Skip to main content

Hallo,

ik heb een vraag omtrent mijn internet snelheid. Wij hebben de 200 mbit variant, deze snelheden worden netjes behaald via de wifi. Meestal zitten wij tussen de 170-190 dus dit is een dikke prima.

Het probleem wat erg vaak voorkomt ( 2x per week minimaal) is dat de internet snelheid daalt tot 10-30 mbit. Wanneer ik inlog en de servictool geen diensten gebruik, geeft deze aan geen probleem te zien. Als ik als nog een reset doe van het modum op afstand is de snelheid ineens weer 170-190.

Na een paar dagen herhaalt dit principe zichzelf weer.

Wat kan ik hier aan doen want dit is natuurlijk enorm irritant.

PS. dit principe is hetzelfde met bekabeld internet.

Alvast bedankt.

@Mireilledorlando dat wordt toch vaak veroorzaakt door iets in je netwerk.  Heb je een omvormer van zonnepanelen op je netwerk of heb je dit soort dingen in huis?

 


@Joep1965 

bedankt voor je snelle reactie, ik heb geen zonnepanelen op mijn huis en ook niet eens van die dingen op je foto.

 


Hum dat is wel bijzonder...Heb je glasvezel of koper?


@Joep1965 

 

Wij hebben glasvezel.


Heb je ergens een switch in het netwerk zitten? Heb je meerdere tv ontvangers?


@Joep1965

niet dat ik weet eerlijk gezegd, we hebben gewoon een enkele FTU met eenmodum waar de glasvezel binnenkomt. 

thats it.


niemand anders enige suggesties?


@Mireilledorlando Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je verbinding steeds terugzakt naar een lagere snelheid. 

Vaak wordt zo iets inderdaad veroorzaakt door iets wat binnen het netwerk zit. 

Soms wil het nog wel eens helpen om je NT 2 minuten stroomloos te maken en hierna weer van stroom te voorzien. 

Hiermee wordt je glasvezelpunt gereset. 

Zou je dit eens willen proberen en laten weten of het probleem daarna nog bestaat? 


@Rutg 

sorry voor de late reactie.

bedankt voor je bijdrage, ik heb dit geprobeerd maar tevergeefs blijft die dalen.


@Mireilledorlando Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt?

Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 


@Rutger_ 

ik heb het zover in gevuld als ik kan met mijn kennis 😃.

 

ik hoop dat je hier voldoende aan hebt zo niet hoor ik het graag.


@Mireilledorlando Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb een aantal metingen uitgevoerd en daarin kom ik eigenlijk geen vreemde dingen tegen. 

Heb je naast het modem nog andere dingen in je netwerk? Bijvoorbeeld nog een router, een switch of wifi versterkers? 


hallo @Rutger_ sorry voor de late reactie,

 

het enige wat verder nog op het netwerk zit zijn de kpn superwifi versterkers.

vandaag hebben we een nieuw dieptepunt bereikt namelijk 3mbps.

 

alvast bedankt.


@Mireilledorlando Heel vreemd dat de snelheid zo afneemt. 

Zijn er ook apparaten bekabeld aangesloten? En hoe is de snelheid hier op?

En haal je deze snelheid op alle apparaten? Of is het 1 specifiek apparaat waarop de verbinding trager wordt? 


@Rutger_ 

deze snelheid geld voor wifi zowel als bekabeld. ik heb het ook op verschillende laptops en de telefoon geprobeerd.

eerder hadden wij Ziggo en toen hadden we dit probleem niet, wat de hele situatie natuurlijk wel wat frustrerend maakt.

 

ik hoop dat je nog ideeen hebt?


@Mireilledorlando Op het moment dat ik metingen uitvoer dan zie ik geen vreemde dingen. 

Zijn er specifieke momenten waarop de snelheid omlaag gaat? Bijvoorbeeld als er bepaalde apparatuur aan staat? 

Is er bijvoorbeeld iets als een Google Home in huis?Â