Skip to main content
Beantwoord

Kun je je contract kosteloos ontbinden bij structurele internetproblemen?

• September 12, 2025
  • 2 reacties
  • 59 keer bekeken

Wij hebben sinds 2 maanden internet en tv van KPN en in zo een korte tijd hebben we vaak te maken gehad met internet uitvallen waarbij het glas lamp regelmatig stopt met branden. Hierdoor zitten we soms dagen achter elkaar zonder internet. Een kpn medewerker gaf aan dat de uitvallen mogelijk vaker voorkomen, omdat we in een appartement in een hoge verdieping wonen.

Er zijn inmiddels 3 monteurs langs gekomen waaronder ook van kpn netwerk. Telkens lijkt het probleem tijdelijk opgelost te zijn, maar na een paar dagen begint het opnieuw. Er komt een 4e monteur langs volgende week. Ik heb KPN gevraagd wat mijn mogelijkheden zijn als dit probleem weer terugkomt na deze volgende monteur afspraak. Medewerker gaf aan dat verzoek om kosteloos te ontbinden waarschijnlijk geweigerd wordt. Het kwam eigenlijk op neer dat ze monteurs gaan blijven sturen bij elke uitval tot dat de monteur zelf aangeeft dat het probleem niet oplosbaar is. 

Daarom wil ik graag advies van anderen die hier meer over weten!🙏 Wanneer is er sprake van een structureel probleem/wanprestatie? En heb ik als klant recht op kosteloze ontbinden als het probleem steeds terugkomt ondanks meerder monteurs bezoeken?

Beste antwoord door Joep1965

Het is voor beide partijen natuurlijk heel vervelend. Wat jouw betreft raad ik je aan om het via de juiste weg te spelen. Dus een klachtenformulier invullen en eventueel naar aanleiding daarvan naar de geschillencommissie gaan. Kpn is zeker niet onredelijk. Klachtenformulier

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 12, 2025

Het is voor beide partijen natuurlijk heel vervelend. Wat jouw betreft raad ik je aan om het via de juiste weg te spelen. Dus een klachtenformulier invullen en eventueel naar aanleiding daarvan naar de geschillencommissie gaan. Kpn is zeker niet onredelijk. Klachtenformulier

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@A Tella, welkom op de community. Zoveel problemen hebben klinkt niet goed natuurlijk! Er zijn al wel monteurs geweest begrijp ik, maar op het moment van schrijven nog zonder oplossing dus. Ik hoop dat die 4e monteur een blijvende oplossing heeft kunnen vinden, als die inmiddels geweest is. 

Over het contract kan ik daarbij niets zeggen, daar hebben wij via deze weg geen invloed op. Via het formulier dat Joep noemt kunnen de opties wel bekeken worden.