Skip to main content

Beste,

Al jaren maken we fijn gebruik van 50Mb glasvezelabo. Nu dit ge-upgrade naar 100Mb. We gebruiken het Wifi-accesspoint van de standaard router en hebben daarnaast een extra bekabeld Wifi-accesspoint/router voor een ander deel van het huis. Deze eigen router is IEEE 802.11ac/WiFi-5 spec. Hiermee halen we de 100Mb snelheid. 

Met de standaard KPN Wifi-router VGV7519 halen we deze snelheid niet. Deze router is WiFi-4 spec. Gaat KPN deze router nu vervangen voor een IEEE 802.11ac/WiFi-5 spec ? 

De Experia V8 die je nu hebt volgens mij word niet omgeruild voor een nieuwe als er geen problemen zijn met het modem.

Wat je wel kan doen is dat extra wifi punt even uitzetten, via je eigen netwerk en MijnKPN de Wifi Manager doen, geheel doorlopen en wel zorgen dat je met de wifi verbonden bent, als je dan ondermaatse wifi hebt, en als je dat creatief en goed doet zodat de uitkomst laag genoeg is , krijg je 2 Experia WiFi punten, de eerste vervangt de wifi van de V8, die schakeld de wifi op de V8 uit, en de tweede kun je elders bekabeld aansluiten om een goede dekking te creeren in je huis en heb je dus een 2.4 en 5 ghz band ter beschikking.


Dank je voor je reactie.

Ik heb de aanvullende eigen extra router uitgezet en dan gemeten met de KPN tool op de site. De snelheid en het bereik zijn erg slecht. (dat was de reden dat ik zelf al een extra router had gekocht...)

Ik zal weer contact op gaan nemen met KPN. 


Kan of wil een van de KPN forumleden hierop reageren? 

Hoe kom ik nu verder?

Kan ik geholpen worden svp?


Heeftu de WiFi manager al eens geprobeerd? Wel je eigen router uitzetten. En ga op een plek in huis zitten waar je nog net bereik hebt.


Dank je voor je reactie.

Ik heb mijn aanvullende eigen extra router uitgezet en dan gemeten met de KPN tool/Wifi-manager op de site. Ook eerst ingelogd met mijn KPN-ID. De snelheid en het bereik zijn erg slecht. (dat was de reden dat ik zelf al een extra router had gekocht...)

Als het goed is is deze meting dus geregistreerd bij KPN. Hoe kom ik nu verder?


Je loopt al 8 dagen te tobben. Prachtige glasvezelaansluiting en dan met zo.n ouwe v8. Waardeloos. Bel met je mobiel  0800-0402 tegen de computer die je aan lijn krijgt zeg  je ik wil een medewerker spreken.  Je trekt de stekker van de v8 er uit en je zegt tegen de medewerker er brandt geen enkel lampje meer op het modem. Je hebt geen woord gelogen :wink: soms mag een leugentje om bestwil. 


Dank je voor je reactie.

Ik heb mijn aanvullende eigen extra router uitgezet en dan gemeten met de KPN tool/Wifi-manager op de site. Ook eerst ingelogd met mijn KPN-ID. De snelheid en het bereik zijn erg slecht. (dat was de reden dat ik zelf al een extra router had gekocht...)

Als het goed is is deze meting dus geregistreerd bij KPN. Hoe kom ik nu verder?

U heeft misschien de speedtest gedaan en niet de WiFi manager? 


@Joep van der Velden Heb je de Wifi Manager twee keer in zijn geheel doorlopen? Haal je na de tweede keer doorlopen van de Wifi Manager nog steeds onder de 20 mbit/s, dan krijg je van ons namelijk gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.


Dank je voor je reactie.

Ik heb mijn aanvullende eigen extra router uitgezet en dan gemeten met de KPN tool/Wifi-manager op de site. Ook eerst ingelogd met mijn KPN-ID. De snelheid en het bereik zijn erg slecht. (dat was de reden dat ik zelf al een extra router had gekocht...)

Als het goed is is deze meting dus geregistreerd bij KPN. Hoe kom ik nu verder?

U heeft misschien de speedtest gedaan en niet de WiFi manager? 

Nee, ik heb de Wifi-manager gedaan. Ik zal dit nogmaals doen. 


@Joep van der Velden Heb je de Wifi Manager twee keer in zijn geheel doorlopen? Haal je na de tweede keer doorlopen van de Wifi Manager nog steeds onder de 20 mbit/s, dan krijg je van ons namelijk gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.

Ik zal de Wifi-manager nogmaals doen. 


Ik heb zojuist de Wifi-manager nogmaals gedaan. De resultaten zijn niet beter geworden. Willen jullie (KPN) dat nakijken svp en een reactie sturen? bvd.


Kan of wil een van de KPN forumleden hierop reageren? 

Hoe kom ik nu verder? Een nieuw modem of een Experia Wifi ?

 

Ik ben nu 10 dagen verder na eerste melding, kan ik nu geholpen worden svp? 


Ik kijk graag even met je mee. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?


gegevens ingevuld


Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik zie dat je de Wifi Manager doorlopen hebt en dat je onder de 20 mbit/s haalt of een glasvezel verbinding. Ik heb je daarom twee Experia Wifi toegestuurd. Tevens heb ik jouw modem vervangen. Hopelijk merk je hierna verbetering van het wifi netwerk. :blush:  Ik stuur je een privébericht met meer informatie.