Skip to main content

Beste,

 

Laatste tijd continu gezeur met wifi thuis, van alles geprobeerd en geeft dan ook geen storing aan in de buurt. Wifi is altijd goed geweest! Ook 5G doet af en toe erg vervelend. Zonde geld wel, je betaald er toch voor?! Hoe kan dit?

Groeten Nadia

Welkom op de community @Nadiavh97, hoewel de aanleiding minder leuk is.

We denken hier graag even met je mee, ik heb nog wel een aantal vragen voor je zodat we iets beter kunnen inschatten wat er mis is bij jou thuis!

  • Je geeft aan dat je ‘gezeur’ hebt met de wifi, is dat op 1 of meerdere apparaten?
  • Zou je kunnen uitleggen welke problemen je precies ervaart? Is het bijvoorbeeld niet stabiel of traag of is er nog wat anders aan de hand?
  • Merk je dit alléén met de wifi of heb je ook problemen met bekabeld internet of tv van KPN?
  • Welk type modem heb je?
  • Maak je gebruik van wifi-versterkers en zo je, welke merk en type?

Hallo,

Ja gezeur ja, op mijn iphone 14 pro max, zowel 5G als wifi. Het internet is dsn bizar traag of hij laad gewoon helemaal niet.

Bekabeld lijkt het voor nu oke te doen echter kijk ik weinug tv dus weinig mee te maken.


Maar het gekke is dat zowel wifi als 5G soms echt mega traag zijn. Aan de telefoon zal het niet liggen want die heb ik net nieuw. Ik heb een experia box en nee geen wifi versterker want heb een mini huisje dus zit altijd praktisch naast de modem.


Ah, als ik dit zo lees, begin ik eerlijk gezegd toch het idee te krijgen dat het wel eens aan het toestel zou kunnen liggen @Nadiavh97 🤔

Je ervaart de traagheid alleen op je iPhone 14 pro max, en dan via wifi én via 5G. Wifi en 5G staan helemaal los van elkaar, dus dat je met beide hetzelfde probleem ervaart, is wel heel erg toevallig.

Heb je je oude/vorige toestel nog? Zo ja, zou je dan kunnen kijken of de wifi daarop wél goed is, als je beide toestellen op dezelfde plek naast elkaar hebt liggen? Als de wifi dan op beide toestellen niet fatsoenlijk werkt, kan je je verder verdiepen in het verbeteren van de kwaliteit van je wifi:

Mocht de wifi op je oude toestel (of een ander apparaat zoals een laptop of tablet) wél goed zijn terwijl je iPhone 14 op dezelfde plek géén goede wifi heeft, dan heeft het er toch de schijn van dat er iets niet helemaal goed gaat met je toestel. Dat een toestel nieuw is, betekent niet dat er niks mis mee kan zijn. Gelukkig heb je garantie op je toestel, en kan je hem opsturen om te laten onderzoeken!  


Reageer