Skip to main content
Vraag

KPN zegt dat ik glasvezel heb, maar ik kan de aansluiting niet vinden in mijn huis

• February 14, 2025
  • 20 reacties
  • 558 keer bekeken

Volgens KPN heb ik glasvezel, maar in mijn huis kan ik niets vinden. Hoe gaat de aansluiting plaatsvinden?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 14, 2025

Ook niet zo een kastje?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 14, 2025

Hallo ​@Harden ,

Heb je deze website gecheckt? 
https://www.kpn.com/internet/glasvezel/nieuwbouw

Of deze: 

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja

Bel dan morgen met de klantenservice (0800-0402) en vraag dan om een monteur voor de aansluiting in huis. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2025

5 jaar geleden is in onze wijk glasvezel aangelegd. Reggefiber heeft vergeten bij mij een aansluiting te realiseren ondanks herhaalde verzoeken. KPN beweert dat er bij mij een aansluiting is dus heb ik een bestelling geplaatst voor aan leg, wat gaat er nu gebeuren?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 14, 2025

Ik gok dat er onder de grond een opgerolde kabel ligt, of ergens een glasvezelspriet uit de grond steekt, en dat die naar binnen kan worden gebracht. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2025

Zou kunnen maar dan wel 10 meter van mijn huis. Wie gaat de aansluiting realiseren? Ben benieuwd hoe lang dat dan gaat duren. Moet de straat daarvoor opengebroken worden?

• February 14, 2025

... wat gaat er nu gebeuren?

Jij krijgt de spullen thuis gestuurd om aan te sluiten. Glasvezelkastje en router. Op de dag van aansluiten bel jij naar KPN dat het aansluiten niet lukt. Dat je het glasvezelkastje niet kunt vinden.

Eerder hierom bellen kan niet. Dat kan pas op de dag van aansluiten. Je moet ook niet meer vertellen dan nodig is. Alleen dat je het glasvezelkastje niet vinden kan. Dan krijg je een gratis aansluitmonteur.

Deze monteur komt bij jou thuis kijken en zal hetzelfde constateren als jij: er is geen glasvezelkastje. Vervolgens zal deze monteur er voor zorgen dat er een andere monteur komt die de glasvezel alsnog binnen komt brengen. Dan kan je de spullen hopelijk spoedig aansluiten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 15, 2025

Zou kunnen maar dan wel 10 meter van mijn huis. Wie gaat de aansluiting realiseren? Ben benieuwd hoe lang dat dan gaat duren. Moet de straat daarvoor opengebroken worden?

Tsjaa, dat is een heel ander verhaal. Dan gaat de KPN-monteur een andere monteur aansturen. En dat kan best even duren. 

Als de kabel inderdaad tien meter verderop ligt, dan zal er uiteraard gegraven moeten worden. 

Maar vraag eerst om de KPN monteur, want anders gebeurt eerder komende zes jaar weer niets. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 19, 2025

Bel dan morgen met de klantenservice (0800-0402) en vraag dan om een monteur voor de aansluiting in huis. 

Tsjaa, dat is een heel ander verhaal. Dan gaat de KPN-monteur een andere monteur aansturen. En dat kan best even duren. 

Als de kabel inderdaad tien meter verderop ligt, dan zal er uiteraard gegraven moeten worden. 

Maar vraag eerst om de KPN monteur, want anders gebeurt eerder komende zes jaar weer niets. 

@Harden 

Heb je al gebeld met de klantenservice en daar gevraagd om een monteur? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Klantenservice? Het lijkt erop dat de klantenservice medewerkers allemaal solo werken. Vanuit huis. Onderling is er waarschijnlijk geen overleg over gestelde vragen en daarop het aanbieden van oplossingen vanuit door ervaring opgedane ontstane problemen.

Ik ben geen voorstander van door AI gestuurde probleem oplossers maar wellicht zal dit beter werken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 19, 2025

Klantenservice? Het lijkt erop dat de klantenservice medewerkers allemaal solo werken.

En toch ligt de start van de oplossing daar. Neem contact met ze op en zet het verdere proces op die manier in werking.  

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 19, 2025

Klantenservice? Het lijkt erop dat de klantenservice medewerkers allemaal solo werken. Vanuit huis. Onderling is er waarschijnlijk geen overleg over gestelde vragen en daarop het aanbieden van oplossingen vanuit door ervaring opgedane ontstane problemen.

Ik ben geen voorstander van door AI gestuurde probleem oplossers maar wellicht zal dit beter werken.

Wat wil je nou precies bereiken met jouw reactie? Wat houdt je tegen om hem te bellen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Bedankt voor het meedenken.

Ik onderneem geen enkele actie meer.

Zal gewoon afwachten gebeurt er niets, blijf ik gewoon bij mijn huidige provider.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Antwoorden:

Wij regelen dit niet, moet je bij KPN Netwerk zijn!

KPN Netwerk: je moet bij KPN Provider zijn!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 19, 2025

Het ligt eraan wat je vraagstelling was?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

De vraagstelling was/is heel eenvoudig:

Kpn zegt dat ik een glasvezelaansluiting heb maar in heel mijn huis is geen

glasvezel te vinden.

Ik heb mij aangemeld voor een abonnement op internet, telefoon en televisie.

Ik krijg de benodigdheden toegestuurd en wordt aangesloten door een monteur.

De datum van aansluiting is bepaald.

Welke dienst van KPN doet wat maar alles op één dag lijkt mij wat veel.

• February 19, 2025

Verwijderd...

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 19, 2025

@Marlon92 Marlon heeft het zo ontzettend mooi verwoord, ook dat je de klantenservice niet wijzer moet maken met “er is geen glasvezel” gewoon heel simpel; “ik kan niet aansluiten want kan het aansluitpunt niet vinden, graag wil ik een monteur” - dan was er geen verwarring over KPNNetwerk en KPN Provider en was het probleem verholpen. Maar door een heel verhaal op te hangen gaat de klantenservice te moeilijk denken en je naar KPNNetwerk sturen. Maar hun gaan niks voor je betekenen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Leuk, al die goedbedoelde adviezen maar geen: Blijf gewoon thuis, eerst komt de kabellegger vanaf de straat en daarna komt de aansluitmonteur en de monteur die Tv, modem/router en aansluitpunt komt maken.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 19, 2025

Dat gaat ook niet gebeuren, administratief is hij al in je huis en niemand gaat dat kunnen corrigeren behalve een KPN monteur.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Oké, allemaal bedankt. Tegen bureuacratie kan ik niet op maar de realiteit wijst het vanzelf uit.

Lukt het niet dan blijf ik bij mijn huidige provider, dan maar minder snelle upload.