Skip to main content
Beantwoord

Krijg ik ook inflatiecorrectie als ik nu verleng?

• June 2, 2025
  • 8 reacties
  • 129 keer bekeken

Hallo allemaal,

Zou iemand mij met deze vraag kunnen helpen ?

Ik hoor graag of de inflatiecorrectie nog van toepassing is wanneer ik mijn KPN Thuis-abonnement nu verleng via het verlengaanbod. Ik kon hier niets concreets over terugvinden in andere topics. Er wordt wel gesproken over nieuwe contracten, maar het is mij niet helemaal duidelijk of een verlenging via het verlengaanbod ook onder die categorie valt.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Juliën Tijsma ,

Heb je nog een oud(er) abonnement, dus niet met KPN TV+? Alleen dan kun je de inflatiecorrectie ontlopen door na medio juli te verlengen in combinatie met een overstap naar TV+. Let op dat je niet verlengt op basis van jouw bestaande voorwaarden, want dan krijg je wel die inflatiecorrectie. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

Wanneer komt de inflatiecorrectie en vanaf welke datum en tot welke datum loopt het aanbod ?

Vanaf 01-07-2025 is de inflatie correctie. Het verlengaanbod in de verlengshop gaat in vanaf het moment dat ik het start. Bij de “vragen over het verlengen van je abonnement” het kopje “Wanneer start mijn nieuwe abonnement?” staat in de 1e regel “Nadat je een bestelling of een wijziging hebt gedaan, gaat het meteen in.”

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 2, 2025

Maar waarom wacht je niet een tijdje?? Je abonnement blijft gewoon doorlopen.  Misschien komt er nog wel een beter aanbod.... Verlengen is niets meer dan een nieuw contract aangaan voor een bepaalde tijd.

Ik wou het gewoon graag zeker weten voor ik een keus maak om het te verlengen of te laten zoals het is.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

Wel of geen verlengingsaanbod, ik denk dat je altijd een inflatiecorrectie zult krijgen. Maar dan over jouw verlengingsaanbod. Als de inflatiecorrectie op 1 juli a.s. ingaat dan zou je ook kunnen wachten tot na 1 juli van dit jaar.

• June 2, 2025

Volgens mij krijg je inderdaad altijd inflatiecorrectie. Vroeger was het zo dat als je op het juiste moment verlengde, dat je dan 1 keer de inflatiecorrectie mis liep. Maar volgens mij is dat niet meer zo.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 2, 2025

Hallo ​@Juliën Tijsma ,

Heb je nog een oud(er) abonnement, dus niet met KPN TV+? Alleen dan kun je de inflatiecorrectie ontlopen door na medio juli te verlengen in combinatie met een overstap naar TV+. Let op dat je niet verlengt op basis van jouw bestaande voorwaarden, want dan krijg je wel die inflatiecorrectie. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Dankjewel voor de informatie dan weet ik voor nu genoeg :)