Skip to main content

Hallo,

Sinds 4 januari 2021 ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. KPN zou de hele overstap voor me regelen, dan heeft de klant daar geen zorgen over, zo luidt de aanbeveling. Zo gezegd zo gedaan maar nu krijg ik toch nog steeds een maandelijkse rekening van Ziggo. Heb Ziggo hierover gebeld en wat blijkt, KPN heeft alleen mijn telefoonabonnement  overgenomen en niet internetten, heb dit nu ook inderdaad in de papieren gezien. Hoe kan het dat ik dan toch al bij KPN ook kon internetten enz. vanaf januari 2021? En hoe krijg ik het te veel betaalde/dubbel betaalde abonnementsbedrag vanaf januari 2021 terug van KPN? Zij hebben tenslotte de fout gemaakt zo zegt Ziggo. 

Graag een reactie. En een advies hoe het beste te handelen nu.

Met vriendelijke groet,

Corneli.

 

Mogelijk heeft u gewoon geinternet via de apparatuur van Ziggo. Want die heeft u ook nog niet teruggestuurd toch?


@Corneli  dat telefoonnummer van de klantenservice schijnt toch wel heel goed verborgen te zijn op de KPN pagina's.  0800-0402  of u wacht hier op een moderator die u hoogstwaarschijnlijk verwijst naar……..de klantenservice. 


Dank u voor uw reactie HansaanZet,

Niet echt slim! Ten eerste is dit forum er niet voor niets, dat is er ook voor mensen die [waarschijnlijk] minder weten dan u en hopen hier een misschien goed antwoord te vinden, in ieder geval een fatsoenlijk antwoord. En natuurlijk ken ik het telefoonnummer, wat denkt u nou? Hebt u weleens uren aan de telefoon gezeten met dit nummer,  en dat een paar keer per dag, zonder telefonisch contact te krijgen? En dan denken dat je misschien wat verder komt op het forum? En dan dit antwoord?

Volgende keer een fatsoenlijke reactie graag.

Met vr.gr.

Cornely.

 


Mogelijk heeft u gewoon geinternet via de apparatuur van Ziggo. Want die heeft u ook nog niet teruggestuurd toch?

Hallo Nick 83,

Hartelijk dank voor uw reactie!

KPN heeft destijds alles van Ziggo afgeschakeld bij mij en daarna KPN geïnstalleerd dus ben ik ervan uitgegaan dat ik sowieso niet meer kon internetten bij Ziggo omdat de apparatuur afgeschakeld was. 

Hoe dan ook, ik zal een en ander nu moeten gaan fine tunen om dit met KPN op te lossen voor wat betreft de dubbele kosten. 

Met nogmaals dank voor uw reactie!

Met vr.gr.

Corneli.


Heeft u ook tv? Via ... KPN of Ziggo 🙄 ? Heeft u nu een witte afstandsbediening waar en KPN logo op staat?


Ja Nick 83,

Ik heb inderdaad de witte afstandsbediening met het KPN-logo.


Want heb inderdaad ook TV van KPN.


Maar nu de irritante vraag, staat er in de order bevestiging die je hebt gekregen na het afsluiten waar ze zo mooi vertellen dat je overstapt met de overstapservice ook dat je daar werkelijk gebruik van maakt, de bevestiging is leidend in deze of het wel of niet word uitgevoerd.

En daarnaast, heb je van Ziggo een bevestiging gekregen dat de telefoon werd overgenomen, of ook een afwijzing dat de rest niet mogelijk was om op te zeggen.

 

En dan nog een antwoord op je vraag hoe het mogelijk is dat je wel bij KPN kon internetten terwijl Ziggo ook nog zou moeten kunnen,

KPN maakt geen gebruik van de coax kabel van Ziggo, Tussen telecom bedrijven onderling zou het niet kunnen, maar Ziggo(en andere kabelbedrijven) zijn de enige uitzonderingen waarbij je dus wel een dubbele verbinding kunt hebben op 1 adres.


Dank u voor uw reactie HansaanZet,

Niet echt slim! Ten eerste is dit forum er niet voor niets, dat is er ook voor mensen die [waarschijnlijk] minder weten dan u en hopen hier een misschien goed antwoord te vinden, in ieder geval een fatsoenlijk antwoord. En natuurlijk ken ik het telefoonnummer, wat denkt u nou? Hebt u weleens uren aan de telefoon gezeten met dit nummer,  en dat een paar keer per dag, zonder telefonisch contact te krijgen? En dan denken dat je misschien wat verder komt op het forum? En dan dit antwoord?

Volgende keer een fatsoenlijke reactie graag.

Met vr.gr.

Cornely.

