Skip to main content

Ik ben aan het verbouwen in een appartement van 1963. Het appartement is op de begane grond. Het complex is vier hoog. In de berging hangt een verdeelstationĀ  en zie ik oude telefoondraden (zie foto). Drie kabels gaan naar de buren boven mij, een kabel loopt hoogstwaarschijnlijk naar mijn woonkamer. Het gaat om een oude telefoonleiding, zo te zien. Vraag: kan ik deze weghalen omdat de techniek inmiddels veel verder is? (glasvezel, wifi) Of worden deze draden nog gebruikt voor een vaste telefoonlijn en moet ik ze laten zitten? Wie kan me duidelijkheid geven?Ā 

Ā 

Ik zou er maar (voorlopig) van afblijven. Ik raad aan om met KPN op 0800-0402 te bellen. Zijn kunnen precies vertellen of dit nog in gebruik is, en eventueel een monteur sturen.

Je schrijft dat het in de berging is, gewoon laten zitten dus, zeker omdat de buren er ook op aangesloten zijn en de aansluiting is eigendom van KPN @Jouke WijnaldaĀ 

Heb jij glasvezel in jouw flat ??? Zo nee, dan kan het al helemaal niet weg, dan is het nog actief.

Ā 

Zeker laten zitten, anders heb je straks misschien ruzie met je boven buren šŸ˜‰Ā 

Ā 

Het kan zijn dat de boven burenĀ er nog gebruik van maken of vanĀ willen maken. Wanneer de koperlijn uit is gezet omdat er al een aantal jaren glasvezel ligt zou je het weerĀ kunnen overwegen.Ā 

Ā 

En succes nog met de verbouwing!

Reageer