Skip to main content

Hallo community,

Hebben jullie ook vaker last gehad van een contract dat werd aangeboden onder valse voorwendselen bij KPN? 

Ik heb begin december een klein zakelijk internet contract afgesloten. Er was 1 belangrijk punt wat vergoed moest worden door KPN, namelijk de verlegging van de glasvezelkabel. Normaal gesproken komt dit voor eigen rekening maar er was mij in meerdere gesprekken (lees; 5 gesprekken) verzekerd dat dit door KPN voor rekening zou worden genomen (omdat het om een klein zakelijk contract gaat). 

 

Ik neem jullie even mee door de tijdlijn:

  • begin december drie sales gesprekken gehad voor het contract af te sluiten → met als voorwaarde dat glasvezelkabel door KPN verlegd zou worden
  • Begin januari eerste monteur ingepland
    • installatiemonteur die alleen in huis installatie doet
    • dag ervoor KPN gebeld dat ze de verkeerde monteur hadden ingepland omdat de kabel nog aangelegd moest worden buiten 
      • Reactie KPN: Geen probleem, de monteur zal alsnog komen kijken en een aantekening maken voor de KPN Netwerk monteur
    • 2 dagen later KPN Netwerk monteur ingepland
      • Monteur komt aan de deur en geeft gelijk aan niks te kunnen doen want het was niet aangegeven dat het om een verlegging van de kabel ging en hij deze werkzaamheden dus niet mocht doen
      • KPN gebeld om te vragen hoe dit kon, tenslotte was er een monteur langsgekomen 2 dagen eerder om de situatie vast te leggen
      • Reactie KPN: Dat is een fout geweest van de monteur, we zullen opnieuw iemand inplannen en de kosten zijn voor onze rekening
    • 4 dagen later KPN monteur ingepland
      • Weer een installatiemonteur ingepland die geen werkzaamheden kon verrichten omdat er eerst een KPN Netwerk monteur moest komen
      • KPN gebeld met de vraag waarom dit weer fout kon gaan (ondertussen voor de derde keer)
      • Reactie KPN; Het spijt ons meneer maar mijn collega van de salesafdeling heeft u een contractopsluiting onder valse voorwendselen gedaan en had dit nooit mogen doen. We gaan een officiële klacht indienen en kijken hoe we dit gezamenlijk op kunnen lossen. 
    • 5 dagen later gebeld (deze ochtend)
      • Meneer we gaan niks voor u doen. De kosten zijn altijd voor rekening van de klant dus u hebt 2 keuzes:
        • Contractontbinding
        • Kosten voor eigen rekening nemen om vervolgens de installatie te kunnen doen

Resumerend ben ik dus al 2 maanden in gesprek met KPN. Is er door 5 verschillende KPN medewerkers toegezegd dat de kosten voor het verleggen van de glasvezelkabel buiten voor KPN zouden zijn.  Daarnaast ligt de afgelopen 2,5 week mijn voortuin open en heb ik 3 verlofmiddagen hiervoor opgenomen. Om vervolgens te horen te krijgen dat ik anders het contract maar moet ontbinden. 

 

Dit is dan de zogeheten klantgerichte service die KPN biedt! Iemand een idee of ik hier stappen tegen kan ondernemen?

 

@NWaick46 rare gang van zaken inderdaad.  U heeft namelijk te maken met twee aparte bedrijven.  Daarbij moet het verplaatsen van een glasvezelaansluiting lopen via mijnaansluiting.nl 


@Joep1965 Ja vreemd en ergens ook bizar toch? Meerdere medewerkers gesproken en allemaal vertelde ze hetzelfde. Wat mij vooral een nare nasmaak geeft is dat ze niet oplossingsgericht mee willen denken en me simpelweg afwimpelen. Ze nemen ook de meeste gesprekken op waarbij ze kunnen terugluisteren wat er gezegd is, maar dat willen ze niet doen. 

 

Ik ben al 20 jaar klant (vanaf het HI tijdperk), en dan word je zo behandeld. 


@NWaick46 een moderater gaat hier uiteraard op reageren en wellicht kan hij/zij iets terugvinden wat aantekeningen betreft. Reken er niet op dat je aansluiting gratis verplaatst gaat worden.  Het is een dure aangelegenheid en de kosten zullen voor jou zijn. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kan een moderater aan de slag.


Hi @NWaick46 en welkom op het forum! Jeetje ik snap dat je hier van baalt. Zeker als dit zo vaak toe is gezegd. 

Het gaat hier om een zakelijke aansluiting, dus wellicht dat de regels hier anders werken dan consumentendiensten. Voor consumenten is het inderdaad de regel dat het verplaatsen van een aansluitpunt kosten met zich meebrengt. Op dit forum werken we alleen met consumenten abonnementen, dus ik raad je aan om dit bericht te plaatsen op ons zakelijk forum. Zij werken met zakelijke abonnementen, en hopelijk is daar na zo'n lange tijd snel duidelijkheid. 🙂