 

@Corneli  U geeft in het bericht nergens aan dat u met de KPN klantenservice hierover heeft gebeld of wel soms? U zegt gebeld te hebben met Ziggo ! U zult niet de eerste zijn hier die het telefoonnummer van de klantenservice van KPN niet kan vinden op hun sites, vandaar mijn vermelding. Is dus meer een hint voor KPN om dat nummer meer zichtbaar te maken. U heeft een probleem met het financiele deel van uw abonnement, dus zal men u ook verwijzen naar de afd. adminstratie van de abonnementen, wat zoals al eerder vermeld telefonisch bereikbaar is op het nummer van de klantenservice.  


Als je de overstapservice hebt gebruikt had kpn het ziggo abonnement volledig moeten opzeggen. Had je alleen nummerbehoud aangevinkt en (per ongeluk) overstapservice vergeten dien je zelf nog het Ziggo abonnement op te zeggen.

Ik kan natuurlijk zo niet zeggen wat er met kpn afgesproken is. 

Dit zal verder afgehandeld gaan worden door een KPN MODERATOR natuurlijk. Die kan in de admin en systemen kijken en ook wat er is afgesproken (als overstapservice of alleen nummerbehoud).

Daarvoor heeft de moderator, die hier nog komt (!), wel je gegevens nodig om je op te zoeken.

Die kun je niet openbaar invullen in je forumprofiel. Alleen inzichtelijk voor jouzelf en de kpn moderators natuurlijk. Vul je je profiel vast in opdat de mod die hier komt meteen kan kijken en direct aan de slag kan? Dan wordt het zeker opgelost.


Hallo @Corneli, goed dat je contact met ons opneemt! Ik heb gelijk jouw orderbevestiging erbij gepakt en zie hier dat je gebruik hebt gemaakt van de Overstapservice. Mijn advies voor jou is als volgt:

  1. Zeg het abonnement bij Ziggo alvast op. Je hebt een maand opzegtermijn, dus hoe eerder je dit regelt, hoe beter. Als wij dit nog voor je hadden kunnen doen, hadden we dat graag gedaan, maar helaas. Het is nu vraag aan jou om dit zelf te regelen.
  2. Vervolgens mag je een e-mail sturen naar correctie-overstap@kpn.com. Met deze e-mail stuur je het volgende: klantnummer KPN, uitleg van de situatie en bewijs dat de overstap niet goed is gegaan. Denk hierbij aan facturen van Ziggo en de orderbevestiging. Mijn collega van de Overstap desk zal contact met jou opnemen om dit verder af te handelen.

Hallo Denise,

Hartelijk dank voor uw reactie!

Ik heb hier het abonnement voor me liggen van KPN waarin duidelijk is aangegeven

dat KPN de overstap heeft geregeld en inderdaad, het hele Hussel-abonnement werkt naar behoren, zo ook de telefoon.

In de Bevestiging  beëindiging van Ziggo abonnement nen] staat duidelijk aangegeven dat alleen het telefoonabonnement door KPN is overgenomen. 

Hoe dan ook, nu dus eerst snel Ziggo opzeggen, daarna stuur ik een e-mail naar correctie-overstap@kpn.com zoals door u is geadviseerd en  waarin ik inderdaad  de situatie zal

uitleggen.

In afwachting daarvan dank ik u nogmaals

voor uw reactie!

 

Met vr.gr.

Corneli.

 

 

 

 


Hallo Denise,

Nog even wat betreft de overstapfunctie van KPN:

Heb vandaag telefonisch contact gehad met Ziggo en het blijkt dat mijn abonnement bij Ziggo per ca. half april 2021 als beëindigd staat bij Ziggo. Maar zij geven hiervan geen bevestiging omdat KPN de fout heeft gemaakt de Overstap niet correct te hebben geregeld en voorts geven zij ook geen teruggaaf van teveel betaalde maandelijkse termijnen met ook hier weer de mededeling dat KPN de Overstap niet correct heeft afgehandeld. Ik moet dit echt met KPN uitvechten, aldus ZIggo. Een nare situatie.

Tot zover bent u in ieder geval op de hoogte.

Nu gaat zo meteen mijn mail naar correctie-overstap@kpn.com

Met vr.gr.

Corneli.

 

 


Bedankt voor de toelichting, Corneli! Ik durf je niet te zeggen waar het precies is mis gegaan; ik zie bij ons in het systeem immers ook staan dat er gekozen is voor de Overstapservice. Ergens in de communicatie tussen ons en Ziggo is het mis gegaan, maar waar weet ik niet. Mijn collega's van de Overstapdesk kunnen dit naar aanleiding van jouw e-mail uitzoeken. Zij zullen ook kijken naar een eventuele correctie. :blush: