Skip to main content

op de ipad met ios 12.5.3 kan ik geen virusscan starten

die optie zie ik nergens in het het menu van de “kpn veilig’ ap .

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Geke.k, van harte welkom op ons forum!

Op apparaten van Apple zoals jouw iPad hoef je niet handmatig te scannen voor virussen. Als er iets aan de hand is, geeft hij vanzelf een melding. Dus wat je aangeeft klopt, vandaar dat je in KPN Veilig niet de optie ziet om handmatig te scannen :) 


Hoi @Geke.k en @Alexandra ,

Je kunt wel degelijk op Apple-apparaten een losse virusscan starten. Dat kan ik al jaren, dus het kon ook bij oudere versies van iOS. 

Hoe dan ? 

1/ Kies bovenin jouw scherm op het KPN-veilig-icoontje. (groen vinkje in een wapen) 

2/ Kies KPN Veilig openen.

3/ Kies aan de linkerzijde "Hulpmiddelen"

4/ Kies "Virusscan" of eventueel "Selecteren wat moet worden gescand"

 

Ik heb zelf een iMac, KPN Veilig is zojuist geüpdatet naar versie 17.10 (37976)

 

 


@Noordzee Ah, ik zat er blijkbaar naast, dankjewel voor deze aanvulling en info :blush:@Geke.k kom je verder met de uitleg van Noordzee hierboven?


Bij iemand anders stond het menu aan de linkerkant. Maar ook die persoon kon via het menu de virusscan starten. 

@Geke.k  : Is het gelukt met de virusscan?

 


Vreemd dus dan heb je een icoon op je beeldscherm waar je niks mee kan. Tenminste je naam veranderen dat kan. Wie geeft mij de garantie dat kpn veilig dan werkt. Hoe vaak of hoeveel je surft het icoontje laat niets zien. .

wat jammer dat KPN zijn klanten een beetje voor de gek houd.

de medewerkers snappen ook niet meer hoe het werkt. 
KPN er staat een taak voor je klaar. Je kan niet alles overlaten aan de klanten zelf .

 

vriendelijke groet.


Hi @Berghem, in het antwoord van @Noordzee lees je hoe je een virusscan kunt starten op Apple apparaten. Als je verdere vragen hebt over KPN Veilig, raad ik je aan om een eigen topic aan te maken. Als je daarin zo duidelijk mogelijk uitlegt wat er aan de hand is (of wat je wilt weten) en welk apparaat (of apparaten) je gebruikt, denken we graag met je mee.