, wel betalen maar eigenlijk niet weten of je het wel gebruikt. :thinking:


@wjb - ik begrijp zo’n beetje wat het is. Die 5 EUR per maand was voor een spamfilter op mijn mailboxen. Telfort Veilig is iets dat vergelijkbaar is met KPN Veilig en dus een antivirus software inhoudt. Dat heb ik inderdaad nooit van Telfort gedownload, omdat ik de standaard Windows10 beveiliging voldoende achtte, en nog steeds. Maar er staat nu een vinkje achter mijn overgenomen account en KPN heeft dat aangezet om mij een email te sturen en te verwarren. :wink:
Ik hoop nochtans dat mijn spamfilters actief blijven, ook na 31 december. 


ik begrijp zo’n beetje wat het is. Die 5 EUR per maand was voor een spamfilter op mijn mailboxen.

Ik mag hopen dat je bij Telfort niet betaalt voor een spamfilter, dat is functionaliteit die gratis hoort te zijn.


@wjb - Je slaat de spijker op de kop. Telfort en nu ook KPN maken zich schuldig aan ‘opdring-berichten’. Deze berichten stellen je in de gelegenheid een keuze te maken, omdat je account is overgenomen ‘maar waarbij alles hetzelfde blijft’, voor iets dat zij vinden dat je het moet hebben ‘omdat je zoiets ook in je oude contract had… Ik heb waarschijnlijk destijds ook met Telfort gemaild over hun ‘aanbod’ en het enige dat bij mij is blijven hangen, was dat het geld kostte. Waarschijnlijk betaal ik die ook niet, omdat ik niet die antivirussoftware heb. Pfff, maar het is me nu duidelijk (hoop ik).