Skip to main content
Antwoord

KPN vroeg om een vroege lijnoverdracht – Nu heb ik geen internet?

• July 1, 2025
  • 3 reacties
  • 82 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik zit momenteel zonder internet en wil graag mijn situatie delen — misschien heeft iemand advies of iets soortgelijks meegemaakt.

Mijn internetcontract bij KPN gaat pas in op 15 juli 2025. Maar op 30 juni heeft mijn vorige provider, Odido, de lijn al vrijgegeven, waardoor ik nu zonder verbinding zit.

Ik heb contact opgenomen met Odido en zij bevestigden dat KPN een verzoek heeft gedaan om de lijn eerder over te nemen, en daarom hebben zij de lijn op 30 juni vrijgegeven. KPN zegt nu dat mijn contract pas op 15 juli begint, en dat er vóór die tijd niets mogelijk is.

Ik zit dus meer dan twee weken zonder internet, niet omdat ik te laat heb overgestapt of iets verkeerd heb gedaan, maar omdat KPN zelf vroegtijdig de lijn heeft opgevraagd en nu nog geen dienst levert.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Is er een manier om vervroegde activatie aan te vragen of een tijdelijke 4G/5G-modem van KPN te krijgen in zo’n geval?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Aditya3107. Bedankt voor je bericht. Ik snap dat dit vervelend is, vooral omdat je op tijd bent overgestapt. Soms kan KPN een tijdelijk noodpakket geven, bijvoorbeeld een 4G-modem of extra data op je mobiele abonnement van KPN. Maar ik weet niet zeker of dat voor jou kan. Dat hangt van de situatie af en wat de klantenservice beslist.

Ik raad je aan om contact te zoeken met de klantenservice en je verhaal uit te leggen. Vertel daarbij dat de lijn eerder is vrijgegeven, maar dat je internet pas later gaat werken bij KPN. Zij kunnen dan kijken of ze iets voor je kunnen regelen voor de tijd dat je zonder internet zit.

Wanneer dit niet mogelijk is, kun je misschien een hotspot maken van je mobiele telefoon. Hier lees je hoe dat werkt: Tijdelijk internet? Zo regel je dat

Hopelijk kunnen ze je helpen. 😊

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 1, 2025

Beste ​@Aditya3107 daar is met de overstapservice duidelijk iets niet goed gegaan.

Je kunt een terugbelafspraak maken via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Via X, Facebook of 0800 0402 contact opnemen met KPN.

Succes

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad contact opgenomen met de klantenservice, zoals je voorstelde — maar helaas was dat totaal niet behulpzaam.

Ik heb mijn situatie meerdere keren uitgelegd aan verschillende medewerkers. Mijn overstap naar KPN stond gepland voor 15 juli, maar mijn vorige provider (Odido) heeft de lijn al op 30 juni vrijgegeven. Volgens Odido gebeurde dit omdat KPN een verzoek deed om de lijn eerder over te nemen.

De klantenservice van KPN vertelde mij vervolgens dat er geen actie is ondernomen door KPN, en dat mijn contract gewoon op 15 juli ingaat.
Met andere woorden: niemand wil verantwoordelijkheid nemen, en ik zit hierdoor meer dan twee weken zonder internet.

Als je suggesties hebt over hoe ik dit alsnog kan oplossen met KPN, hoor ik het graag.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Aditya3107. Bedankt voor je bericht. Ik snap dat dit vervelend is, vooral omdat je op tijd bent overgestapt. Soms kan KPN een tijdelijk noodpakket geven, bijvoorbeeld een 4G-modem of extra data op je mobiele abonnement van KPN. Maar ik weet niet zeker of dat voor jou kan. Dat hangt van de situatie af en wat de klantenservice beslist.

Ik raad je aan om contact te zoeken met de klantenservice en je verhaal uit te leggen. Vertel daarbij dat de lijn eerder is vrijgegeven, maar dat je internet pas later gaat werken bij KPN. Zij kunnen dan kijken of ze iets voor je kunnen regelen voor de tijd dat je zonder internet zit.

Wanneer dit niet mogelijk is, kun je misschien een hotspot maken van je mobiele telefoon. Hier lees je hoe dat werkt: Tijdelijk internet? Zo regel je dat

Hopelijk kunnen ze je helpen. 😊