Skip to main content

Hallo allen,

 

In 2022 is er KPN monteur geweest om glasvezelaansluitpunt in de woning te installeren. Er was namelijk glasvezel aangelegd in de wijk. Even voor de duidelijkheid, ik heb geen abonnement bij KPN. Ook is de glasvezelverbinding niet geactiveerd geweest.

 

In 2021 heb ik een DSL internet(only)abonnement bij Budget genomen na een verhuizing. Vorige week heb ik het abonnement bij de betreffende provider opgezegd en vervolgens bij internetprovider CheapConnect een nieuw DSL internet(only)abonnemen aangevraagd. De reden van overstappen is dat deze goedkoper is. Anyway, een paar dagen later kreeg ik een mail van de nieuwe provider met de mededeling dat zij de order hebben geprobeerd in te schieten, maar wordt geweigerd. Op 2 oktober zou de koperlijn namelijk uitgefaseerd worden. Op de website van KPN staat dat het pas over 24 maanden zou gebeuren op mijn adres.

 

Kan iemand mij vertellen of de weigering opgeheven kan worden?

 

Ik ben (nog) niet van plan glasvezel te nemen, omdat ik tevreden ben met DSL. Lees: het werkt en is goedkoper dan glas.

Hallo @Urbanized ,

Je zult met jouw vraag moeten aankloppen bij Cheap Connect of eventueel KPN Netwerk. 
 

Dit is het forum van de provider KPN. En die gaat niet over het netwerk. 
 

Heb je een vraag aan KPN Netwerk? Dan kun je met hun contact opnemen: 

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/


Je zal dit echt met de nieuwe provider moeten bespreken.  Kpn kan via deze weg echt niets voor je doen.


Hallo allen,

<knip>

P.S. Ik ben (nog) niet van plan glasvezel te nemen, omdat ik tevreden ben met DSL. Lees: het werkt en is goedkoper dan glas.

Bij KPN kost Glas net zoveel als xDSL en is sneller. Dus als je in de gelegenheid bent: altijd doen!  Bovendien wordt koper (xDSL) t.z.t. uitgefaseerd.  

Oei, niet goed gelezen, je gaat dus geen gebruikmaken van de provider KPN 


Hallo @Urbanized ,

Je zult met jouw vraag moeten aankloppen bij Cheap Connect of eventueel KPN Netwerk. 
 

Dit is het forum van de provider KPN. En die gaat niet over het netwerk. 
 

Heb je een vraag aan KPN Netwerk? Dan kun je met hun contact opnemen: 

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Ik heb reeds contact met KPN en KPNnetwerk opgenomen. Wordt van de kast naar de muur gestuurd.


Je zal dit echt met de nieuwe provider moeten bespreken.  Kpn kan via deze weg echt niets voor je doen.

Wat zou de nieuwe provider kunnen doen? Zij beheren de lijnen niet.


Zodra er glasvezel van kpn ligt, kunnen er geen nieuwe dsl abonnementen meer worden afgesloten. Bij geen enkele provider. Wel kun je op het glasnetwerk kiezen uit meerdere providers. Maar eens een dsl is opgezegd is het einde verhaal op de koper aansluiting.


Hallo allen,

<knip>

P.S. Ik ben (nog) niet van plan glasvezel te nemen, omdat ik tevreden ben met DSL. Lees: het werkt en is goedkoper dan glas.

Bij KPN kost Glas net zoveel als xDSL en is sneller. Dus als je in de gelegenheid bent: altijd doen!  Bovendien wordt koper (xDSL) t.z.t. uitgefaseerd.  

Oei, niet goed gelezen, je gaat dus geen gebruikmaken van de provider KPN 

Het vetgedrukte heb ik al vaker gehoord, maar dat klopt niet. Ik ga er ook niet verder op in, is offtopic.


Hallo @Urbanized ,

Je zult met jouw vraag moeten aankloppen bij Cheap Connect of eventueel KPN Netwerk. 
 

Dit is het forum van de provider KPN. En die gaat niet over het netwerk. 
 

Heb je een vraag aan KPN Netwerk? Dan kun je met hun contact opnemen: 

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Ik heb reeds contact met KPN en KPNnetwerk opgenomen. Wordt van de kast naar de muur gestuurd.

Ja, ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Jij wilt iets wat gewoon niet meer gaat lukken. Raar dat Cheap Connect dat niet gewoon verteld. 
 

Maar één ding is zeker: hier kom je ook niet verder. Ik zou je willen adviseren om toch over te gaan op glasvezel. Bij welke provider dan ook. 


Zodra er glasvezel van kpn ligt, kunnen er geen nieuwe dsl abonnementen meer worden afgesloten. Bij geen enkele provider. Wel kun je op het glasnetwerk kiezen uit meerdere providers. Maar eens een dsl is opgezegd is het einde verhaal op de koper aansluiting.

 

Ondanks dat het balen is, is het antwoord duidelijk. Wat ik wel jammer vind is dat KPN mij hier nimmer over heeft gecommuniceerd, vooraf en na het aanleggen van glas.


Waarom zou KPN dit met jou communiceren? Je bent helemaal geen klant. 
 

Ik heb het idee dat je zo min mogelijk wilt betalen, maar wel gebruik wilt maken van de support van KPN. 


Vermeld ook even je woonplaats. 

