Skip to main content

Goedemiddag,

 

Onlangs ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN in de hoop dat de WiFi van KPN beter zou zijn. Ik heb een glasvezel abonnement besteld, deze is op 25 oktober ingegaan. Echter bleek dit niet te werken omdat er een bepaalde glasvezelkabel door KPN niet goed was aangesloten. Nadat er 2 monteurs bij ons langs zijn geweest, werkte alles op 9 november. Nu is de WiFi eigenlijk nog steeds erg slecht, in de woonkamer hebben we alleen ontvangst als we dichtbij het modem gaan zitten (op bepaalde plekken in de woonkamer helemaal geen WiFi) en in de andere kamers hebben we maximaal 2 streepjes, ook weer alleen als je binnen een straal van 3m van het modem staat. Dit terwijl wij een gelijkvloers appartement hebben van ±80 m2, dus lijkt mij dat de WiFi dan niet zo slecht hoeft te zijn.

 

We hebben nu 2x met een medewerker van KPN hierover gebeld, en steeds wordt er gezegd dat we de WiFi manager moeten raadplegen. Ik kreeg hierbij steeds de foutmelding dat onze WiFi verbinding nog niet klaar is voor de WiFi manager, gisteren werd er gezegd dat dit probleem vandaag verholpen zou moeten zijn, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Als ik in MijnKPN kijk naar mijn thuis abonnement, staat er alleen ‘volg uw bestelling’, alsof alles nog onderweg is. Ik heb het geprobeerd te ontkoppelen en opnieuw te koppelen, zonder succes. Daarnaast krijg ik deze week steeds emails dat er een afspraak met een monteur gemaakt moet worden, terwijl er al 2 monteurs zijn geweest. 

 

U kunt zich misschien voorstellen dat dit onderhand nogal frustrerend wordt. We zijn op KPN overgestapt in de hoop dat alles beter geregeld was en beter zou werken, tot nu toe is dit totaal niet zo. Ik hoop dat het via deze weg alsnog opgelost kan worden, hierbij een aantal concrete verzoeken:

  • Graag wil ik weten hoe de WiFi verbinding verbeterd kan worden, en of ik WiFi boosters nodig heb. Zo ja, kunnen jullie die opsturen (ik ga er hierbij vanuit dat dit door KPN vergoed wordt aangezien wij betalen voor goede WiFi voor een gelijkvloers appartement en dit er nu niet is)
  • De WiFi is dus pas per 9 november actief, dus ook het verzoek om hier de factuur op aan te passen
  • Ik heb ook een telefonisch abonnement bij jullie waarvan ik tussen 25 oktober en vandaag veel op 4G heb moeten werken door de aansluitproblemen en slechte WiFi, kan ik hier extra MB’s voor krijgen?

 

Bedankt alvast voor de hulp.

 

Hallo @evasophie8! We hebben het heel erg druk op het forum, hierdoor kom ik er nu pas aan toe om op jouw bericht te reageren.

Ik begrijp dat de wifi ontvangst in jullie gelijkvloers appartement niet optimaal is: alleen binnen een straal van 3 meter van het modem. Dit was bij Ziggo ook al zo, begrijp ik dat goed?

Ik ben benieuwd of er in het appartement zelf iets aanwezig is, wat het wifi signaal afzwakt of blokkeert. Wifi maakt gebruik van radiogolven en is gevoelig voor externe factoren. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan metaal, glas of beton, andere elektrische apparaten of wifi van de buren. Ik denk dat het goed is om na te gaan of je ook last hebt van een stoorzender.
Andere tips zijn te vinden in het onderstaande topic:
 


Ik vermoed dat jouw bestelling administratief nog niet verwerkt is, waardoor de servicetool Wifi Manager nog niet te gebruiken is.

Het beste (en snelste) is om hier telefonisch contact over op te nemen, je overige vragen kunnen dan direct meegenomen worden.
Onze klantenservice is bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.