Skip to main content

Jammer dat kpn direct superwifipunten wil verkopen.
Na een update ofzo beginnen de problemen.
Lijkt mij ook niet dat de klant het door kosten te maken moet oplossen,

maar door KPN opgelost hoort te worden.

 

Hallo @Jan 1974 , wifi is in principe een zaak voor de klant zelf.

KPN heeft als plicht een internetverbinding te leveren volgens een afgesproken snelheid op 1 bekabeld aangesloten apparaat (computer of laptop dus).

KPN is er echter alles aan gelegen om je ook van een goede wifi te voorzien en is daar met raad en daad behulpzaam bij.

Als je de wifi-manager draait kun je eventueel een gratis monteur krijgen of 2 gratis Experia wifi-punten.

De super wifi punten krijg je echter nooit gratis.

 


Ben het niet helemaal met je eens,maar goed.

Na 1,5 dag contact met de helpdesk en tich keer resetten wat niet heeft geholpen ben ik er toch klaar mee.

2 wifi punten hebben we al gekregen, echt een super oplossing (NOT).

Of wifi valt weg, of mijn snelheid donderd naar nog geen kwart van mijn abonnement snelheid.

Monteur kan alleen komen overdag, helaas werk ik dan altijd, en om half 5 kan er geen monteur komen (moet accepteren dat hij er om 3 uur al kan zijn, en ik dus thuis moet zijn).

Niet iedereen kan makkelijk vrij nemen overal voor.

 


Hallo @Jan 1974 als de Experia wifi's voor jou geen oplossing zijn, dan zijn de super wifi's dat ook niet, want die werken in principe hetzelfde, hebben intern alleen een hogere doorvoersnelheid.

Heb  je een koper- of een glasverbinding? en welke snelheid heeft je abo en wat haal je in de praktijk? Bekabeld gemeten met 1 computer rechtstreeks op de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

 


Goedemiddag @Jan 1974 en welkom hier op het Forum :)

 

KPN gaat ontzettend ver in de ondersteuning van je Wi-Fi signaal en daarom kun je als bestaande klant in aanmerking komen voor gratis Wi-Fi versterkers (KPN Experia Wi-Fi). Dit type versterker dien je bekabeld aan te sluiten op je Experia Box en in de regel zorgt dit voor de gewenste verbetering. Daarnaast verkopen we ook de zogenaamde Super Wi-Fi. Voordeel van dit systeem ten opzichte van de KPN Experia Wi-Fi is dat je bij dit systeem alleen het eerste punt bekabeld aan hoeft te sluiten, de overige punten kunnen in een stopcontact. Aan dit systeem zijn wel kosten verbonden omdat we als provider geen invloed hebben op het feit of iemand kabels kan/wil trekken om de Wi-Fi te verbeteren (refererend naar de gratis bekabelde Wi-Fi versterkers). Verder ben ik benieuwd naar de antwoorden op de vragen die @JanD je eerder heeft gesteld! 


De KPN wifi punten heb ik al, echt gewoon bagger. Maar heb het nu zelf opgelost.

Gebruik geen KPN apparatuur meer, maar Asus wifi routers. WiFi is nog nooit zo goed geweest als nu.


Dan heb je het niet goed gedaan. De experia wifi's zijn prima.


Ervaring hier is slecht, maar iedereen heeft andere ervaring.


In ieder geval goed om te lezen dat je zelf een oplossing hebt gevonden 🙂 Mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben, laat ons dit dan vooral weten @Jan 1974 !