Skip to main content

hoi,

wat ik zo allemaal lees , lijkt me ook soortgelijks te overkomen, blijkbaar is het heel ontduidelijk wat er moet gebeuren en door wie.  Bij mij heeft glasdraad in naam van kpn glasvezel aangelegd tot en met het vierkante aansluit blokje.    glasvezel gaf aan dat het nu aan kpn is om de rest te doen.

nu wordt ik door kpn netwerken elke keer opnieuw terug gestuurd naar kpn provider (algemene abbo afdeling). kpn provider heeft wel alvast abbonment (1G glasvezel) voor me in gang gezegd maar ze zeggen het is kpn netwerken die nog iets moet doen, dat staat ook online in statusoverzicht (de middelste stap “kpn netwerken”. opmerking online staat “ in u regio wordt uiterlijk 2024 aangelegd wacht nog tot december 2023. maar glasdraad geeft duidelijk aan dat alles gereed is, in mijn straat is het ook al in gebruik, ik ben later ingestapt, en heb zelf 2000 euro aan glasdraad betaald.

alsnog blijft kpn netwerken zeggen “nee wij spelen dan geen rol, kpn provider is echt aan zet, de medewerkers van kpn daar hebben ongelijk”

 

tja daar zit je dan als klant. 😭

 

de mensen bij kpn provider zijn erg behulpzaam en hebben dus de stappen die zei zeggen te kunnen doen gedaan.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

 

Hoi @rob vd boom . Welkom op het forum.

Ik hoop dat ik wat duidelijkheid kan brengen  Voordat ik dingen ga roepen, zou jij je profiel kunnen aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 

 


In welk deelgebied val jij? 

https://glasdraadhaarlemmermeer.nl/

 

Ik zie nu een pre-order voor glasvezel.   Terwijl je ook DSL van ons hebt.

Ik weet niet of dit een handige route is.   In de regel werken wij door het bestaande DSL abonnement te upgraden naar glasvezel als de verbinding eenmaal netjes is doorgemeten en bij ons aangemeld door de glasvezel leverancier. Meestal werken we met KPNNetwerk.  In jouw geval is het dus glasdraad en daar moet je dus ook een inleg voor betalen?  

@Ward_   Heb jij nog praktische tips als het gaat om glasvezel via glasdraad?  


@Erwin_ deze moet ik even op adres checken (als je me dat mailt).

Glasdraad gebruikt de netwerkadministratie van KPN Netwerk en zij houden daarin alles bij. KPN als provider haalt haar informatie uit die administratie.

Het klinkt alsof er nog een klein dingetje niet goed staat. Klein, maar met grote gevolgen..


@Ward_ 

Dank voor het meedenken.  Gegevens van @rob vd boom  zijn gemaild.  

We spreken elkaar volgende week.  

@rob vd boom  We gaan het verder voor je uitzoeken en ik kom er volgende week op terug.  Kan ook zijn dat @Ward_  al iets voor je kan regelen. Dat moeten we even afwachten. 


Ik ben er al achter. Glasdraad heeft de blokkade op het adres nog niet verwijderd na ontvangst van het geld. Pas daarna kan de klant echt bestellen.


@rob vd boom Hier kan KPN niks aan veranderen. Glasdraad moet dit zelf in de KPN Netwerk administratie aanpassen. 

Wellicht kan je contact opnemen met Glasdraad?


hoi,

 

ik heb glasdraad al 2 keer gebeld en ze zeggen dat dit dus ook is gedaan en ze zien in hun systeem dat alle stappen zijn gedaan en de verbinding operationeel is om door kpn het op te pakken :-(

 

tja dan weet ik het ook niet meer, wacht ik maar paar weken af..

ik zou in september al aansluiting hebben en eerst 10 keer vertraagd door glasdraad en nu helaas ook vertraging door onbekende oorzaak..  

het grappige is dit zou mijn eerste project zijn in mijn nieuwe woning en het is uiteindelijk de laatste geworden. ondertussen nieuwe keuken, nieuw dak, 3 fase naar mijn buitenterrein, zonnepanelen, volledig huis geisoleerd, etc etc maar glasvezel is helaas een moeizaam traject terwijl de buren al lang aangesloten zijn.  nou ja eerste half jaar vertraging ligt dus aan glasdraad ;-)


@rob vd boom Glasdraad kan dat zeggen maar het is gewoon niet zo. Ik kijk direct in die administratie (de BC geheten). En het adres staat op status 14 (kabel nog te leggen vanaf ondergronds verdeelpunt). Met een code R11 hetgeen staat voor "eigen bijdrage nog te voldoen".

Ik zou je graag anders melden maar echt.. de actie ligt bij Glasdraad.


ok dank voor uitzoeken dan ga ik ze maandag opnieuw bellen, en helemaal vreemd de kabel naar mijn meterkast ligt er al maanden maar het laatste (vierkante) kastje is pas recent aangesloten..

 

dank 


ok dank voor uitzoeken dan ga ik ze maandag opnieuw bellen, en helemaal vreemd de kabel naar mijn meterkast ligt er al maanden maar het laatste (vierkante) kastje is pas recent aangesloten..

 

dank 

Weer je zeker dat het adres in je profiel op dit forum klopt? Huisnummer 835?

Want dat heb ik doorgekregen van Erwin.


ja idd de gegevens zijn juist


Hoi @rob vd boom . Hoe is dit afgelopen?

Ik zou ze bellen als ik jou was en dan ook gelijk verwijzen naar dit topic.  Hopelijk legt dat wat gewicht in de schaal.   


hoi,

na nog aantal telefoontjes verder eindelijk iemand aan de lijn bij glasdraad die heel veel wist.  het verhaal is dat hun medewerker mij niet had mogen vertellen. de volgende dag na aansluiting provider te bellen. want idd de afmelding is door hun ook dag later wel gedaan maar er is een automatisch process dat de informatie doorspeelde, en dat duurt 3 weken !! 

met de opmerking erbij we kunnen niet versnellen want dat zijn de systemen die dat automatisch zo doen.

ik heb als opmerking gegrapt, ik dacht dat glasvezel sneller was dat oude telefoonlijn 😂

nou ja nu weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. dank