Skip to main content

Ik heb de laatste weken bijna dagelijk problemen met tv en internet. PC en laptop zijn bekabeld aangesloten en hebben dan geen internet meer. Ook apparaten op wifi hebben last. Op de Experiabox zijn alle lichtjes gewoon groen. problemen lijken met DNS te maken te hebben. nslookup geeft op moment van storing ook time-outs. Hulp via chat of telefoon heeft nog niets geholpen

vandaag weer problemen. Waarschijnlijk dns van KPN. Na instellen van cloudflare geen issue meer op PC 


Heb je al getest zonder aangesloten randapparatuur?


Hier exact hetzelfde probleem, constant wegvallend internet waardoor zowel bekabeld (tv) en draadloos (laptop & telefoon)  geen signaal meer ontvangen, na enkele minuten werkt het dan wel weer, zeer vervelend..


@Joep1965 Testen is lastig omdat het vaak ook gewoon wel werkt. Meestal duur de storing tussen de 10 en 30 minuten. Ik denk dat het met DNS te maken heeft. Als ik die aanpas op mijn PC heb ik weer internet, maar kan ik de expediabox nog niet benaderen via de browser. Internet lampje op de box blijft ook gewoon groen tijdens de storing.


en vanochtend weer ellende. Geen DNS. Mooi moment om alle netwerk apparatuur los te koppelen en weer 1 voor 1 aan te sluiten. Hopelijk komt KPN eindelijk eens met een oplossing. Via chat of bellen heeft helemaal niets geholpen. Afspraken worden niet nagekomen


En het modem terug zetten naar fabrieksinstellingen!!! Welk type modem heb je trouwens?


Hoi @PvD74 via welk nummer bel je ze? Ik weet kpn helemaal niet te bereiken telefonisch 


Hoi @PvD74 via welk nummer bel je ze? Ik weet kpn helemaal niet te bereiken telefonisch 

Je kunt KPN bereiken op 0800-0402.


 Ik denk dat het met DNS te maken heeft. Als ik die aanpas op mijn PC heb ik weer internet, maar kan ik de expediabox nog niet benaderen via de browser.

Dan heb jij waarschijnlijk een V10a of een V12, klopt dat?

Het domein mijnmodem.kpn kan niet geresolved worden door dns servers anders dan die op de Experia/KPN Box zelf. Je kunt hem bereikbaar maken door mijnmodem.kpn met IP adres 192.168.2.254 op te nemen in de hosts file op die computer.


@wjb, ik heb inderdaad een v12. Op moment van storingen kan ik de experiabox volgens mij ook niet op ip benaderen, maar ik zal het volgende keer nog eens proberen. 


@wjb, ik heb inderdaad een v12. Op moment van storingen kan ik de experiabox volgens mij ook niet op ip benaderen, maar ik zal het volgende keer nog eens proberen. 

Dan moet je wel mijnmodem.kpn in jouw hosts file opnemen in het geval dat je een andere DNS server ingesteld hebt staan.


@wjb, ik heb inderdaad een v12. Op moment van storingen kan ik de experiabox volgens mij ook niet op ip benaderen, maar ik zal het volgende keer nog eens proberen. 

Dan moet je wel mijnmodem.kpn in jouw hosts file opnemen in het geval dat je een andere DNS server ingesteld hebt staan.

Ik benader mijn experiabox op ip adres. Dat vind ik geen probleem. Tijdens de storing (net weer 1) is dat echter ook niet mogelijk.


En het modem terug zetten naar fabrieksinstellingen!!! Welk type modem heb je trouwens?

Ik denk dat ik dat vanavond maar even ga proberen. Ik heb trouwens een v10 (en geen v12 zoals ik eerder zei)

 


@wjb, ik heb een v10 ipv de v12 zoals ik eerder zei. ff te snel geantwoord


en voor de derde keer vandaag geen internet. 


experiabox is nu gereset. (voor de 2de keer in 2 weken tijd, heb daar dus weinig vertrouwen in)

 


dsl kabeltje omgewisseld maar helaas net toch weer een storing


Goedemorgen @PvD74, door drukte op het forum zijn we niet eerder bij je topic. Ik zie gelukkig dat je al op weg geholpen bent door Joep en Wjb. Ik begrijp dat de internetverbinding wegvalt, maar dat de lampjes op de V10 wel aan blijven. Je hebt ook het modem gereset en de dsl kabel vervangen, maar ik lees dat 't helaas geen verschil maakte. Heb ik dit goed begrepen zo?

Hoe is het gisteren en vanochtend gegaan met de verbinding? Als je de dslkabel vervangt kan het een paar dagen duren voordat de verbinding helemaal stabiel is en zichzelf geoptimaliseerd heeft. Kan je voor mij ook je gegevens in je forumprofiel zetten? Dan kan ik de verbinding ook even nakijken. Geef je een seintje zo gauw je ze hebt ingevuld?


Goedemorgen @PvD74, door drukte op het forum zijn we niet eerder bij je topic. Ik zie gelukkig dat je al op weg geholpen bent door Joep en Wjb. Ik begrijp dat de internetverbinding wegvalt, maar dat de lampjes op de V10 wel aan blijven. Je hebt ook het modem gereset en de dsl kabel vervangen, maar ik lees dat 't helaas geen verschil maakte. Heb ik dit goed begrepen zo?

Hoe is het gisteren en vanochtend gegaan met de verbinding? Als je de dslkabel vervangt kan het een paar dagen duren voordat de verbinding helemaal stabiel is en zichzelf geoptimaliseerd heeft. Kan je voor mij ook je gegevens in je forumprofiel zetten? Dan kan ik de verbinding ook even nakijken. Geef je een seintje zo gauw je ze hebt ingevuld?

Alexandra, vandaag gelukkig nog geen storing gehad. Af en toe heb ik een dag (hooguit 2 dagen) helemaal geen storing, maar veel te vaak wel. 

Ik heb mijn gegevens ook aangevuld


@Alexandra, Ik heb mij gegevens ingevuld 


@PvD74 Dankjewel. Ik heb de verbinding nagekeken maar zie hier geen problemen in, deze ziet er prima uit. Hoe is het afgelopen weekend met de verbinding gegaan? En als het nog speelt, heb je de Experia Box ook een volledige reset volgens stap 2 gegeven in de afgelopen week? 


@PvD74 Dankjewel. Ik heb de verbinding nagekeken maar zie hier geen problemen in, deze ziet er prima uit. Hoe is het afgelopen weekend met de verbinding gegaan? En als het nog speelt, heb je de Experia Box ook een volledige reset volgens stap 2 gegeven in de afgelopen week? 

Alhoewel ik zeer sceptisch ben over het stabiliseren en optimaliseren van het dsl kabeltje, heb ik de afgelopen 3 dagen geen storingen meer gehad. Hopelijk blijft dit zo. Los van de afgelopen weken, ben ik voor de rest namelijk wel tevreden met de KPN


@PvD74 Fijn om te horen! Dat hoop ik ook, ik ga er wel vanuit. Als de dslkabel stiekem niet helemaal goed meer is, kan dit langzamerhand voor storing zorgen. De lijn wordt dan steeds wat slechter. Zodra de kabel vervangen is, heeft de verbinding de kans om zich te stabiliseren en weer zo goed mogelijk in te stellen.

Als je iets opmerkt of vragen hebt, dan weet je me hier te vinden.