Dan kan @Ward_ zijn licht erover laten branden. 

En het beleid is nu:

Maximaal 3 maanden na aanleg glasvezel wordt dsl uitgeschakeld en dient de provider je naar glasvezel over te zetten. 

Ook is er een omzetting van dsl naar glas bij wijziging provider. Nieuwe aansluitingen worden niet meer op dsl geleverd. 

Dit heeft simpel weg te maken met de uitfasering van koper. Providers gaan dus klanten verliezen als ze niet over glas willen leveren. 

Heel stom van Cheapconnect om niet mee te gaan in de eisen. 

Ook: bij sommige goedkope providers geldt een toeslag via glasvezel. Ook daar kom je niet onderuit bij zo'n provider. 

Odido (vh T-mobile / Tele2) doet dat ook. Alleen niet op hun eigen glasvezel van ODF.


Hallo @Urbanized ,

Je zult met jouw vraag moeten aankloppen bij Cheap Connect of eventueel KPN Netwerk. 
 

Dit is het forum van de provider KPN. En die gaat niet over het netwerk. 
 

Heb je een vraag aan KPN Netwerk? Dan kun je met hun contact opnemen: 

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Ik heb reeds contact met KPN en KPNnetwerk opgenomen. Wordt van de kast naar de muur gestuurd.

Ja, ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Jij wilt iets wat gewoon niet meer gaat lukken. Raar dat Cheap Connect dat niet gewoon verteld. 
 

Maar één ding is zeker: hier kom je ook niet verder. 

Ik denk dat er inderdaad niets anders opzit dan over te stappen op (de duurdere) glas. Ik begrijp best wel dat aanleggen van glas geld kost en de consument ervoor moet opdraaien. Maar ja, dat is ook wel te begrijpen als "KPN en Ziggo het netwerk grotendeels in handen hebben en zij dus zo’n beetje de markt beheersen. 


Waarom zou KPN dit met jou communiceren? Je bent helemaal geen klant. 
 

Ik heb het idee dat je zo min mogelijk wilt betalen, maar wel gebruik wilt maken van de support van KPN. 

Ik heb het idee dat je te voorbarig een conclusie trekt.


Ik heb een DM gestuurd aan de topicstarter voor iets meer info. Dan kijk ik wat hier aan de hand kan zijn. 

Ergens lijkt er iets net niet te kloppen in dit verhaal.

 

 

@PeterG Ik heb het al vaker uitgelegd maar je maakt nu iemand (weer) onnodig bang. Wij schakelen niet uit na 3 maanden. We blokkeren het adres voor nieuwe aanvragen. Na drie jaar schakelen we echt uit. Die 3 maanden en drie jaar zijn grofweg na de oplevering van de glasvezelaansluiting door KPN Netwerk.


Vermeld ook even je woonplaats. 

Dan kan @Ward_ zijn ligt erover laten branden. 

En het beleid is nu:

Maximaal 3 maanden na aanleg glasvezel wordt dsl uitgeschakeld en dient de provider je naar glasvezel over te zetten. 

Ook is er een omzetting van dsl naar glas bij wijziging provider. Nieuwe aansluitingen worden niet meer op dsl geleverd. 

Dit heeft simpel weg te maken met de uitfasering van koper. Providers gaan dus klanten verliezen als ze niet over glas willen leveren. 

Heel stom van Cheapconnect om niet mee te gaan in de eisen. 

Ook: bij sommige goedkope providers geldt een toeslag via glasvezel. Ook daar kom je niet onderuit bij zo'n provider. 

Odido (vh T-mobile / Tele2) doet dat ook. Alleen niet op hun eigen glasvezel van ODF.

Op de website van kpnnetwerk staat dat mijn koper pas over 24 maanden gaat worden uitgeschakeld, tenzij dit los staat van de maximaal 3 maanden zoals je aangaf.


Ik heb een DM gestuurd aan de topicstarter voor iets meer info. Dan kijk ik wat hier aan de hand kan zijn. 

Ergens lijkt er iets net niet te kloppen in dit verhaal.

 

PS: die drie maanden na aanleg glas/aankondiging koper uit is pas sinds kort. Daarvoor was het een jaar dus dat zal hier ook zo zijn. 

 

Dank.

Ik zal je bericht doornemen.


Bij mij staat ook dat ik xDSL en/of glasvezel kan bestellen bij Cheap Connect, terwijl koper in december uitgeschakeld wordt.??????


Bij mij staat ook dat ik xDSL en/of glasvezel kan bestellen bij Cheap Connect, terwijl koper in december uitgeschakeld wordt.??????

Als je nog steeds op hetzelfde adres woont dan is je DSL al sinds januari 2021 geblokkeerd en gaat inderdaad uit per 1 januari aanstaande. Dan zit er een fout in de checker bij Cheap Connect...


... Of het is bewuste strategie om klanten binnen te halen met "goedkopere" DSL om die na een paar maanden om te zetten naar bij hen duurdere glasvezel en dan KPN NetwerkNL daarvan de schuld te geven. 


... Of het is bewuste strategie om klanten binnen te halen met "goedkopere" DSL om die na een paar maanden om te zetten naar bij hen duurdere glasvezel en dan KPN NetwerkNL daarvan de schuld te geven. 

In geval van JanD kan dat niet. DSL is geblokkeerd bij KPN en kan niet besteld worden