Skip to main content

Ik kreeg vandaag via de mail een bericht dat de factuur voor "de monteur" die op 15-10-2020 geweest is nog niet betaald is!? Ten eerste zijn er 3 x monteurs geweest ivm wegvallen verbinding en wifi over een periode van 2 a 3 weken. Niemand heeft mij ooit verteld dat èèn van deze monteurs betaald moest worden omdat het een onopgeloste zaak was. Ik heb dan ook net direct gebeld naar het service nummer en hier kreeg ik te horen dat er niet aan te doen is, alle openstaande facturen moeten betaald worden. Ik moet gewoon betalen! Heel vreemd, ben ook al klant sind het stenentijdperk, heb veel problemen gehad, ze leveren nogsteeds niet iest anders dan koper en als er dus nu een storing is hoop ik dat ik een van de twee gratis monteurs krijg. Klote tent. Ik hoop dat hier een goede uitleg voor is, mijn tijd is ook kostbaar, kan ik jullie een factuur sturen?

 

Hele boze klant dir graag antwoord wilt en niet van.plan is om te betalen, maar dat begreep je al.


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Robbiez69, welkom op ons forum! Ik kan me voorstellen dat je hier vreemd van op kijkt, bijna een jaar na dato. Door een fout in ons systeem zijn de monteurskosten in de periode van september 2020 tot en met april 2021 niet altijd gefactureerd. Deze fout zetten we nu recht, vandaar dat jij een e-mail krijgt om je hierover te informeren. Als het goed is, heb je destijds een e-mail van ons gehad over de uitgevoerde werkzaamheden van de monteur. In deze e-mail vind je ook een kosten overzicht. Deze kosten zijn destijds dus niet gefactureerd en worden nu alsnog in rekening gebracht.

Mocht je de e-mail met de kostenspecificatie niet meer hebben, dan kan ik natuurlijk kijken of ik je deze kan toesturen. Zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


Beste Denise,

niet voor het een of ander, maar ik heb in die periode 4x een monteur gehad, 15 okt hadden ze een call gesloten waar ik direct op gereageerd heb, deze is weer heropend en hier zijn alle volgende bezoeken op basis van hetzelfde probleem geweest. Als ik op jullie blauwe ogen moet geloven via de telefoon, zou dit allemaal geregeld zijn! NOT.

eerste afspraak 13-10, tweede 15-10 (deze hadden zonder navraag gesloten, was de afspraak met de monteur Rene Mullenberg om het even aan te kijken), derde 2-11 en vierde 9-11. Dit alles i.v.m. hetzelfde probleem en dan moet ik betalen voor een probleem wat TOEN ook niet was opgelost en wat uit de router en jullie verbinding veroorzaakt was?

Erg vreemd, dus iets wat een lopende zaak was en niet was opgelost, gemeld en heropend moet ik gaan betalen. Ik denk niet dat dit zo werkt. Ik zag vandaag de factuur met de €50 erop, ga er dan ook vanuit dat dit gecrediteerd wordt op de volgende factuur en dat ik hier morgen een bevestiging van krijg.

Ik heb het gevoel dat ik genaait wordt, sorry voor mijn woorden.

 

Een zeer boze klant van KPN


Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld. Daarmee kon ik de monteursbonnen erbij pakken. Ik zie dat er op 15 oktober 2020 een servicemonteur langs geweest is. Je kwam namelijk binnen met wifi problemen, welke niet op afstand verholpen konden worden. De servicemonteur is, voor zover ik kan zien, dan ook in overleg ingepland tijdens het telefoongesprek op 12 oktober 2021. In oktober 2020 waren de kosten voor een servicemonteur € 50 voor een bezoek van 45 minuten. De kosten van deze servicemonteur zijn ook besproken, van wat ik begrijp uit de notities van mijn collega. De monteurs die later zijn geweest, zijn kosteloos langs gekomen om jouw verbinding te controleren omdat er sprake zou zijn van een storing. De kosten van de eerste servicemonteur zijn daarmee niet kwijt gescholden. Ik kan dan ook niet anders dan concluderen dat de kosten terecht zijn. Ik moet je vragen de aankomende factuur gewoon te voldoen.


Beste Denise, 

De kosten zijn mij nooit verteld, buiten dat de storingen allemaal met elkaar te maken had en nuet was opgelost. Dat iemand aan de telfoon/monteur een andere omschrijving zet in de aanvraag/bon moet ik maar weer op de blauwe ogen geloven. Ik blijf erbij dat dit klantje naaien is, ik wil dit dan ook hoger opspelen. Om het officeel te maken kan ik ook zeggen dat ik niets ondertekend heb. Als jullie idd erbij blijven zal dit verder onderzocht worden door de consumentenbond.

Door een gebrekkige/incorrecte administratie waar ik als klant maar moet geloven dat alles wordt ingevuld wat ik meld over de lijn, ben ik nu de dupe en mag de goede klant betalen.  Denk niet dat dit zo hoort toch. Zelf zou je dit toch ook niet gied vinden, betalen voor een servicebezoek bij een storing op een product dat jullie leveren!?

 

Hele boze KPN klant


Waar ging het dan om? Viel de wifi weg of de hele verbinding (2 verschillende dingen)

In geval van het laatste, Is het aangetoond dat de hele verbinding wegviel? Dmv lijn meting/historie. 

Waar lag het volgens 1 van die 3 monteurs aan? Slecht koper?En waarom is het nooit echt opgelost? 

 

 


Hoi DennisA78,

Het begin met de router die het begaf, deze vervangen, zelf was opgestuurd, kwam niet meer opgang, monteur gevraagd, wifi viel weg en data niet wat geleverd moest worden en dit liep maar door en op het moment dat de call wordt gesloten, wat niet was afgesproken met xe monteur, heb ik direct gebeld en de call laten heropenen. Het probleem is pas bij de 4e bezoek in redelijke staat opgeleverd. Maar al met al is het een en de zelfde storing geweest en hie ze het dan opschrijven of registreren is dus bepalend en moet je maar op de blauwe telefoonogen vertouwen. En ja, ik zit helaas op oud koper, en hier krijgen ze niet echt een stabile verbinding, leuk als je een eigenbedrijf hebt.


In de notitie van mijn collega op 12 oktober 2020 zie ik het volgende staan: 

Bekabeling gecontroleerd. Wifi Manager gebruikt. Herstel modem. Op storingsbronnen gecontroleerd. Klant wil een betaalde servicemonteur voor WiFi problemen. Klant geinformeerd over de betaalde monteur.

Ik kan dan ook niet anders dan concluderen dat de kosten terecht zijn, @Robbiez69. Indien je het hier niet mee eens bent, kan ik je enkel aanraden om online een klacht in te dienen.


Ik heb nooit iets gevraagd/ gehoord over betaalde monteur. Het probleem was doorlopend na een software update van hetmodem en dit liep verder. Het enige wat ik.me nig herinner is dat de monteur niets kon doen( eerlijk gezegd geen verstand had en alles deed wat eenleek al doet!) Maar zoals je wilt, zal ik idd een klacht schriftelijk indienen. Dus om duidelijk te zijn wordt dit de derde manier om mijn recht te behalen. Super toko, goed service. 

 

Dit is tich geen doen, maar goed ik ben klant en moet maar geloven wat jullie allemaal opschrijven, op jullie blauwe ogen.

 

 

Zeer boze klant.

P.s. het probleem is begonnen na een firmware update van jullie, hierdoor werkte mijn expedia bix v10 ( zelf vervangen, na toegestuurde modem) niet meer, daar na geen data en wifi, maar dit had je natuurlijk allemaal al gelezen?